FM♡ BAB 10

571 21 12
                                    

THANKYOU FOR BEING
THE REASON I SMILE 🍪

"Nurin." sapa seseorang.

Nurin dan Zafran menoleh ke arah suara tersebut.

Nabil Huzairi.

"Kenapa?" sapa Nurin direct.

"Err dorang kata awak ada kat sini, itu yang saya ke sini. Kejap lagi balik dengan saya ya. Sekali dengan Hasya, Shaz, Aina dan Huda. Kebetulan saya ada kat sini juga alang-alang tu boleh balik sekali. Err saya tak tahu pula awak dengan Shah. Ingatkan awak memang saja berdiri dekat sini." terang Nabil. Takut dia melihat pandangan tajam Zafran Shah.

"Oh, alright. Awak pergilah dekat dorang dulu kejap lagi saya datang sana. "

Nabil Huzairi tersenyum dan mengangguk. Lelaki itu berlalu pergi.

"Err kau nak tanya apa tadi?" tanya Nurin pada Zafran yang mendiamkan diri.

Zafran menggeleng perlahan.

"Kau marahkan aku ke?" tanya Nurin pelik. Tiba tiba diam pula mamat ni.

Seketika berfikir Zafran bersuara.

"Bukan main ek kau ber 'awak saya' dengan mamat tu." kata Zafran nada mendatar. Hatinya rasa sesuatu perasaan yang tak pernah dia rasa.

"Entahlah. Sejak dari awal lagi memang dia panggil aku gitu. Aku pun ikut je lah." terang Nurin bersahaja. Matanya memandang Zafran yang duduk di sebelah tempatnya berdiri. Sorang duduk, sorang berdiri.

Zafran hanya mendiamkan diri sambil memerhatikan pemandangan dihadapannya. Entahlah, tiba-tiba kehilangan kata.

"Ke kau pun nak juga gitu? Hah Zafran? Awak marah saya ke Zaf?" duga Nurin sambil tersenyum mengusik.

Zafran memalingkan wajahnya ke sisi. Dia suka apabila Nurin memanggilnya 'Zafran'. Makin segan Nurin memanggilnnya panggilan 'awak'.

"Amboi merahnya muka dia. Awak marah saya ke?"

Zafran menggelengkan kepalanya.
Tak jadi nak marah.

"Aik? Dah bisu ke Zafran? Awak marah saya lagi ke?"

Nurin melepaskan tawa melihat wajah lelaki itu yang masih merah.

"Eh fighter ni pemalu lah."

Makin merah muka Zafran. Nurin tergelak terhibur.

"Tak, sa..saya tak marah." kata Zafran teragak agak. Tak biasa.

"Awak ni kelakarlah." Nurin melihat Zafran yang memandang ke hadapan. Malu betul.

Zafran tersenyum tipis.

"Tadi a..awak pergi mana? Terkejut saya awak main hilang-hilang." tanya Zafran teragak-agak. Mana pernah nak awak saya dengan perempuan.

"Tadi saya pergi basuh cermin mata awak. Kotor terjatuh. Lepastu kebetulan saya nampak orang jual ais krim, tu yang saya beli, bolehlah legakan sikit biru tu." ulas Nurin sambil menunjuk ke arah pipi Zafran.

Zafran mengangguk faham.

"Err awak nak duduk ke?" tanya Zafran.

Nurin menggeleng kepalanya.

Memang idok ler nak duduk sebelah Zafran, dah la bangku tu tak berapa nak luas.

"Mana Daniel?" tanya Nurin tiba tiba.

Selalu ada je menyibuk mamat tu. Petang ni takda pula?

"Dia tidur. Malas nak keluar katanya. Saya pun sorang je la."

Mrs. Zafran ShahWhere stories live. Discover now