CH07

98 18 14
                                    

Aku baru lepas bersiap untuk ke kelas hari ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru lepas bersiap untuk ke kelas hari ni. Lino dah pergi dulu dengan girlfriend kesayangan dia tu. Aku hanya mengeluh.

"Dia mana pernah offer aku untuk pergi dengan dia. Yelah, siapa je aku bagi dia." desis hati aku lagi. Aku pon mengambil beg aku untuk pergi ke kelas.

Aku menaiki bas untuk ke universiti. Nasib baik tak ramai orang pon dalam bas ni. Lega hati aku. Tiba ii, aku dapat panggilan dari Haerin.

"Hello, Yunhee? Lambat lagi ke? Aku dah tunggu kat depan hall ni." katanya.

"Aku lagi 5 min sampai."

Maklumlah hari ni bermulanya ujian akhir untuk semester ni. Setelah sampai, aku terus gegas ke hall. Tiba di hall, aku ternampak Haerin dah tunggu.

"Sorry aku lambat ke?" soalnya. Haerin hanya menggeleng.

"Takde ah, belum lagi waktu nak masuk. Ehh duduk dulu la kita study sikit lagi." kata Haerin lalu duduk untuk mengulangkaji sedikit. Aku pon duduk disebelahnya, tiba ii...

"Ehemm lambat ke kak? Dah tau lambat, terkedek lagi."

Tak lain tak bukan, itu ialah Yuna. Maklumlah, dia pon ada paper hari ni dan kebetulan tempat peperiksaan kami di hall yang sama.

"Yuna, kau ni memang takde kerja ke nak kacau life orang?" soal Haerin, mula bengang.

"Aku memang takde kerja pon. Oh btw, kau kan pompuan yang langgar aku haritu kan? Mana boyfriend kau tu? Takde pulak nak backup kau?" perlinya lagi. Aku hanya mengetap bibir.

"But don't worry, my baby dah settlekan. Baru puas hati aku."

Aku memandang ke arahnya.

"Apa yang Lino buat kat Younghoon?" soal aku. Yuna hanya tersenyum sinis. Haerin yang disebelahku hanya terpinga.

"Well, katanya nak ajar sikit kat boyfriend kau tu sebab dia tak sedar darjat dia. Well, memang patut pon and I want to teach you a lesson too.." kata Yuna lalu menarik rambut aku. Haerin yang disebelahku terus ingin meleraikannya.

"Yuna kau dah gila ke?! Lepaskan Yunhee la." kata Haerin. Aku mengadu kesakitan dan semua orang memandang ke arahku.

"Nampaknya kau tu yang taktau darjat kau, wahai pompuan sial." kata Haerin.

"What did you call me?"

Haerin hanya tersenyum sinis.

"Well, kau tu je yang taktau darjat kau di mana. Memang la kau dengan adik ipar aku tu ialah sepasang kekasih yang paling sweet la kat sini. But, kau patut tau apa yang berlaku dengan boyfriend kesayangan kau tu." kata Haerin lagi. Tangan Yuna yang masih di rambut aku dilepaskan.

"Aku tau la darjat aku di mana, kakak ipar kesayangan."

Haerin hanya menjeling.

"Kakak ipar konon. Aku memang tak mengaku la kau adik ipar aku and for your information, perempuan yang kau tarik rambut tadi tu ialah adik ipar aku." kata Haerin lagi. Aku membulatkan mata lalu memegang lengannya.

"Haerin, jangan..." bisikku. Aku takut kalau hubungan aku dengan Lino dibongkarkan. Habis la aku kena belasah dengan dia nanti. Haerin menenangkan aku.

"It's okay Yunhee, dia berhak tau." kata Haerin lagi.

Yuna memandang ke arah kami.

"A-apa maksud kau?" soalnya. Haerin hanya tersenyum sinis. Ramai mata yang memandang, takut pulak aku.

"Yunhee is his wife. Kawan aku ni isteri kepada boyfriend kesayangan kau tu." kata Haerin. AKu mengetap bibirku kuat. Yuna hanya menggeleng.

"Tak mungkin. He's cheating on me?"

"Tak percaya? Kau tanya la sendiri dengan boyfriend kau tu. Yunhee, jom la masuk dewan. Dah nak start exam ni. Tinggalkan je pompuan sewel ni." kata Haerin lalu menarik lenganku masuk ke dalam dewan, meninggalkan Yuna yang masih terpinga di luar.

"Haerin, aku..."

Haerin hanya mengeluh.

"Aku tak boleh la tengok pompuan tu. Lino tu pon satu. Dah ada isteri tapi buat perangai buaya dia tu seolah masih single." kata Haerin lagi. Aku mengeluh.

"Aku tak kisah semua tu tapi yang aku risaunya bila balik nanti. Confirm si Yuna tu tanya Lino. Habis aku weh kalau dia tau yang aku bongkarkan hubungan aku dengan dia. Mau aku kena pukul lagi. Kau tak kesian kat aku ke?" soal aku kepadanya. Haerin memegang lenganku.

"Yunhee, aku minta maaf. Aku tau kau menderita but Lino kena buka mata tu. Aku kalau boleh nak bongkarkan jugak pasal Yuna tu."

Aku memandang ke arahnya.

"Apa maksud kau?" soalku. Haerin hanya tersenyum sedikit.

"Kau fikir Yuna dengan Lino bahagia ke? Tak wehh. Aku pernah nampak Yuna dengan lelaki lain, bermesraan dekat taman tu. Aku memang nak bagitau Lino pasal ni tapi kau tau la kan, dia sayang sangat ngan pompuan sewel tu. Aku tunggu je masa nak luahkan tapi aku biarkan kebenaran tu terbongkar sendiri." kata Haerin panjang lebar.

Aku terdiam sejenak. Aku fikir dorang dua tu terlalu bahagia. Rupanya....

"Dah la, jom start. Kalau Lino buat hal, kau bagitau aku." kata Haerin lagi. Aku hanya mengangguk dan mulakan peperiksaan. 

『 C 』 LMH FF ; ❛❛Our Painful Destiny❜❜Where stories live. Discover now