CH13

101 15 16
                                    

Sejak kejadian tempoh hari, Yunhee duduk di rumah Younghoon untuk sementara waktu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sejak kejadian tempoh hari, Yunhee duduk di rumah Younghoon untuk sementara waktu. Bagi Yunhee, dia tak mau la duduk di rumah Haerin sebab ada suami kan jadi dia tak nak la ganggu.

Yunhee asyik mengurungkan diri dalam bilik dan dia menangis. Younghoon makin risau dengan keadaan Yunhee dan anak yang di dalam kandungannya. Flashback bermain di dalam fikirannya.

Flashback

"Younghoon, saya tak sabar nak bagitau Lino. Saya tau dia menantikan anak ni." kata Yunhee. Younghoon hanya tersenyum.

"Saya yakin Lino akan gembira. Kenapa tak nak text dia sekarang?" soal Younghoon.

"Dia tengah busy. Lagipon saya nak surprise kan dia malam nanti." kata Yunhee. Younghoon hanya mengangguk. Dia pon tak nak cakap apa ii dah.

End of the flashback

Younghoon hanya mengeluh perlahan dan mengetuk pintu bilik Yunhee.

"Yunhee, jom mari makan dulu. Walaupon takde class hari ni, at least turun makan dulu. Tak elok untuk awak dengan anak awak tu. Sian dia kebulur."

Tak lama kemudian, Yunhee pon membuka pintu bilik.

"Hurmm thanks Younghoon..."

Younghoon mengusap kedua pipinya.

"Senyum sikit. Tak elok sedih ii macam ni." katanya. Yunhee hanya tersenyum kecil.

"Dah pergi makan dulu. Saya ada benda nak buat." kata Younghoon. Yunhee hanya akur dan turun untuk sarapan.

Younghoon hanya mengeluh perlahan.

"Tak boleh jadi ni..." monolognya sendirian. Tiba ii telefonnya berdering.

"Hello?" soalnya.

"Hoon, hurmm Yunhee ada ngan kau tak? Aku tau dia kat rumah kau sekarang." kata Haerin melalui telefon. Haerin tau apa yang berlaku kepada Yunhee.

"Aku baru ajak dia turun makan. Dia tengah makan. Kalau aku biarkan, kesian kat diri dia dan jugak anak dia." kata Younghoon lagi.

"Ishhh aku tak faham la. Haritu okay je aku tengok dia dengan Lino. Lino pon dah berubah jadi yang lebih baik. Apasal jadi balik perangai lama dia?" marah Haerin.

"Hae, aku rasa aku tau kenapa..." kata Younghoon.

"Kenapa?" soalnya.

"Jumpa aku dekat deobi cafe. Kalau kau nak bawak Juyeon, bawak la sekali. Aku akan cuba contact dengan kawan ii Lino sekali." kata Younghoon lagi.

"Stray kids?" soalnya.

"Yupp..."

"Kalau pasal dorang, jangan risau la. Aku boleh call Felix. Mesti dorang pon ada benda nak share." kata Haerin lagi.

"Thank Hae, jumpa kat cafe nanti." kata Younghoon lagi lalu pergi dan bersiap untuk keluar.

BEBERAPA JAM KEMUDIAN

Younghoon menunggu Haerin dan lain ii untuk tiba di Deobi cafe. Tak lama kemudian, Haerin tiba bersama dengan yang lain.

"Maaf Hoon lambat." kata Haerin.

"Takpe aku pon baru sampai. Korang duduk la." kata aku lagi.

"Yunhee macam mana?" soal Chan. Younghoon hanya mengangguk.

"Dia okay hyung. Dia sekarang tinggal dengan saya sementara dia nak cari rumah lain." kata Younghoon.

"Okay sekarang ni kenapa Lino berubah ke perangai lama dia? Aku betul ii tak faham." kata Changbin pulak.

"Tulah masalahnya kita datang sini nak bincang ni. Maybe Younghoon tau sesuatu." kata Haerin lagi.

"Haritu masa kat office, Lino nampak berang semacam bila nak turun balik. Dia cakap dia ada hal nak buat. Tapi saya tak tau apa yang dia nak buat." kata Juyeon pulak.

"Hyung tau apa ii lagi ke?" soalnya. Dia terdiam sejenak.

"Ohhh yeah, masa aku datang rumah Lino kelmarin, aku nampak ada envelope dalam bilik dia. So, aku amik senyap ii ni." kata Juyeon lalu meletakkan envelope itu di atas meja. Younghoon terus membuka envelope tersebut dan matanya membulat.

"Ini gambar yang Lino bagi kat Yunhee kelmarin sambil marah ii. Kononnya Yunhee ada intimate relationship dengan aku." kata Younghoon. Haerin terus merampas gambar tersebut.

"Aku rasa gambar ii ni tak betul pon. Korang tengok ni eh... aku tau masa tu Hoon kat bilik rawatan dengan Yunhee. Yang ni memang takde masalah pon. Tapi kau cuba tengok gambar yang ni pulak." kata Haerin lalu memberikan gambar selfie mereka berdua.

"Hoon, kau pernah selfie dengan Yunhee ke sebelum ni?" soal Han.

"Setahu aku pernah sekali tapi bukan gambar yang ni." kata Younghoon lalu mengeluarkan telefon bimbitnya untuk menunjukkan gambar yang dia ambil.

Dia pernah berselfie dengan Yunhee masa annual dinner Universiti.

"Korang tak rasa ke gambar ni di-edit so nampak real?" soal Seungmin pulak. Yang lain hanya mengangguk setuju. Mereka terdiam untuk seketika.

"Korang, aku rasa kan, aku tau siapa dalang di sebalik semua ni." kata Felix lagi. Haerin hanya tersenyum sinis.

"Aku rasa aku pon dah tau siapa..."

Younghoon hanya mengangguk.

"Kita kena singkirkan pemusnah rumah tangga orang ni dengan tangan kita sendiri." kata Younghoon pulak.

"Apa plan kau, Hoon?" soal Hyunjin. Younghoon hanya tersenyum sinis.

"Aku ada cerita nak bagitau korang ni actually, sebenarnya....."

Younghoon pon membuka cerita apa yang dia tau. 

『 C 』 LMH FF ; ❛❛Our Painful Destiny❜❜Where stories live. Discover now