BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN
Dear diary,
Hari ini genap usia Rara & Riri yang mencecah 4 tahun. Aku sangat bahagia dengan apa yang aku ada sekarang. Lagipon dorang berdua tu, haihhh rapat dengan papa dorang lebih dari mama dorang. Hahahaha takpe la yang penting semua happy.
Aku memerhatikan kembar kesayangan aku sedang seronok bermain dengan Lino di tepi pantai.
"Rara, riri. Tengok tu... ada cengkerang." tunjuk Lino.
"Wahhh cantiknyahh.." puji Minra. Lino mencium pipi mereka berdua
"Macam anak papa gak." ucapnya. Aku hanya tersenyum lalu menyambung menulis diary aku.
Park Haerin, kawan aku yang paling aku rapat pon merasa bahagia. Apatah lagi, dia dan Juyeon bakal mendapat anak lagi. Junmi bakal dapat adik. Lee Junmi, anak buah kesayangan aku tu pon dah besar jugak. Dah nak masuk 5 tahun. Mereka berdua pon dulu ada conflict yang timbul sampai nak cerai berai tapi semuanya okay. Baguslah.
Kim Younghoon, kawan baik aku. Sekarang, dia dah dapat segulung master. Plan nak sambung untuk PHD lak. Dia single but not available hahahaha. Well, katanya tak ready nak couple. Aku tengok ramai je yang nakkan dia cuma dia je yang tak ready nak buka hati pada sesiapa pon.
Tak lupa juga untuk one and only oppa, Song Yunhyeong. Haihh abang aku yang sorang ni pandai betul simpan rahsia dia. Tak sangka dia dah bertunang dan bakal tunang dia tu ialah....
"Oppa, kenapa tak bagitau yang oppa dah bertunang?" soal aku. Yunhyeong hanya mengaru kepalanya yang tak gatal. Aku berjumpa dengan Yunhyeong di Stay Cafe.
"Yunhee ni asyik busy jaga anak. Oppa malas la nak kacau." katanya lagi. Aku mencebik.
"Cehhh alasan. Dah tu siapa tunang oppa tu?" soal aku. Dia hanya tersenyum lalu mengerling ke arah jam tangannya.
"Tak lama lagi sampai la tu." katanya. Tak lama kemudian, ada seorang perempuan masuk ke dalam cafe.
"Oppa, sorry lambat. Tadi jam." katanya. Aku membulatkan mata.
"Hana?!"
Wanita itu tersenyum.
"Hi Yunhee, lama tak jumpa." katanya. Aku terus memeluknya erat. Kim Hana ialah kawan aku sejak kecil. Kami lost contact sejak aku berusia 6 tahun sebab keluarga Hana berpindah ke US.
"Hana bila kau balik?" soal aku.
"Hurmm dah setahun dah aku duduk korea ni. Parents aku pindah semula ke sini." katanya.
"So, sejak bila korang dua..."
Yunhyeong hanya tersenyum dan memeluk bahu Hana.
"Actually oppa dengan Hana ni dah lama bersama cuma tak reveal je hubungan kami." kata Yunhyeong.
"Pandai eh oppa sorokkan semua ni dari Yunhee. Habis tu, Yunhee ni bukan adik oppa la?" soal aku lagi, menyakatnya. Yunhyeong tergelak sakan lalu membelai rambutku.
"Sorry la adik kesayangan..." katanya. Aku hanya mencebik.
Oppa aku tu dalam diam menyulam cinta dengan Hana, kawan aku sejak kecil. Patutlah, aku ajak dia keluar dia kata dia busy. Rupanya busy dengan Hana. Abang yang tak guna!
Tak lupa juga untuk Stray Kids members. Dorang pon dah berjaya debut di bawah JYP Entertainment. Memang itu impian mereka dari awal. Tapi kengkadang mereka ni semua mencari kerja sampingan yang lain untuk menampung kehidupan mereka seharian.
Manakala, aku...
Tak lama lagi, Rara dan Riri akan dapat adik baru. Yes, aku mengandung lagi. Dah nak masuk 4 bulan. Aku gembira dengan sokongan suami dan anak ii, aku memilih dengan apa yang ada sekarang.
Thank you god for giving me a chance to change our fate from painful to happiness.
"Sayang..."
Aku menoleh ke arah Lino yang dah duduk di sebelahku.
"Ehhh dah habis dah main?" soal aku. Dia terus meletakkan kepalanya di atas ribaku.
"Dah.. penat la saya nak main. Rara dengan Riri memang takkan stop." katanya lagi. Aku hanya tergelak kecil dan memerhati gelagat kembar kecilku. Mereka sekarang tengah bermain dengan istana pasir. Dah bosan la tu.
"Sekarang ni saya nak main dengan isteri saya pulak." katanya lalu mengucup perutku.
"Amboi pandai eh dia..." kata aku lagi. Dia hanya tergelak kecil dan merenung ke dalam mataku.
"Song Yunhee, thank you for coming into my life. Thanks for your love for me. Saya tak boleh teruskan hidup tanpa awak. I love you so much and our kids." ucapnya. Aku mengucup bibirnya perlahan.
"Thank you for accepting my love, Lee Minho. Saya takkan sampai ke sini kalau takde awak dengan saya. I love you so much." balasku. Dia hanya tersenyum. Kembar kecil kami berlari ke arah kami dan memeluk kami erat.
"Aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang. Aku bersyukur yang tiada lagi halangan yang datang kepada kami. Kalau ada, kami akan menempuh bersama. Semoga kebahagiaan kami akan terus menyinari di dalam kehidupan kami."
---THE END---
YOU ARE READING
『 C 』 LMH FF ; ❛❛Our Painful Destiny❜❜
Fanfic"If this is our fate, I will truly accept" START: 05/06/2021 END: 25/06/2021