♡ 02

249 65 6
                                    

chapter two

"Nae anjushhi. Saya pergi dulu. Annyeong." Jaehyuk berjalan keluar sambil menghela nafas.

Huh. Terlepas.

"Eah sekejap. Tadi Asahi suruh aku beli air kan? Hah nasib baik tak lupa."

Dia patah balik ke kedai runcit sekolah. Tangannya mencapai dua air botol berperisa susu coklat.

"Nak beli dekat Junghwan sekali tak? Kalau budak tu datang kelas kan mula merengek jadi amik tiga je la terus."

"Anjushhi—"

"Jaehyuk? Hah tadi ada yeoja tinggalkan banana milk ni dekat kamu. Dia dengar kamu suka sangat banana milk." Ujar lelaki separuh abad itu.

"Yeoja? Yeoja yang anjushhi kata tadi tu eh?" Lelaki berumur itu mengangguk.

"Yoonjae! Ppali! Kita kena pergi makmal pula lepasni!"

"Nae! Kajja!"

Jaehyuk tersentak. Cepat cepat dia keluar untuk melihat Yoonjae.

↯♡

"Terima kasih anjushhi." Yoonjae mengambil banana milk lalu keluar dari kedai runcit itu dan kebetulan dia selisih dengan Jaehyuk.

"Anjushhi, banana milk dah habis ke?"

"Haah Jaehyuk. Baru je tadi sorang yeoja beli banana milk yang last. Jangan risau, nanti anjusshi tambah stock lagi ye?"

"Nae anjushhi. Saya pergi dulu. Annyeong." Jaehyuk melangkah pergi.

Yoonjae mengikut Jaehyuk dari belakang dengan senyap senyap. Entah kenapa dirinya mengikuti lelaki itu.

"Eah sekejap. Tadi Asahi suruh aku beli air kan? Hah nasib baik tak lupa."

Yoonjae terus berlari masuk ke kedai runcit tadi lalu meninggalkan banana milk yang belum dia minum dengan pesanan ringkas kepada anjushhi tadi.

Dia menyorak sedikit di sebalik pokok.

"Yeoja? Yeoja yang anjushhi kata tadi tu eh?"

"Yoonjae! Ppali! Kita kena pergi makmal pula lepasni!" Jerit Hyena.

'Hah mampus aku kalau kantoi ni. Takpe takpe, buat lek buat peace Yoonjae.' Desis hati Yoonjae.

"Nae! Kajja!" Aku terus menarik Hyena, laju menuju ke makmal.

paper rings. ✓Where stories live. Discover now