Letné čítanie

7 2 4
                                    

Milí kandidáti, blíži sa leto, s tým prázdniny a veľa času na čítanie!
Vrámci toho som sa rozhodla, že vam predstavím dve dystopické knihy, ktoré, aspoň za mňa, stoja za prečítanie.
Viete, určite sa váš readlist blíži ku koncu, a vy neviete čo budete čítať ďalej.

Predpokladám že ste Hunger Games už čítali, a taktiež mám pocit že väčšina ľudí čo čítali Divergenciu, majú radi Trón zo skla.

Pierce Brown : Červený úsvit

Túto knihu som dočítala nedávno, a naozaj sa mi páčila.

Kritici hovoria, že to tak troška pripomína Hunger Games, tak ako hovoria že vás pohltí. Nuž a majú minimálne v tom druhom pravdu. Je veľmi pútavo napísaný, a autor vás nezaťažuje zbytočnými informáciami.

Príbeh sa odohráva v budúcnosti, v časoch kedy ľudstvo dobylo väčšinu slnečnej sústavy. Spoločnosť je rozdelená na kasty, a zatiaľčo Zlatí vládnu, Červení ako najnižšia kasta žijú v milnej domienke, že pripravujú Mars pre ľudstvo.
Darrow je Červený, ktorý je odhodlaný prekopať sa do najvyššej kasty a zmeniť vládny systém.

Jedným z najväčšších negatív tejto knihy je to, že preložená do slovenčiny či češtiny je len prvá kniha, takže si počkáme.

Scott Westerfeld : Škaredí

Táto kniha cítila teplo mojich rúk už dávnejšie, a vlastne keby sa mi táto kniha nepáčila, tak by som sa nikdy nedostala k Divergencii, čiže týmto smerom ďakujem aj Dedovi, ktorý mi ju odporúčil.

Podobne ako Divergencia, aj táto kniha je o morálnych hodnotách.
Šesťnásťroční tejto spoločnosti čakajú na akúsi plastickú operáciu, ktorá ich premení na nejaký ideál spoločnosti. Lenže Tally si pred touto ceremóniou nájde kamarátku Shai, ktorá jej ukáže, že nepotrebuje krásnu tvár a tak, aby ju ľudia mali radi. Ukáže jej čo je vlastne za hranicami ich mesta a tak sa Tally musí rozhodnúť čo je správne a čo chce. Lenže mesto v ktorom žije má iné predstavy o živote, a tak sa bojuje o slobodu ostatných a práva ľudí.

Pozitívum: Táto kniha a jej pokračovania sú preložené i do čestiny, prvé dva diely sú v slovenčine.

___________________________________________

Poznáte nejaké možno menej známe, ale i tak dobré knihy, ktoré by ste sem určite odporúčili ?

<4



Fanúšikovia DivergencieDonde viven las historias. Descúbrelo ahora