Tengku Aezril menghela nafas untuk sekian kalinya. Dia mengintip sekali lagi susuk tubuh seseorang yang masih tekun menghadap komputer ribanya melalui pintu bilik pejabat yang lut sinar itu. Mujurlah wanita itu tidak perasaan kehadirannya yang sedang berselindung di tepi dinding. Dah macam pencuri pun ada jugak.
Bakul Mcdonald dipandang dengan hati yang berat. Kalau bukan sekarang, bila lagi waktu yang sesuai untuk dia memulakan langkahnya bagi memikat hati Nur Sara? Tengku Aezril mengemaskan tali lehernya. Tak. Tak. Kau tak boleh tangguh-tangguh lagi.
Nafas ditarik dalam-dalam lalu dihembus perlahan. Tengku Aezril berasa pelik dengan degupan jantungnya sendiri. Kenapa pula dia nak berdebar-debar sekarang ni? Mengada betullah!
Sebelum ini, untuk mengumpan wanita masuk ke dalam jeratnya adalah perkara mudah bagi Tengku Aezril. Semudah dia memetik jarinya. Pasti golongan wanita akan tunduk dengan rela hati kepada dirinya. Tetapi bukan wanita seperti Nur Sara.
Nur Sara ialah seorang wanita yang begitu menjaga batas pergaulannya dengan orang sekelilingnya. Itu pun setelah apa yang dia perhati selama Nur Sara bekerja di pejabat ini.
Dahlah, Ril. Masuk jelah. Kau nak tunggu apa lagi? Tak kan nak tunggu sampai perempuan tu keluar pulak? Satu suara tiba-tiba menegur itu menyentakkan Tengku Aezril dari khayalannya. Tidak menunggu lama, kakinya terus melangkah mendekati pintu bilik pejabat yang dihuni Nur Sara.
"Assalamualaikum." Tengku Aezril memberi salam terlebih dahulu. Bagusnya kau Ril..dah pandai bagi salam. Ni kalau papa dan bonda dengar, memang dah sujud syukur 40 hari 40 malam!
Nur Sara agak terkejut mendengar suara itu. Tengku Aezril. Buat apa bosnya masuk ke dalam biliknya pagi-pagi macam ni? Tak kan nak minta buat air lagi?
"Wa-walaikumsalam. Tengku!" Dia terus berdiri. "Ada apa yang boleh saya bantu? Tengku Aezril nak saya buatkan air lagi?'' laju mulutnya melontarkan soalan.
Tengku Aezril geleng-geleng kepala. "No.No..kenapa? Kalau saya datang je mesti nak suruh buatkan air ke? Saya bukan macam bos awak yang sorang tu okay.'' Sempat lagi dia menyindir sepupunya itu.
Nur Sara berasa malu. "I'm sorry..''
"Laaa...kenapa awak nak minta maaf pulak? You didn't do anything wrong."
"Tadi saya-"
"Hey, chill Sara. No worries.'' pintas Tengku Aezril sambil ketawa. Takut sangat. Macam ada orang nak makan dia. Sara..Sara..
"Err..o-okay..'' Nur Sara senyum kelat.
"Awak dah breakfast?''
"Hah?'' Nur Sara terpinga-pinga.
Tengku Aezril ketawa lagi melihat wajah polos gadis di hadapannya saat ini. "Saya tak tahu maksud 'hah' tu apa. Jawapan yang saya terima cuma ya ataupun tidak. Which one?''
Nur Sara terkedu. Senyuman manis bosnya itu membuatkan dia tidak selesa. Dah kenapa pula lelaki ni terlebih peramah hari ni? Dia ada tersampuk hantu ramah ke semalam? Tiba-tiba je nak tanya soalan macam sekarang ni. Dulu tak pernah pun...
"Belum, Tengku."
"Good answer.'' Tengku Aezril tersenyum riang. "Nah, saya ada belikan breakfast meal untuk awak. You need energy before you start your work, Sara."
Nur Sara terkejut. SAH! Memang tuannya sudah disampuk hantu ramah semalam. 'Ramah' singkatan kepada peramah. Nak tak nak, dia terpaksa ambil juga. Tak baik tolak rezeki. Neneknya pernah berpesan dulu.
"Terima kasih, Tengku. Buat susah Tengku je belikan saya breakfast.'' ucap Nur Sara dengan perasaan segan yang menggunung. Dia tidak tahu menghadapi situasi janggal seperti sekarang ini.
YOU ARE READING
The Billionaire's Wife
RomanceTHE IBRAHIM FAMILY. The most powerful family in the country. The folks look up to them. Children in every generation made them as their inspirations. Newspaper. Articles. Tabloids. Daily News. Television. Advertisements. They are everywhere. They...