WHAT HURTS IS THAT WE NEVER REALLY SAID GOODBYE, WE JUST KIND OF ENDED. 💔
Sudah hampir sebulan kali terakhir Nurin bertemu Zafran.
Zafran hanya mendiamkan diri tanpa khabar berita. Nurin hanya akur dengan tindakan Zafran. Lelaki itu perlu fokus untuk menjawab exam akhirnya.
Kini Nurin sedang berada di taman. Entahlah hari itu Nurin terasa kosong. Dia duduk di bangku, waktu kali pertama dia dan Zafran bertemu disitu.
"Rindu saya ke tu?"
Nurin terus menoleh ke sebelahnya.
Ahmad Zafran Shah.
Jejaka itu mengenakan topi di kepalanya dan berdiri dengan tangan kirinya diletakkan ke belakang.
Zafran tersenyum manis ke arah Nurin yang mempamerkan reaksi terkejut.
"Apa awak buat dekat sini? Pergi balik lah," halau Nurin. Tak baca buku ke mamat ni?
"Dah awak ada kat sini sebab tu lah saya pun ada dekat sini. Walau jauh mana pun saya pergi, saya tetap akan balik pada awak."
Zafran sambil tersenyum kepada Nurin.
"Pergi balik baca buku sana," halau Nurin lagi. Dia tak nak jadi punca result Zafran jatuh merundum. Sudah la exam terakhir.
"Tak nak. Saya nak teman awak." balas Zafran laju.
"Ikutlah." balas Nurin malas.
"Kenapa ni? Wanna share?" tanya Zafran. Wajah gadis itu kurang seri hari ni.
"Entahlah, saya rasa takda mood." balas Nurin menghela nafas panjang.
"You deserve to be happy dear. Today is your day's." kata Zafran teruja.
"Huh?" Blur kejap.
Zafran tersenyum manis sambil tangannya mengeluarkan sebuah kotak berwarna biru dari poket seluarnya.
Nurin mengangkat keningnya.
"Happy Birthday Beautiful!" kata Zafran teruja sambil menghulurkan kotak itu dan sekuntum bunga matahari daripada belakangnya kepada Nurin.
Nurin menyambut perlahan tanpa kata. Speechless kejap.
"Terimalah hadiah tak seberapa daripada saya ni,"
Nurin terkejut. Swarovski weh.
Tak seberapa?
"Tak seberapa kepala awak. Mahal lah benda ni. Ambil balik," Nurin menghulur kembali kotak itu kepada Zafran.
"Takkanlah saya nak pakai gelang. Lagipun ni memang saya beli untuk awak." bidas Zafran sambil menolak kotak kembali.
"Bukalah tengok. " arah Zafran.
"Err--"
"Saya tak terima sebarang pulangan." kata Zafran tegas.
"Buka." arah Zafran lagi.
Nurin membuka perlahan kotak itu matanya terus membesar.
"Wow. Cantik betul." kata Nurin teruja.
"Tapi mesti lagi cantik kalau gelang ni dekat lengan awak." kata Zafran tersenyum.
"Seriouslah?" tanya Nurin.
YOU ARE READING
Mrs. Zafran Shah
RomancePENANTIAN. setelah beberapa tahun menghilangkan diri kini dia kembali untuk menagih cinta dahulu I will make sure you're mine soon Izzati, forever mine! - AHMAD ZAFRAN SHAH Go on with your dream it never happens! - NURIN IZZATI Luka lama kembali, y...