𝐁𝐚𝐛 29

43 3 2
                                    

"Gilak la men!" Ujarku teruja melihat Nina yang berada di depan cermin meja solek.

"macam bukan Nina pulak ni" tutur Risya sambil ketawa.

"ihh sanalah kau geng bakal mamak-mamak..ketawa jak" balas Nina sambil menjeling Risya.

"alah...relaks la...bukan nya mau dipenggal kepala mu nanti" pujuk Sarah.

"relaks kau bilang ainah..aku mau terkeluar jantung ku punya nervous ni kau suruh aku relaks?" tanya Nina.

"Haih..endak apa bha jugak..aku pulak yang nervous tengok kau ni" sampuk Velda.

"Beginilah rasanya bila Daniel comeback" tuturku.

"apa kau ni? Daniel tu anak Tan Sri sak pun...buat apa mau comeback?" tanya Risya.

"haih...kau bakal mamak-mamak..endak minat kpop..shiuh shiuh" halau Afiqah.

"Huwaa bila kau sampai?" tanya Nina seraya memeluk Afiqah.

"baru jak tadi...uinah..kpopers bakal berkahwin siak...jangan jak nanti sama suami mu sana..kau stream lagi MV..jealous laki mu nanti" ujar Faiqah.

"Group apa lagi tinggal ya? Yalah...dari dulu bha stan..sekarang banyak sudah bubar bha kan" tanya Khadijah.

"Endak la aku tau...semua sibuk sudah disini..dipikirnya ada konok masa mau tengok...kalau free jak boleh tengok" balas Sarah.

"haih...kpopers bakal berkahwin..our title today..eh nope..your title today" ujarku sambil ketawa dibalas jelingan dari Nina.

"Enduk bhaaa..halu time kecik tinggi ya yeorobun..mau jumpa kpop idol pun endak kesampaian" sampuk Huda.

"haih..tu time kecik..bikin malu kilik kalau diingat balik" balas Velda.

"Ya Allah! dah nak nikah pun sibuk lagi pasal kpop kpop bagai? Haih kamu niii" sampuk Ibu Nina sambil bercekak pinggang di pintu bilik.

Kami hanya tersengih.

"dah..jom turun...dah nak mula dah" ujar Ibu Nina.

"𝑤ℎ𝑎𝑡? 𝑎𝑤𝑎𝑙𝑛𝑦𝑎 𝑝𝑢𝑙𝑎𝑘" batin Nina lalu berdiri.

********

"Aku terima nikahnya Nisrina binti Madtahil dengan mas kahwin nya 1100 ringgit tunai"

Sahlah Nina menjadi isteri orang.

what?

isteri orang?

macam mimpi lah kawan aku dah kahwin huwaaaaa!!

Dari ekor mata Nina, kelihatan Daniel berjalan ke arah nya.

Disarungkan cincin permata di jari manis Nina, kemudian tangan insan yang bergelar suaminya itu disalam.

"ha..takkan lupa kot? Aku rasa korang hadir time Risya kahwin dulu" ujarku.

"apa?" tanya Daniel kepadaku.

"cium lah bha dahi si Nina" ujar kami serentak.

Disambut dengan gelak ketawa orang yang hadir pada hari akad nikah tersebut.

Merah membahang muka Nina apabila disuruh begitu.

Daniel tak kisah pun...diciumnya dahi Nina laju-laju.

"aih..tak menyempat lah orang nak ambik gambar" tegur Puan Sri Danisha.

Cinta beza loghat llWhere stories live. Discover now