2
"I really need to go, Lisa. I got this job just a week ago. And Dr. Beaumont is giving me a hard time as it is without me being late." zegt Riley terwijl ze haar lippen probeert los te maken van die van Lisa. Maar Lisa wil er niet van horen. Ze legt haar armen in de nek van Riley en trekt haar nog meer naar zich toe. Hun lippen raken elkaar opnieuw aan en al snel zijn ze verwikkeld in een innige kus. Zachtjes duwt Riley met haar lichaam Lisa tegen de muur die recht tegenover de hoofdingang van de spoedafdeling staat. Een paar deuren vallen met een klap dicht. Een aantal seconden later verdrijft de sirene van de ambulance de rust die daarnet nog rond hen hing. Met net geen piepende banden rijdt de ambulance in alle haast weg. "I need to go." lacht Riley als ze zich opnieuw losmaakt van Lisa's lippen. Lisa probeert opnieuw een poging te ondernemen om Riley te overhalen een beetje langer bij haar te blijven. Voor even lijkt het te lukken. Riley voelt hoe haar weerstand afbreekt vanaf het moment dat Lisa opnieuw met haar tong over haar lippen streelt. Tijdens hun kus opent Riley haar ogen en kijkt rond zich. Om de een of andere reden heeft ze het gevoel dat iemand hun aanstaart. Haar ogen haken in die van Dr. Beaumont die wat verder verbluft staat te staren naar hun puberaal gedrag. ONGELOFELIJK! Dit is de reden waarom ik Italianen haat. Altijd te laat en altijd met hun tong in iemand zijn keel. Argh... Waarom kon Frank geen dokter vinden die van hier was? Nee, hij moest het zo nodig gaan zoeken in CANADA! En wat krijg ik? Een oversekste puber met een arrogantieprobleem die de klok niet kan lezen. Charlotte laat een zucht over haar lippen glijden. Als haar ogen die van Riley kruisen, voelt ze een rilling over haar rug glijden en haar hart dat voor eventjes stil lijkt te staan. Snel schudt ze het rare gevoel van haar af en wandelt verder.
Bij het zien van de kwade blik in Dr. Beaumont haar ogen, weet Riley dat ze maar beter kan opschieten. "Now, I REALLY need to go." Snel geeft ze Lisa nog een kus op de lippen en beent meteen naar de ingang van de spoedafdeling. Lisa krijgt de kans niet meer om Riley te overtuigen dat ze nog een beetje bij haar zou blijven. "I will see you tonight!" roept Lisa haar nog na vlak voor ze door de glazen schuifdeur verdwijnt. Riley komt net de personeelsruimte uit met haar stethoscoop in haar hand, als ze tegen Charlotte aanbotst. "ARGH! WATCH OUT WHERE YOU WALK!" roept ze kwaad. "Good morning to you too, Dr. Beaumont."
"Don't you have some girl to lick..."
"Nope, I am good until tonight." lacht Riley die zich omdraait en naar de verpleegpost wandelt. "Still on her naughty list, I see." zegt Erica die naast Riley komt staan en toekijkt hoe Charlotte kwaad de deur van de personeelsruimte achter zich dichtgooit. Ondanks dat ze elkaar maar een week kennen, heeft Riley het gevoel dat ze Erica al heel haar leven kent. Het klikte meteen tussen hen beiden en Erica is rechtuit, een eigenschap die Riley weet te appreciëren. Ze is een getalenteerd spoedverpleegkundige, het hart op de juiste plaats en ze heeft enorm veel humor. Riley haalt haar schouders op. "I like the feistiness. She triggers me, I want to know what's going on inside her head."
"You are an adrenaline junkie. You just love to poke a raging bull time after time. One-off these days you are going to get pierced and it is going to get messy."
"I will take the risk." knipoogt Riley naar Erica.
"Let's celebrate your death wish with a drink in Cougars tonight?"
"Deathwish? So dramatic! But yeah, deal!"Na haar shift wacht Riley buiten op Erica om samen naar de bar te gaan. Erica wandelt samen met Dr. Beaumont en Dan naar buiten. "Ready?" vraagt Erica aan Riley. "Totally! Looking forward to it all day."
"Are you coming with us to Cougars?" vraagt Dan blij.
"Yes, I am." Gedurende een tel kruisen Riley's ogen die van Charlotte. Ze merkt meteen dat haar gezicht op onweer staat. "Don't you have a date to go to?" zegt Charlotte met enige boze ondertoon. "No, I don't."
"Something happened with Lisa?" Opnieuw die kwaadaardige ondertoon in de stem van Charlotte. Wat maakt het haar nou uit of ik op een date ga of niet? Waar maakt zij zich nou zo druk in? "No, just not in the mood for it. Why? You want to switch places with her?" zegt Riley die verleidelijk naar Dr. Beaumont kijkt. Charlotte wandelt naar haar toe en blijft voor haar staan. Riley voelt de adem van Charlotte botsen tegen haar lippen. Zo dicht staat ze bij haar. Wanneer de adem van Charlotte opnieuw haar lippen streelt, voelt Riley haar hartslag de hoogte in gaan. Voor eventjes lijkt de wereld rond haar niet te bestaan, maar voelt ze alleen Charlotte haar adem op haar lippen en haar hart dat in haar keel slaat. De ogen van Charlotte boren zich een weg naar haar ziel. "NO! I have way better taste in women..." En het feit dat ze met de gevoelens speelt van een vrouw die duidelijk gek op haar is. Italianen... Ik kan ze niet uitstaan... Waarna ze verder wandelt naar haar auto.
JE LEEST
The Rules (Dutch/English)
FanfictionOm te voorkomen dat geschiedenis zich herhaalt, neemt Riley op 16-jarige leeftijd de drastische beslissing om haar leven volgens een aantal simpele regels te leven. Zoals nooit twee spelletjes pool na elkaar spelen op één avond tijd. Of nooit een tr...