10
Riley neemt net een nieuw T-shirt uit haar locker als Charlotte de personeelsruimte binnenwandelt. "Sorry... I didn't know you were..." stammelt ze.
"It is okay. I was just going to put a new shirt on, this one has blood on it." Charlotte knikt met haar hoofd. Haar ogen glijden over Riley's stevige schouders, langs haar borsten en eindigen bij haar heupen. Onder haar topje ziet Charlotte de gouden ketting blinken met de gouden ring aan. Die verdomde ketting ook... Waarom ben je getrouwd, Riley? Wij hadden zoiets moois kunnen hebben... En ik maar denken dat ik een kans maakte.... Idioot die ik ben... Trouwens waarom zou ik met iemand een relatie beginnen die toch niet genoeg heeft aan één persoon?Als Riley klaar is, slaat ze haar locker dicht en neemt haar stethoscoop vast. Haar ogen vinden die van Charlotte. De wereld rondom Riley lijkt te vervagen. Maar toch lijkt ze alles intenser te ervaren. Het zweet breekt haar uit, haar hart slaat sneller, benen die het lijken te begeven en haar keel die kurkdroog is. Langzaam doet ze een stap naar Charlotte toe. Liefdevol brengt ze met haar hand een lok, die voor Charlotte's ogen is gevallen, achter haar oor. Een glimlach breekt door op de lippen van de prachtige vrouw voor Riley. Spanning vult de smalle ruimte tussen hen in. Wauw... Wat is ze toch ongelofelijk prachtig! Elke dag opnieuw zie je er zo mooi uit, Charlotte. Hoe doe je dat toch? Je ogen... Je lach.... Ik word week vanbinnen alleen al bij je aanblik. Welk rad heeft Valentina voor jouw ogen gedraaid dat je in haar val trapt? Welke leugen heeft ze op je mouw gespeld? Ik kan alleen maar hopen dat je er niet voor valt... Val niet voor haar, Charlotte... Maar val voor....
"Dr. Beaumont? There is someone here to see you." Erica komt de ruimte binnen waardoor ze het moment tussen Riley en Charlotte compleet verstoort. De gedachtengang van Riley valt onmiddellijk stil. Alsof de stem van Erica ervoor zorgt dat de waarheid nog eventjes niet mag gezegd worden. "I....Okay...I'm coming..." zegt Charlotte.
Hoe kan het dat je zo liefdevol naar mij toe bent, Riley? En toch zo ontrouw bent naar je vrouw toe? Hoelang denk je die leugen nog vol te houden voor mij? Dat je eigenlijk getrouwd
bent terwijl je de ene vrouw na de andere in hetzelfde bed laat klaarkomen als dat van je vrouw? Het ergste van al is misschien wel dat ik stiekem die leugen dolgraag wil geloven... Charlotte draait zich ongemakkelijk om en volgt Erica naar buiten. Een diepe zucht glijdt langs Riley's lippen als ze ziet wie Charlotte wil spreken. Opnieuw krimpt haar hart in elkaar bij de aanblik van die twee tezamen. Erica komt achter haar staan. "I can't believe that she believes whatever Valentina is telling her. My gut is telling me that she's up to something and it is nothing good. Charlotte is going to be the one who will get hurt along the way." fluistert Riley zachtjes.
"She seems happy..." zegt Ericia. De lach van Charlotte die galmt door de gang lijkt de woorden van Erica te bevestigen. De twee vrouwen lijken net twee pubermeisjes die pas de liefde hebben ontdekt. Wanneer Valentina opnieuw haar lippen op die van Charlotte drukt, voelt Riley dat niet alleen haar hart, maar ook haar maag begint te protesteren tegen het beeld voor haar. Ze draait zich om en wandelt naar de verpleegpost in de hoop dat het werk haar de nodige afleiding kan bieden. Voor zover die afleiding er is. Want Charlotte loopt hier ook nog rond... En die is compleet met haar hoofd in de wolken...
Op het einde van haar shift, haalt Riley haar spullen uit haar locker. Op de gang, onderweg naar buiten, worden Erica en Riley tegengehouden door Dan. "Cougars?"
"Sure, I could use a drink. BUT only a drink, Dan." zegt Riley voor hij in zijn hoofd haalt dat hij kan winnen van haar en vervolgens een rematch eist.
"Sure!" knipoogt Dan waarna hij Erica hoopvol aankijkt.
"Why not, sounds good to me."
JE LEEST
The Rules (Dutch/English)
Fiksi PenggemarOm te voorkomen dat geschiedenis zich herhaalt, neemt Riley op 16-jarige leeftijd de drastische beslissing om haar leven volgens een aantal simpele regels te leven. Zoals nooit twee spelletjes pool na elkaar spelen op één avond tijd. Of nooit een tr...