Mereka turun dari bas dengan beg dan peralatan. Cikgu Bakar selaku guru penasihat bola keranjang mula bertaklimat sebelum mereka menjejakkan kaki ke dalam gelanggang lawan mereka. Ariana hanya mendengar bosan. Macam biasa, kata-kata semangat dan sorakan semangat.
Mereka berjalan ke tengah-tengah sekolah. Ariana hanya berjalan di sebelah Raid yang sedang mengalas beg. Ariana tengok sekeliling. Zarif ada dibelakangnya tapi mana Alif? Matanya melilau lagi melihat sekeliling. Rupa-rupanya Alif ada bersama perempuan team sorak di hadapan sekali.
"Bukan main besar gelak dia." Ariana senyum sedikit. Entah apalah lawak yang Alif buat sampai para-para gadis tu ketawa kuat. Alif bukan boleh tengok perempuan. Ada saja idea nak mengorat.
"Ada Nurin?" Tanya Ariana pada Raid. Agak terkejut melihat musuh ketatnya itu bersama team sorak. Padahal perempuan itulah yang kontrol ayu. Selindung di balik baju pengawas. Dia ingat orang tak nampak dia punya perangai sotong.
"Kau tak perasan?" Tanya Raid. Ariana menggeleng.
"Jangan rapat dengan dia." Kata Raid.
"Ni nak rapat?" Tanya Ariana sambil mengajukan jari ke mukanya sendiri.
"Lambert lagi." Ariana buat muka geli. Raid ketawa kecil. Mereka teruskan perjalanan.
Sampai di gelanggang bola keranjang. Ada banyak bangku. Team sorak duduk di bahagian bawah sekali. Ariana ingin bersama mereka sebab takkanlah dia nak ikut Raid lagi. Tapi laju Raid menarik Ariana ke bangku pemain.
"Senang aku nak tengok kau." Alasan Raid. Bukan dia tak perasan Raid cemburu melihat beberapa pelajar lelaki di bangku penonton melirik ke arahnya.
"Raid, tape." Ariana peringatkan Raid. Raid membuka jaket lalu di letakkan di sebelah Ariana. Raid melutut di hadapan Ariana. Team sorak mula buat muka meluat. Cemburu.
"Pasangkan." Raid hulur tangan. Ariana pasangkan tape tersebut ke pergelangan tangan Raid.
"Nak ketat lagi ke?" Tanya Ariana. Raid mengangguk. Selesai memasangnya, mereka dikejutkan dengan suara kapten bola keranjang.
"WARMING UP!" kapten bola keranjang memanggil. Raid mengusutkan rambut Ariana lalu berlari ke bahagian tepi gelanggang. Ariana membuka telefonnya, lalu mengambil beberapa gambar. Kenangan ni.
Selama 40 minit permainan berlangsung, selama itu Ariana berpeluh dingin. Risaunya. Dia berpeluh melihat pergerakan lincah Raid yang mengelak musuh itu. Keluar anak tekaknya apabila menjerit memberi semangat pada Raid. Apabila tiba waktu rehat, Raid berjalan ke bangku pemain. Terus Ariana menerpa ke arah Raid dengan tuala kering dan air. Diberinya pada Raid. Kelihatan mukanya merah dan nafas sedikit termengah.
"Raid okay?" tanya Ariana risau. Ariana mengambil kain untuk lap peluh di sekitar muka dan leher Raid.
"Aku okay, sayang. Risau sangat kenapa?" tanya Raid dengan senyuman sambil minum air. Ariana mencebik ingin menangis.
"Eh nak menangis pulak." Raid perhati mata merah Ariana. Tangan mencubit pipi Ariana.
"Gila ke tak terasa nak menangis, pihak lawan main kasar kot dengan Raid. Berapa kali Raid nak jatuh tadi. Pemain diorang bukan badan kecik-kecik. Semua macam tong." Marah Ariana. Raid ketawa kecil. Comel.
"Pihak lawan tu main kasar, kesian Raid." kata Ariana sambil memandang tepat mata Raid.
"Banyak kali diorang foul, itupun pengadil buat tak endah . Lepastu bukan sepatutnya Raid dapat 5 point dekat line midcourt ke? Tapi diorang tolak Raid masa nak shoot kan. Tak aci lah main macam tu." Marah Ariana.
"Friendly match saja sayang. Dekat final match nanti kita bantai lah diorang." Kata Raid sambil mengosok rambut Ariana.
"Herm okay, apa-apa pun fighting! Raid mesti menang okay." Ariana cuba memberikan kata-kata semangat pada Raid. Raid mengangguk lalu mengetuk pipinya sendiri dengan jari telunjuk.
YOU ARE READING
RAID: THE PSYCHO BADBOYFRIEND✔️
ActionKnown as MY PSYCHO BADBOYFRIEND SHORT STORY Kami kawan sepermainan. Semakin membesar semakin berubah. Seorang lelaki yang membesar hanya untuk melindungi orang tersayang sehingga OBSES menguasai diri. Apa miliknya tetap miliknya. Kau sentuh milik d...