Aku duduk di dalam bilik MPP. Aku serabaikan rambut aku. Makin kusut fikiran aku.
"Macam mana Yuna boleh tau?"
Aku mengetap bibirku kuat. Yunhee bagitau ke? Bukan aku dah warning dia untuk tak bongkarkan hubungan kami?
Tiba ii, pintu bilik terbuka. Ternyata itu ialah Chan hyung.
"Lino, eh dah habis ke paper kau?" soalnya. Aku hanya mengangguk.
"Dah habis dah hyung." kata aku lagi. Dia pon duduk di sebelahku.
"Kau kenapa masam mencuka je ni? Ada apa ii jadi ke?" soalnya lagi.
"Hyung, Yunhee buat hal. Dia bagitau Yuna yang aku ni suami dia." kata aku lagi. Tiada reaksi dari Chan.
"So? Memang betul pon kan? Yang kau nak marah tu kenapa?" soal Chan lagi. Aku mendengus kasar.
"Ishhh hyung ni tak faham la."
"Haah memang aku tak faham. Kenapa kau benci sangat dengan isteri kau sendiri? Apa salah dia kat kau? Kalau sebab kena kawin tu, kau jangan salahkan dia. Dia mesti tersekat antara keluarga dan jugak kau." kata Chan lagi. Aku mendengus lalu memandang ke tempat lain.
Chan hanya mengeluh.
"By the way, aku bukan la nak rosakkan hubungan kau dengan Yuna but, ini untuk kebaikan kau sendiri." kata Chan lagi. Aku memandang ke arahnya.
"Apa hyung cakap ni?" soal aku.
"Aku rasa bukan aku sorang je kot yang nampak benda ni. Member ii kita yang lain pon dah pernah nampak just dorang tak nak bagitau kau sebab kau sayang sangat dengan Yuna tu dari dulu." kata Chan.
"Maksud hyung?" soalku. Dia terus menyerahkan satu envelope kepada aku.
"Apa ni hyung?"
"Balik nanti kau tengok dan lepas ni aku tak nak member aku ni jadi seorang lelaki dayus dengan isteri sendiri. Once kalau dia pergi, kau yang akan menyesal." kata Chan lalu menepuk bahuku sebelum keluar dari bilik.
Aku membuka envelope untuk tengok isi kandungan di dalam. Alangkah terkejut dengan apa yang aku nampak. Aku mengetap bibir aku kuat.
"Gambar ii ni..."
Tiba ii, aku ternampak ada satu pendrive yang tertinggal di dalam envelope itu. Aku pon membuka laptop aku dan access pendrive itu. Di dalam pendrive itu ada satu video.
Aku terkejut yang video itu terpampang Yuna dengan seorang lelaki sedang berasmara di dalam sebuah bilik di hotel. Aku terus tutup video itu dan terus keluar mencari Yuna.
Setelah aku berjalan, aku ternampak Yuna dengan lelaki yang sama di bangku taman sambil membuat make out session. Aku dengan bengang lalu pergi ke arahnya.
"SHIN YUNA!"
Yuna yang dengar suara aku terus terkejut lalu menolak lelaki itu ke tepi dan membetulkan keadaannya.
"Urmmm sayang, ke-kenapa datang ni?" soalnya. Aku memandang ke arah lelaki itu.
"Siapa lelaki ni? You curang belakang I?" soalnya. Yuna hanya tersenyum sinis.
"Well, you yang buat hal dulu dekat I kan? So I balas la balik. Takkan you je yang boleh curang and I tak boleh?"
"You dengar sini, bukan I yang buat hal dulu. It's you, Yuna. You dah lama curang belakang I sebelum I kahwin dengan Yunhee lagi, am I right?" kata aku lagi. Dia tergelak sinis.
"So? I memang dari dulu memang tak ikhlas pon nak couple dengan you. You yang terhegeh-hegeh kat I. I rimas la so I just layan je you ni." kata Yuna. Aku yang sedang panas lalu menampar Yuna.
"You memang dah melampau, Yuna."
Yuna memegang pipinya lalu pergi ke arah lelaki itu.
"Sayang, tengok dia ni. Dia tampar I... please buat la sesuatu untuk I..." mengadu Yuna. Lelaki itu bangun dan menarik collar bajunya.
"Eh bro, kau sentuh my girl even sedikit, memang aku kerjakan kau." katanya lalu menumbuk mukaku. Aku jatuh terjelopok di atas tanah.
"Dah la sayang, tinggalkan dia.."
Yuna pon pergi bersama lelaki itu. Aku terus duduk dan mengelap luka di bibirku.
"Aku ni memang buta..."
Aku baru je selesai mandi dan duduk di atas katil. Lino tak balik lagi ke? Aku menunggu je hukuman yang bakal menimpa aku.
Tiba ii, aku mendengar bunyi kereta. Aku menelan air liur dan berjalan ke tingkat bawah untuk membuka pintu. Aku terkejut yang Lino balik dengan keadaan luka di mukanya.
"S-selamat pulang..." aku berasa takut dan hanya pendam soalan di dalam hati. Dia tidak bersuara lalu berjalan melepasi aku untuk naik ke dalam bilik.
Aku pelik.
"Dia tak marah ke?"
Aku terus mengambil kotak first aid dan pergi ke biliknya.
"Urmm Lino, b-boleh saya masuk?" soal aku lalu membuka pintu biliknya. Dia sedang berbaring di atas katil dengan tak tukar bajunya.
Aku duduk di atas katilnya dan membuka kotak first aid.
"Izinkan saya untuk ubati luka awak tu?" soal aku lagi. Dia hanya mendiamkan diri. Aku terus mengambil kapas dan letakkan sedikit ubat. Aku merawat lukanya perlahan. Dia mengeran kesakitan.
"Awak pergi mana tadi?" Dia hanya memandang ke arahku. Aku hanya mengetap bibir.
"Takpelah kalau awak tak nak jawab, saya tak paksa awak."
Dia hanya mengeluh perlahan.
"Aku gaduh dengan Yuna..."
Kenyataan dia membuatkan aku terkejut.
"Disebabkan Haerin ke? S-saya nak minta maaf, saya pon tak sangka Haerin cakap macam tu masa tu. Tapi dia terpaksa cakap sebab dia nak selamatkan saya."
"Bukan sebab tu. Sebenarnya dia dah lama curang dengan saya. Ni pon Chan hyung bagitau aku tadi dan aku sendiri approach Yuna tu. Ternyata betul cakap hyung, aku nampak dia tengah make out dengan lelaki lain di taman." ceritanya lagi.
Aku mengetap bibir. Tiba ii, aku ditarik ke atas katil dan aku membulatkan mata.
"L-lino apa yang awak nak buat ni?"
Entah kenapa aku rasa seram sejuk ni?
"Yunhee, I think I have fallen for you. Dengan kau yang asyik gigit bibir kau buatkan aku nak kiss bibir kau tu." kata Lino lalu mendekatkan dirinya di mukaku. Aku ingin menolak dirinya tapi tak terdaya.
"Lino, a-awak mabuk ke? Le-lepaskan saya..."
Dia terus mencium bibirku rakus. Aku hanya menutup mata dan air mata aku mengalir. Aku memang mengharapkan yang dia mencintaiku semula tapi bukan dengan cara ini.
Kami pon melakukan hubungan suami isteri untuk pertama kali.
YOU ARE READING
『 C 』 LMH FF ; ❛❛Our Painful Destiny❜❜
Fanfiction"If this is our fate, I will truly accept" START: 05/06/2021 END: 25/06/2021