FM♡ BAB 31

424 20 3
                                    

" eight letters , three words , one regret

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" eight letters , three words , one regret . i miss you . "

Nurin terkebil-kebil melihat lelaki di sebelahnya. Kecilnya dunia. Nama yang tertera di meja sebelah di tenung. Faris Al-Fateh.

"Saya bangga dengan awak. Untung dia."

"Awak pun dah capai impian awak. Dapat isteri cantik." tutur Nurin kembali. Sejujurnya dia kekok berhadapan dengan seorang Faris Al-Fateh.

"Saya minta maaf, Izzati."

"Minta maaf sebab kahwin dengan perempuan lain ke atau sebab curang dengan saya masa kita jauh?"

"Dua-dua." Faris Al-Fateh menunduk mendengar bicara gadis itu. Tipu la tak rindu.

Rindu Nurin Izzati yang lembut bila bersamanya. Sekarang mereka bukan sesiapa. Nurin kembali kasar seperti sediakala.

"Nevermind. Kita masing-masing dah ada kehidupan sendiri. Saya pun bangga dengan awak. Tahniah atas perkahwinan. Maaf tak dapat datang. Ada kerja masa tu."

"Tahniah juga untuk majlis akan datang. Saya doakan kebahagiaan awak."

"Awak datang?" soal Nurin bersahaja.

Faris Al-Fateh tersenyum tipis. Kepala di geleng.

"Saya pernah bayangkan saya la yang akad nikah nama awak. Saya yang bersanding sebelah awak. Saya tak cukup kuat nak tengok impian saya tu tak tercapai." tutur Faris Al-Fateh menunduk.

Nurin tergelak kecil.

"Tandatangan borang nikah saya pun tangan gigil. Kelakar la awak ni." ucap Nurin.

"Mestilah gigil. Saya tandatangan borang nikah awak dengan lelaki lain."

"Dia bukan lelaki lain. Dia kenalan yang saya cerita dulu."

"Saya tahu. Awak excited sangat bila cerita pasal dia dulu. Patutnya waktu tu saya dah sedar yang awak takkan berakhir dengan saya." jawab Faris Al-Fateh bersahaja.

Dulu ketika mereka masih bertukar cerita walaupun jauh beribu batu. Nurin mesra bercerita tentang harian gadis itu. Dia sanggup bayar internet lebih untuk mendengar suara Nurin. Siapa Nurin berkawan, subject apa Nurin belajar, apa yang Nurin makan setiap hari pun dia tahu. Namun semuanya berubah bila Nurin dapat gambarnya bersama perempuan lain, Aisyah isterinya yang sekarang.

Zafran yang berada di meja sebelah memandang sebal. Sakit hati melihat cik tunang berbual bersama bekas kekasih. Kenapa nama Nurin tak semeja dengan dia? Kenapa semeja dengan mamat tu?

Lewat malam itu, Nurin mengenakan tudung sarung dan berdiri di balkoni menikmati permandangan malam. Tak dapat nak tidur. Fikirannya terganggu. Yani dah membuta sejak masuk bilik tadi.

Berjumpa dengan Faris Al-Fateh beberapa jam lalu banyak relapse di kotak memori. Macam mana hubungan mereka berakhir dan dia kenal seorang Zafran Shah yang sangat budiman.

Mrs. Zafran ShahWhere stories live. Discover now