Bab 42

39 4 0
                                    

Aku mengeliat sebaik saja kapal terbang mendarat di airport Baltimore Washington DC.

"Tengku? Tengku bangun..dah sampai dahh" panggil ku.

Kelihatan dia bergerak, lalu aku menolak kakinya ke tepi.

"main tolak je" Adriel merengus.

"dah la kaki panjang. Nasib dapat tolak" sindirku.

"Sayang kedepan sikit. Biar abang ambil kan beg" ujar Daniel pada Nina.

"waish nina jo untung kau dapat suami tinggi" sampuk Sarah.

"woi sabarla" marah Adriel apabila Adam menolak nya lalu bergegas ke depan.

"tau pun takut hilang isteri" perli Velda.

"amik kan saya beg eh..thank youu" arah Khadijah lalu ke depan.

"Tiqam kau ambil kan bha aku punya..kau kan tinggi" pintaku.

"suruh la Adriel ambilkan. Kau tengok beg ku pun enda kesampaian lagi" balas Velda.

"tepi la pendek" perli Adriel. Wah..hari tu panggil aku budak, sekarang pendek? Lepasni apa? Payung?

Aku menganjak sedikit ketepi. Wah sejuk betul kat Baltimore ni.

"nah..tu makanan kau nak tinggal ke?" tanya Adriel.

"nak ambil la..tepi la sikit" balasku.

"banyak gilak kau beli asam asam" sampuk Sarah.

"ketagih aku sama ni asam asam" balasku sambil tersengih.

"tu kan permen..permen jelly" sampuk Hafriz.

"apa? Permen?" tanya Sarah.

"permen? Laa baru tau ni permen..sebelum ni panggil asam asam je" balasku sambil tergelak.

"Korang nak duk sini sampai esok ke? cepatla" sindir Adriel.

Sebaik saja keluar dari kapal terbang, terus Sarah meminta diri untuk ke tandas. Aku nak makan. Aku tak makan banyak dalam kapal terbang tadi tau. Makan makanan yang aku beli je.

"Kita singgah makan nak?" pelawa ku.

"Jum! Adriel belanja" ujar Ayzar lalu menolak troli bagasi ke arah McD.

"Kau ok tak?" tanya Adriel sambil menepuk bahu Adam apabila semua berlalu ke arah McD.

"Ok je..cuma pikir kan bini aku la. Entah dia buat apa jauh-jauh kat negara orang. Dah la tengah mengandung" luah Adam.

"Don't worry la. Mesti jumpa dia punya" balas Adriel mententeramkan hati Adam.

"Thanks tolong aku cari" ucap Adam. Memang kalau tanpa mereka, macam mana la nak jumpa isteri nya itu. Silap-silap beranak kat negara orang jadi mat saleh pulak.

"No problem la HAHAHA" balas Adriel sambil tergelak.

"Jum la..makan dulu baru ada tenaga" ajak Adriel.

Selesai makan, aku pergi ke tandas sebelum bergerak ke hotel.

Waih kereta dia, bukan calang-calang. Ayzar kata Adriel tempah awal-awal. Wah, kalau tak kena naik teksi asing-asing.

Sementara bergerak, kami menikmati permandangan sepanjang jalan di Baltimore. Aku mengenakan earphone sambil mendengar lagu "This Love". Mulutku bergerak-gerak menyanyi beberapa bait lirik yang ku ingat.

********

(Risya's pov)

Coffee Lotte ku nikmati. Cuaca sejuk begini, minum air panas, nikmat nya wah. Lagu "You Are My Everything" dihayati melalui earphone.

Cinta beza loghat llWhere stories live. Discover now