Nur Sara menanti kedatangan Tengku Aezril di Cake House Cafe ini dengan hati yang berdebar-debar. Jam di pergelangan tangan dilihat lagi. Awal sangat kau datang, Sara..
Tengku Aezril suruh datang jam sebelas pagi di salah satu mesejnya semalam namun Nur Sara bergerak lebih awal dari rumah dan tiba di tempat ini pada pukul sepuluh dua puluh lapan minit pagi. Dia sengaja datang awal. Bolehlah hatinya bersiap sedia sebelum mendengar berita penting yang ingin disampaikan oleh lelaki itu.
Nur Sara membelek-belek telefon pintarnya. Mata galak membaca artikel yang dimuat turun dari theibrahimfamily.com. mengenai perletakan jawatan nenda yang akan berlangsung dalam masa tiga bulan lagi. Hmmm, rasa rindu pula nak jumpa nenda.
Waktu ulang tahun keluarga Ibrahim, Nur Sara hanya dapat bertemu sebentar dengan Tengku Aminah. Terlalu ramai tetamu yang berebut untuk berbual dengan wanita berpengaruh itu. Nur Sara cuma berpeluang untuk bertanya khabar saja sebelum perbualan mereka dipotong oleh usahawan yang terkenal di negara ini.
Tring..Tring..
Lonceng di pintu berbunyi menandakan pelanggan baru masuk melalui pintu utama kafe tersebut.
"Welcome to Cake House Cafe," laung pelayan yang bertugas di kafe ini.
Segolongan pemuda datang menapak masuk ke dalam kafe dengan berkelompok. Nur Sara mengangkat kepalanya sekilas lalu mengalihkan semula ke arah skrin telefon.
"Hey, you're Sara right?" salah satu pemuda itu tiba-tiba menegurnya.
Nur Sara bungkam. Terkebil-terkebil dia memandang kelompok pemuda itu yang sudah berdiri di hadapannya. Kira-kira ada enam orang sedang memandang ke arahnya ketika ini. Nur Sara mula tidak rasa selesa. Macam mana diaorang boleh mengecam dirinya?
"Oh,yes. Yes. It is, you. Nur Sara, the girl who was seen with Aezril on the website." Daniel sudah menguntum senyum di bibirnya.
Putra pula dengan tidak malunya mengambil tempat duduk di atas sofa panjang berhadapan dengan gadis itu.
"You don't mind we are seating here, do you?" ujarnya.
Teman-temannya yang lain turut melabuhkan punggung di atas sofa yang sama. Selebihnya pula di sofa sebelah kiri dan kanan gadis itu. Suka hati mereka saja nak duduk walaupun tak dijemput!
Nur Sara seperti cacing kepanasan. Apa yang mereka nak dari dirinya? Kenapa mesti nak duduk sama-sama? Macam ada sesuatu yang tak kena saja.
"Hey, don't worry. Kitaorang tak makan orang. We're waiting for the king, himself too." Daud bersuara bila melihat Nur Sara menayang riak cemas. Dia berasa kesian pula.
"Man, I can't wait to see how this day goes off! Bet it's going to be so interesting!" Putra berkata dengan hati yang sudah tidak sabar-sabar lagi. Lambat betul lah sahabatnya itu datang.
Dahi Nur Sara berkerut-kerut menafsir maksud di sebalik ayat lelaki yang bermisai nipis di hadapannya ini. Apa maksud lelaki itu?
"I don't know how would she react once she knew it was only a bet—"
Nur Sara pantas mengangkat wajahnya. Dipandang pula pemuda yang duduk di sofa sebelah kirinya itu. Jantung mula berdegup kencang.
"Bet? What do you mean by bet?" bergetar nada Nur Sara bertanya.
❁❁❁
Tengku Aezril melihat sekali lagi penampilannya di hadapan cermin ini. Haruman wangian berjenama Calvin Klein disembur ke sekeliling bajunya. Rambut disikat rapi ke belakang. Jam di tangan dikerling sekilas. Hanya tinggal dua puluh minit lagi sebelum jarum kecil bergerak ke arah nombor sebelas.
YOU ARE READING
The Billionaire's Wife
RomanceTHE IBRAHIM FAMILY. The most powerful family in the country. The folks look up to them. Children in every generation made them as their inspirations. Newspaper. Articles. Tabloids. Daily News. Television. Advertisements. They are everywhere. They...