Bölüm:6 Devlet Şah hatun

133 5 0
                                    

Edirnenin uçsuz bucaksız yeşilliğini kucaklayan dağlarda karlar erimeye başlamıştı. Baharın habercisi olan kuşlar dört bir yanda dans eder gibi uçuşuyorlardı. Edirne sarayında baharın getirdiği huzur ve mutluluk vardı.

Bayezid'in şehzadelik döneminde Germiyanoğulları beyliğinden süleyman şahın kızı Devlet hatun ile evledirilmişti. 1. Murat'ın bu evlilikteki amacı german topraklarının neredeyse tamamını kendi sınırları içerisine katmaktı. Bayezid, daha henüz çok toydu. Bu evliliği istememesine rağmen babasına karşı gelemeyip evlenmişti. Eskişehirde sancak beyi olarak başladığı sancaktan, Germiyanoğullarına ait olan fakat gelin çeyizi olarak aldıkları kütahyaya sancak beyi olarak gönderilmişti.

Devlet şah hatun, Bayezit'e daha şehzadeliğinde Çelebi Mehmet ve Fatma sultanı vermişti. Haremde sevilen bir hatundu. Mutluydu. Valide sultan olan gülçiçek hatun daha oğlunun tahta çıkmasını öremeden ölmüştü. Bu nedenle Devlet hatun haremin en çok sayılan kadını idi. Akıllı, güzel, ağır başlı bir türkmen kızıydı. Yıldırım Bayezid de tahta geçince haremdeki iktidarı ele almıştı.

Baharın gelişini kutlamak için lokmalar döküp şerbetler dağıtılmıştı. Fakat Devlet hatunda saraya gelecek olan güzeller güzeli Oliveradan habersizdi...

OLİVERE DESPİNAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin