Tengku Aezril kembali semula ke dalam panggung wayang itu. Nafasnyabtercungap-cungap gara-gara berlari sampai ke sini. Semua keperluan barang Nur Sara sudah dibeli dan diletak dalam bakul yang sederhana besar ini. Matanya terus galak mencari kelibat wanita itu. Jelas wajahnya terpampar riak risau."Sara!" Tengku Aezril menarik nafas terlebih dulu sebelum menghembusnya.
"Sorry, I'm late. Nah, semua barang yang awak perlu semuanya dah ada kat dalam bakul ni." ujarnya dengan satu nafas lalu bakul itu diberi kepada Nur Sara.
Nur Sara menyambut dengan perasaan malu yang semakin membukit. Memang tak ada tanda nak hilang. Malah semakin bertambah-bertambah malu!
"Thankyou." balasnya dengan nada begitu perlahan. Nur Sara ambik bakul tu pun dia tak berani nak balas pandangan Tengku Aezril.
Tengku Aezril berdehem beberapa kali. Dia sedar Nur Sara perlu bersendirian. Tak wajar langsung kalau dia nak tunggu wanita itu di sini.
"Kalau macam tu, kami keluar dulu ye. I'll wait for you outside. You can take your time, Sara. Don't rush." Tengku Aezril berkata sebelum berlalu pergi bersama dua pengawalnya.
Nur Sara menghela nafas lega. Badannya disandarkan di atas kerusi. Syukur Alhamdulillah, lelaki itu mengerti dia perlukan waktu bersendirian. Terasa kebas wajahnya menahan perasaan malu sedari tadi.
Bakul yang diberi oleh Tengku Aezril dipandang dengan senyuman yang masih terukir di bibir. Hati semakin sarat dengan perasaan indah tidak terkata. You are so considerate, Aezril..
Dikeluarkan satu persatu belian lelaki itu dari bakul. Terdapat baju baru yang menutupi bahagian punggungnya dan seluar jeans berwarna hitam gelap. Dan juga..pad jenis besar berjenama Libresse. Jenama yang paling selesa diguna. Wajahnya semakin memerah apabila terkenangkan Tengku Aezril yang sendiri memilih pad itu.
Nur Sara cepat-cepat menggelengkan kepalanya. Tak payah fikir pasal hal tu! Yang penting sekarang kau dah selamat keluar. Cardigan berwarna hitam yang panjang sehingga paras lututnya itu terus disarung ke tubuh.
Dia nak beredar dari tempat ni tanpa pengetahuan lelaki itu. Nur Sara lebih rela dikomakan dalam ICU daripada bertembung lagi dengan Tengku Aezril saat ini.
I'm so sorry, Ril. Saya terpaksa pergi. Saya tak sanggup menanggung rasa malu bila berhadapan dengan awak nanti. Hatinya berbisik.
Usai membersihkan diri di tandas, Nur Sara menyelinap keluar perlahan-lahan tanpa dilihat oleh Tengku Aezril. Dia membuka aplikasi Grab lalu jari menekan book now. Tidak sampai seminit, permintaannya sudah diterima. Nur Sara bergegas keluar mencari pintu utama pusat membeli belah ini.
Nafas ditarik lega setelah tubuhnta sudah selamat masuk ke dalam kenderaan pemilik grab driver itu. Nur Sara membelek telefon pintarnya. Ternyata ada satu mesej dari Tengku Aezril dihantar melalui aplikasi whatsapp. Nur Sara terus saja membuka mesej itu.
Aezril
Sara, have you finished?
Saya tungguh awak di depan arcade ya.Me
Saya dah siap.
Tapi sekarang saya
dah otw balik kampung.
Awak tak perlu tunggu saya.
Saya minta maaf sebab
saya balik tak bagitahu awak.
Thanks for everything, today.
I had so much fun.
And I truly appreciate your efforts.Aezril
It's okay, Sara.
I'm just glad that you are okay now.
There will be always next time, right?Me
Sure, Ril.
Thankyou once again.
YOU ARE READING
The Billionaire's Wife
RomanceTHE IBRAHIM FAMILY. The most powerful family in the country. The folks look up to them. Children in every generation made them as their inspirations. Newspaper. Articles. Tabloids. Daily News. Television. Advertisements. They are everywhere. They...