"Eh! Sara! You were here this whole time?" Tengku Aezril tidak menyangka dia bertemu gadis itu di luar pejabat apatahlagi dalam satu panggung wayang!
"Ye..sa-saya jalan dengan k-kawan saya.."
Nur Sara hanya memandang ke arah Tengku Aezril dengan senyuman kelat. Dia perasan dari kerlingan matanya, Tengku Ayden masih tidak lepas-lepas pandang ke arahnya. Tapi Nur Sara buat tak tahu. Malu wei..malu. Mana dia nak letak muka? Dahlah, kau pegang tangan dia tadi! Ya Allah!
"Oh, siapa kawan awak?" Tengku Aezril bertanya ingin tahu.
Nur Sara baru teringat nak memperkenalkan sahabatnya kepada dua orang Tengku ini. Dia menoleh ke sisi. Haneesa masih sama seperti tadi. Terpaku. Terpana. Wajahnya juga pucat bagaikan tidak percaya apa yang terhidang di hadapan matanya ketika ini.
"Neesa..." Nur Sara panggil perlahan. Haneesa masih lagi menghayal. Eh bukan menghayal lebih kepada 'mencuci mata'. Orang Inggeris kata drooling.
"Neesa!" bisik Nur Sara sedikit kuat.
Haneesa pantas tersedar. Matanya dikelip beberapa kali. Kepalanya ditoleh ke arah sahabat karibnya.
"Ye?" kelam kabut dia bersuara.
Nur Sara mengukir senyuman nipis pada Haneesa. Matanya digerak-gerakkan ke tepi.
"Haneesa kenalkan ini, Tengku Ayden dan Tengku Aezril. Bos Sara di The Ibrahim Holdings."
"Hi!" sapa Tengku Aezril mesra seraya mengangkat tangannya. Senyuman turut terukir di bibir mungil lelaki itu.
"H-hai..." balas Haneesa tersipu-sipu malu.
Swoon.
Haneesa bagaikan berada di awang-awangan. Mimpi dan doanya siang malam untuk bertemu Tengku kacak di negara mereka akhirnya sudah termakbul! Ya Allah! Alhamdulillah!
Tengku Ayden pula hanya tersenyum sekilas. Dia perasan Nur Sara mengelak dari bertembung mata dengannya. Wajah perempuan itu juga merona merah. Malu ke?
Nur Sara berasa kekok. Tapi Haneesa tidak. Malah dengan muka tidak malunya, dia mengeluarkan telefon pintarnya dari beg lalu bertanya,"Boleh saya ambil selfie dengan Tengku berdua?"
Nur Sara macam nak hantuk kepalanya dengan dinding saat ini. Waktu-waktu macam ni sempat pula minah ni nak ajak berselfie dengan bosnya! Dahlah, sekarang orang di sekeliling mereka tengah pandang mereka lain macam.
Nur Sara sedar khalayak ramai juga sudah mula perasaan kehadiran kedua Tengku di hadapannya ini. Masing-masing menayang riak terkejut. Mungkin tak sangka duduk dalam satu panggung yang sama dengan jejaka-jejaka tampan dan idaman negara ini. Dari jauh, Nur Sara boleh nampak ada beberapa pengawal lengkap berkot hitam mengawasi tuan-tuannya.
"Neesa..." Nur Sara menekan nadanya.
"Hah? Apa dia?" selamba Haneesa bertanya.
Nur Sara hanya tersengih kelat memandang ke arah dua majikannya ini.
"Err, kawan saya saja buat lawak. Tak payahlah layan dia."
Alasan yang tak masuk diakal diberikan kepada Tengku Ayden dan Tengku Aezril. Haneesa pula tercengang di sisi sahabatnya.
"Mana ada Neesa buat lawak!" Haneesa berbisik, tidak puas hati. "Bila lagi Neesa ada peluang emas macam ni? Boleh la sekejap..eh Sara?"
Nur Sara terpaksa mengalah. Tengku Aezril dan Tengku Ayden hanya memerhati gelagat kedua sahabat itu dengan sabar.
"May I?" tanya Haneesa lagi kali ini dengan nada sopan sekali.
"Sure!" Tengku Aezril mara ke hadapan. Tempat sempit ni jugak dia nak bawa selfie. Getus hatinya.
YOU ARE READING
The Billionaire's Wife
Roman d'amourTHE IBRAHIM FAMILY. The most powerful family in the country. The folks look up to them. Children in every generation made them as their inspirations. Newspaper. Articles. Tabloids. Daily News. Television. Advertisements. They are everywhere. They...