The bad thing

15 0 0
                                    


6


Vanaf die avond in de bar, is er nooit meer sprake geweest van die koude harde blik in Charlottes ogen. Het lijkt alsof Charlottes koude hart volledig is ontdooid. Ze lachen enorm veel, trekken veel met elkaar op en vragen regelmatig elkaars advies over moeilijke medische dossiers die ze op hun spoedgevallen tegenkomen. En dat is ook Erica niet ontgaan. "I have no idea what happened in that bar that night but it worked..." fluistert Erica tegen Riley die leunt tegen de hoge muur rond de verpleegpost. Riley lacht zachtjes terwijl ze de papieren van een van haar patiënten verder aanvult. "She even searches for you! Look!" Erica geeft Riley een duw zodat haar ogen kruisen met die van Charlotte die wat verderop op de gang aan het overleggen is met een specialist. "I want to bet she doesn't hear a word of what that brain surgeon is telling her. She only has attention for you." De warme adem van Erica botst tegen het oor van Riley. "And you are smiling like a dork everytime you see her..."

"No, I'm not!" zegt Riley krachtig terwijl ze met haar hand wuift dat Erica uit haar oor moet blijven. Charlotte neemt afscheid van de man in de gang en wandelt naar Riley toe. Ze voelt hoe haar hartslag telkens een tel omhooggaat bij het zien van hoe Charlotte haar heupen heen en weer wiegt. Haar ogen laten Charlotte dan ook niet los tot ze naast haar staat. "Cougars tonight?" vraagt Charlotte met opnieuw die prachtige glimlach op haar lippen. Riley voelt hoe ze langzaam week wordt vanbinnen. Haar lippen vormen een grote glimlach. "Sure! But I can't stay that long, I still have to do my run for today."
"I will take it!" knipoogt Charlotte die zachtjes in de arm van Riley knijpt terwijl ze verder doorwandelt. Erica zet opnieuw een stap dichter naar Riley toe. "LIKE A DORK!"
"SHUT UP!" zegt Riley die haar een speelse duw geeft.

Maar het is mij ook niet ontgaan dat telkens ik Charlotte zie, mijn hart een sprong in de lucht maakt. Haar ogen... Die kunnen me dwingen om alles te doen. Om nog maar van haar glimlach te zwijgen. Die maakt me al helemaal week vanbinnen. Zou ik dan toch...? Neeeee....

Riley was de laatste van hun vriendengroep die de bar binnenwandelde. Ze moest eerst nog een berg papierwerk verzetten voor ze maar kon denken aan een frisse pint. Haar ogen glijden over de massa in de bar. Erica en Jess zwaaien vol enthousiasme naar haar. Een lach vormt zich op Riley's lippen als ze ziet dat ze bij de pooltafel staan. Zelfs Charlotte en Vincent staan erbij te kijken hoe Dan, Jess en Erica een spelletje aan het spelen zijn. Haar ogen haken voor even in die van Charlotte. Opnieuw die lach op mijn lippen. Dadelijk ga ik Erica nog gelijk moeten geven.

"Finally! There you are! We were scared that the paperwork sucked you in." grapt Jess.

"Hahaha, it almost did. But then I remembered that you guys were waiting for me." knipoogt Riley waarna ze haar jas uitdoet en over een stoel hangt.
"You are perfect on time. You can join the game. Because they are kicking my ass. Bad..." zegt Erica een beetje gegeneerd.

"Yes please, help her out Riley. It is getting embarrassing." lacht Dan.

"Sure, but only if we start a new game."
"Fair enough." zegt Jess. Dan en Erica zetten de ballen opnieuw klaar voor een nieuw spelletje. In afwachting tot zij klaar zijn, dwalen Riley's ogen opnieuw af naar Charlotte. Ik weet dat je met Vincent aan het praten bent, maar ik zie in je ogen dat je meer aandacht hebt voor mij. Je ogen volgen mij al vanaf het moment dat ik voet zette in de bar. Ik voel ze over mijn lichaam glijden. Maar jij bent zo dadelijk aan de beurt. Eerst moet ik afrekenen met deze twee idioten die denken dat ze kunnen poolen en Erica haar eer redden.

Ze laat haar ogen opnieuw van Charlotte afglijden en kijkt Dan en Jess aan die voor haar aan de andere kant van de tafel staan. "You two can start the game. I just need to speak to Erica for one minute. Tactics!"
"Sure! It is cute that you think you have a shot in winning this." lacht Jess. Riley lacht en neemt Erica bij de arm zodat ze wat verder kunnen gaan staan. "What's up buttercup?" grapt Erica. "You need to promise me something before we start the game." De glimlach op Erica haar lippen verdwijnt snel als ze ziet dat Riley serieus is. "Yeah, sure. What is it?"

The Rules (Dutch/English)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu