Fanfikcie, zas

8 2 3
                                    

Well, už som tieto famózne skvosty raz rozoberala, a idem si sťažovať.

Znova sa mi začali ukazovať tie príšerné klišé fanfikcie - Divergent high (na watte je ich vyše 200 a potom som prestala počítať)

A zrazu som objavila jednu fanfikciu, ktorá ma coverom odradzovala (kvalitná práca photoshopu, no niektorí ľudia využívajú svoj potenciál veľmi zle) a tak som sa rozhodla sa na to bližšie pozrieť, veď nesúď knihu podľa obalu.

Bola po anglicky, no aj moja mizerná oblasť jazykov na to stačila. A taktiež, na covere bola tehotná Shailene Woodley.

Poviem to takto: Niektorí majú dosť popletenú predstavu o zdravých vzťahoch.
Tak je podľa vás v poriadku že si na nejakej párty kde nikoho nepoznáš, zakecáš sa s niekym, a hneď sex a potom mivoľne spomenúť že máš zlé skúsenosti s chlapmi.
Och, a ešte som zabudla: I hope we make out or we have sex tonight - myšlienka tvora s ktorého neštastnou náhodou nazvali Tris keď ju Tobias (tiež neštastne pomenovaný) ťahal do izby. A potom, po sexe, Tobias povie že je inteligentná. Toto je len prvá kapitola .

Spoilery, ale dáva vám to logiku? Podľa mňa nie.

Odkiaľ pochádzajú tie presvedčenia že nezdravý vzťah je super?

1. Dokážem druhého zmeniť.
Hah, to nejde. Človek sa môže jedine zmeniť sám od seba. Akýkoľvek nátlak, to by vám to potom nefungovalo.

2. Ale ja ho milujem.
Choré. Fakt, jedna vec je láska až za hrob, druhá vec je to, že si necháš ubližovať. Není to zdravé, a podľa mňa by mal ísť takýto človek ku psychológovi.
V podstate vás takýto človek využíva. A vy nahovárate svojmu úbohému mozgu, že vás má tiež rád, hoc to tak není.

Ak máte takýto problém, nechajte si pomôcť.
Ak sa vám vyhráža, ubližuje vám, zavolajte políciu.
Alebo viete o niekom, komu sa takýto problém deje, pomôžte mu. Ono to tiež není ľahké dostať sa z toho, postaviť sa niekomu, kto vás utláča.

3. Ľútosť.
Idem citovať Caleba :
Musíme myslieť na rodinu (prekrútim to na ostatných), ale aj na seba.
Hej, nemôžme byť sebeckí, ale musíme myslieť aj na seba.
To znamená  že nemôžme sa nad všetkými zľutovať, to že niekto má strašnú minulosť (smrť, týranie) neospravedľnuje jeho chovanie. Mne ho je ľúto, tak s ním proste ostanem,veď ho nikto nemá rád. Asi ho nikto nemá rád z určitého dôvodu, napríklad že všetkých bije alebo čo.
Napadá mi že buďte lepší než Evelyn a že Lútosť je nasilnejšia zbraň.

Inak toto je Štolkholmský syndróm - súcit obete s agresorom. Vykazuje ho až 27% percent obetí.

4. Masochizmus, Sadomasochizmus, sadizmus.
Môžeme ponímať v širšom zmysle, teda vyhľadávanie bolesti a uspokojovanie sa ňou, je to taká zvrátenosť.
Úprimne si tiež myslím že to není zdravé.
Druhá vec je, že plno knižných vzťahov je takýchto.
(Aj Štyri je masochista)

Žiaden vzťah není dokonalý...
A taktiež nehovorím že muži sú zlí, môže to byť kľudne opačne.

A teraz čo na tom tí ľudia krucinál vidia?
Možno že si len potrebujú dokázať, že existujú ľudia ktorí píšu horšie ako oni.
Možno že sú masochisti.
Možno ja neviem čo.

Druhá vec je, že na wattpade je plno 10 až 14 ročných deciek, ktoré keď takéto veci čítajú, berú si z toho príklad, a BUM, voilá, problém je na svete.

Potom sú tu ľudia (vďaka bohu), ktorý sa chtiac nechciac prehrabavajú týmto odpadom, a upozorňujú na to, a sú SLUŠNÍ.

Nechcem byť hnusná (ani si tak nepripadám), ale proste jedna z mála vecí ktorým nerozumiem. V dobrých knihách ten
sex je nejako prežiteľný (trón zo skla, Piliere zeme - tam to bolo tak že záporák znásilnil Alienu, druhá možnosť bola totiž, že zabije Alieninho brata, a potom tam bola celoživotná zášť. Druhá vec, Follet rád opisuje.).

Ak existuje kniha, kde sa nesprávny vzťah dobre skončí, čiže sa skončí úplne, tak úprimné, nesarkastické hurá!

Ďalší problém mi napadá, že ľudia si nevedia príbeh označiť.
Pamätáte si, že keď sa ide písať úplne prvý príbeh, máte tam také úlohy, ako pridať anotáciu, cover, a taktiež aspoň desať hashtagov.
Je to preto že wattpad je pre celý svet, a tiež keď si dáš do blocked tags trebárs #láska, stále ti môžu vyskakovať veci s pojmom #love.

Niektorí ľudia žiaľ nevedia začiarknúť
Iclude Mature
Alebo dať to do správneho žánru.
Napríklad, prečo niekto dá romance do random.
Pre mňa, za mňa píšte si čo chcete, ale správne to označte.

Dnes som zabrdla do inšej témy, no aj tak súvisí s Divergenciou.
Dúfam že ste zdraví a že táto kapitola bola aspoň nejako nápomocná.

Ktorú postavu máte radi (alebo pol na pol) aj keď ostastní ju nemajú radi?
Hehe, u mňa je to Caleb. Kým sa nepridal k Jeanine.

<4

Fanúšikovia DivergencieTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang