Aku bersiap untuk ke hospital. Hari ni ada checkup untuk kandungan aku. Aku menelefon Yunhyeong oppa untuk dia temankan aku.
"Hello?" soalnya.
"Hello oppa, hurmm hari ni Yunhee ada appointment. Boleh tak temankan?" soal aku.
"Maaf Yunhee, oppa busy hari ni. Mian..."
"Ohh hurmm takpe la. Sorry ganggu." kata aku lagi lalu mematikan panggilan. Nak ajak Haerin, tapi dia pon dah tengah sarat. Tak nak la husband dia risau ke apa.
Aku pon turun ke tingkat bawah dan kelihatan ada makanan yang dah terhidang di atas meja. Aku hanya tersenyum.
"Younghoon ni dah tau dia ada kelas, sempat lagi prepare makanan untuk aku." monolog aku. Ada sehelai nota di atas meja.
Dear Yunhee,
Saya dah sediakan makanan atas meja. Makanlah. Sorry saya tak dapat nak temankan awak pergi checkup hari ni.
By
Younghoon:)Aku pon duduk di atas meja dan menikmati juadah sarapan. Suapan aku terhenti seketika.
"K-kenapa aku rasa ni masakan Lino?"
Air mata aku terus mengalir dan aku cepat ii mengelapnya.
"Yunhee, just forget about him." monolog aku dan aku terus bersiap untuk ke hospital. Aku memandu ke hospital pakar sakit puan untuk appointment checkup.
Aku mendaftarkan diri dan menunggu giliran untuk dipanggil. Setelah tibanya giliran aku, aku pon masuk ke dalam bilik doktor.
Doktor membuat ultrasound untuk tau keadaan kandungan aku.
"Bayi dalam keadaan yang sihat dan aktif ya. Dan ya, puan akan mendapat kembar tak lama lagi. Disini puan boleh nampak ada dua bayi disini. Ini ialah kembar seiras." kata doktor itu lagi. Aku hanya tersenyum perlahan.
"Kembar dah kira okay..." desis hati aku. Setelah selesai, doktor menasihati aku agar jaga kandungan dengan sebaiknya supaya takkan ada kompilasi ketika bersalin nanti.
Setelah aku mengambil ubat, aku pon ingin berjalan pulang dan menuruni tangga. Tiba ii, seseorang menegurku.
"Eh kau ni Yunhee, kan?"
Aku menoleh kearahnya.
"Yuna? K-kau buat apa kat sini?" soal aku lagi, cuba untuk berani. Dia hanya tersenyum sinis.
"Well, aku pon ada checkup dengan doktor. I'm pregnant now." kata Yuna lagi. Aku hanya mengetap bibir.
"Ohh then tahniah la. Kalau macam tu, aku balik dulu." kata aku lagi dan ingin turun dari tangga. Tiba ii, dia menarik lenganku untuk menghadap dengannya.
"Kau tak nak tanya ke siapa ayah untuk kandungan ni?" soalnya lagi. Aku hanya tersenyum sinis.
"Buat apa aku nak sibuk? Bukan urusan aku kan? Aku tak macam kau yang duk sibuk pasal rumah tangga orang. Kalau kau bagitau pon, aku tetap tak percaya kau. Aku tau kau nak cakap yang anak yang kau kandung tu anak suami aku, kan?" soal aku lagi.
"Kau-"
"Apa? Betul la kan? Aku dah tau muslihat kau. So, jangan guna taktik tu lagi ya Cik Shin. Tak berhasil pada aku lagi." kata aku lagi dan ingin menuruni tangga lagi. Tiba ii, aku ditolak kasar oleh Yuna dan aku jatuh dari tangga.
"Well, makan la tu. Aku tetap akan menang. Heh."
Darah aku mula mengalir keluar dari celah kangkang dan pandangan aku kabur. Kali terakhir aku mendengar satu suara yang aku cukup kenal.
"Lino..."
"Yunhee! Panggil doktor!"
Setelah itu aku hanya melihat kegelapan. Aku hanya mampu berdoa untuk kandungan aku selamat.
Aku yang dari tadi ikut Yunhee ke hospital secara diam terus membawa Yunhee ke bilik rawatan.
"Doktor tolong selamatkan isteri dan anak saya."
"Encik duduk di luar dulu. Kami akan uruskan." kata nurse lalu menolak stroller ke dalam bilik emergency. Aku terus setia di hadapan ER.
"Kalau jadi apa ii kat Yunhee dan anak aku, memang aku cari pompuan sial tu." monolognya sendirian.
Tanpa pengetahuan Yunhee, aku memang ada disisinya sejak dari awal. Aku yang menyewa rumah di sebelah rumah Younghoon untuk mengintip rutin harian Yunhee.
Walaupon aku tak diterima, aku akan perhatikan dia dari jauh. Untuk sarapan pagi ni, memang aku yang prepare untuk dia. Younghoon memang benarkan aku untuk prepare since aku ada hak.
Aku jugak yang ikut Yunhee ke hospital untuk checkup. Tak sangka pulak Yuna muncul dan timbulkan kacau bilau kat hospital ni.
Tak lama kemudian, doktor keluar dari bilik kecemasan.
"Doktor, macam mana dengan isteri dan anak saya."
"Nasib baik sempat diselamatkan. Kalau lambat tadi, kemungkinan dia akan mengalami keguguran. Tapi encik jangan risau, isteri encik dalam keadaan stabil." katanya lagi.
"Terima kasih doktor." kata aku lagi dan doktor itu pon pergi dari situ. Aku kemudian memberitahu Haerin dan yang lain tentang apa yang terjadi.
Aku berdiri di hadapan wad Yunhee. Sebelum aku tengok isteri aku, aku nak selesaikan satu benda. Dengan Yuna.
Aku terus pergi untuk mencari Yuna.
"You will be a dead meat, Shin Yuna."
YOU ARE READING
『 C 』 LMH FF ; ❛❛Our Painful Destiny❜❜
Fanfiction"If this is our fate, I will truly accept" START: 05/06/2021 END: 25/06/2021