♡ 10

184 51 18
                                    

chapter ten

Seoul Metropolitan Library.

Yoonjae, Hyena, Jungra dan Yoonha berada di luar pustaka sambil menunggu lelaki lelaki itu tiba.

"Lambat sia dorang. Kata nak study je." Omel Yoonha, adik kepada Yoonjae. Yoonjae mengiyakan kata kata adiknya itu.

"Annyeong! Maaf kami lambat!" Doyoung berlari anak menuju ke arah perempuan perempuan itu berada diikuti rakan rakannya.

"Kajja Hyena." Mashiho menarik Hyena mengikutnya masuk. Doyoung pula terus berjalan bersama Jungra, meninggalkan Yoonjae, Yoonha, Jaehyuk dan Junghwan.

"Junghwan? Kau ikut study jugak ke? Kau dengan library? Wah." Perli Yoonha yang merupakan rakan sekelas Junghwan.

Junghwan menjelirkan lidahnya pada Yoonha, geram.

"Eah annyeong Yoonjae noona!" Tegur Junghwan sambil tersenyum manis. Dia menyiku perlahan lengan Jaehyuk yang sedari tadi diam.

"Noona kenal ke Junghwan?" Tanya Yoonha. Yoonjae mengangguk.

"Of course la kenal! Kau pula Kim Yoonha, kau kenal ke Yoonjae noona?"

"Of course la kenal! Ini unnie aku la gila." Yoonha menarik Yoonjae masuk. "Kajja unnie, lambat lambat nanti gila kita layan Junghwan."

"Wah, mula mula masuk kelas haritu aku ingatkan dia pendiam. Apa?! Kalah burung murai." Kutuk Junghwan. Jaehyuk menyiku lengannya.

"Hyung, tak sia-sia kita datang. Tapikan hyung, bila nak bagi hadiah tu dekat Yoonjae noona? Bila hyung nak confess? Tak takut ke nanti lama lama noona kena kebas dengan buaya lain dekat luar sana tuu?"

"Aku ada plan. Kita buat sekarang." Jaehyuk mula membisikkan rancangannya kepada Junghwan.

↯♡

Junghwan duduk dihadapan Yoonha lalu membuka buku latihan untuk mengulang kaji. Buat syarat je.

"Hwan, mana Jaehyuk?" Tanya Mashiho yang perasaan Junghwan masuk seorang diri.

"Ah Jaehyuk hyung ada hal. Nanti dia datang balik."

"Yoonha, aku keluar jap nak pi tandas." Bisik Yoonjae. Yoonha mengangguk.

"Apa tengok tengok? Tak pernah tengok orang cantik macam aku ke?" Tanya Yoonha pada Junghwan selepas Yoonjae hilang dari pandangannya.

"Kau cantik? Please lah, Yoonjae noona lagi cantik kot." Junghwan menjelirkan lidahnya. Saja nak menyakat si Yoonha.

paper rings. ✓Where stories live. Discover now