Efter en natt i Byxelkrok, där vi kollade in den mysiga lilla båtstaden och intog middag vid hamnen, tog vi oss äntligen över till Böda. Hugo och Carl seglade runt medan vi andra tog buss över och lämnade båten i hamnen i Byxelkrok. Tanken var ju att vi skulle campa. Vi hade införskaffat två tält som vi fyra skulle dela på och packat det nödvändigaste för de närmsta dagarna.
Böda camping var inte som vilken camping som helst, inte för att jag hade så många att jämföra med. Platsen vi befann oss på var bland annat magisk. Man kunde också beskriva den som rörig, eftersom att det var en sån otroligt stor camping med många husbilar, husvagnar, stugor och tält.
När midsommardagen trädde fram var alla på bra humör. Denna dag är faktiskt en av de bästa på året enligt oss. Vi inledde morgonen och dagen med att vara på stranden, solen sken och det var varmt. Vi både badade, spelade strandspel, drack, solade och njöt av den fina dagen. Runt 12 tiden plockade jag och Wilma blommor och hjälpte till att klä midsommarstången på campingen. Vi gjorde även egna somriga kransar som vi hade på oss under dagen.
När vi kom tillbaka till stranden sökte jag med blicken vart Filip var. Jag hade knappt sett honom på hela dagen. Längre bort vid en strandkiosk stod han och pratade med två tjejer i vår ålder. Jag drog ner glasögonen för att skapa mig en tydligare bild. Utan att tveka började jag röra mig närmare dem och försökte på avstånd höra vad de pratade om.
Tjejerna vände blicken till mig när jag kom fram bredvid Filip.
"Hej." Sa jag när alla blev tysta.
"Det här är Mia." Sa Filip och presenterade mig något stelt. Vad hände med 'flickvän'? Är Mia vad jag går under för honom nu?
"Okej." De fnittrade till och den blonda tjejen slängde bak håret. Jag la min arm runt hans midja och fick lägga till på egen hand. "Hans flickvän." De båda höjde förvånat ögonbrynen och vände blicken på Filip. Vad fan hade de snackat om?
"Okej, oj shit vad stelt det blev nu, vi trodde han var singel. Aja, det var trevligt att träffas." Jag kunde inget annat än att känna mig förnärmad och bortglömd. Ännu en gång vad hade de prata om?
När tjejerna lämnade oss ensamma en kort stund senare ifrågasatte jag Filip varför han inte presenterade mig som sin flickvän, sånt gör faktiskt ont att inte höra och jag vet hur förbannad han hade blivit om jag inte hade presenterat honom som min pojkvän.
"Vad var det där om?"
"Vad?"
"Varför sa du inte att vi var ihop?" han fnös till och drog handen genom håret. Vi började sakta gå tillbaka från den lilla kiosken till vår plats på stranden. Sanden var varm under mina fötter och det kändes som att man gick på mjöl.
"Överdriv inte." Jag höjde irriterat på ögonbrynen.
"Överdriv inte? Kan du bara sluta vara arg på mig? Jag orkar inte mer." jag stannade upp och väntade på att han skulle vände sig om mot mig.
"Du ger mig bara fler och fler jävla anledningar till att vara det." jag flämtade till, helt utmattad av hans beteende.
Mina händer stannade på mina höfter. "På riktigt nu Filip, kan du bara lägga av, jag har inte gjort ett skit—"
"—Hur jävla kul tror du det är att se Hugo kollar på dig? Va?" Jag ville skrika åt honom att hur kul är det för mig att se sig flörta med andra tjejer eller spana in deras kroppar.
"Du inbillar dig bara."
"Som fan jag gör. Han har förstört allt, jag har inte ens kunnat knulla min egna flickvän på flera dagar."
KAMU SEDANG MEMBACA
Sol, vind & vatten
RomansaVinnare av @ambassadorsSE Summer award tävling ___ Semestern har inträffat för Mia, och tillsammans med hennes vänner och pojkvän ska de åka på båtresa längst Sveriges kuster med pojkvännens stora motoryacht. Livet kunde inte bli bättre trodde hon...