The confession

11 0 0
                                    


12

Een bruistablet valt in het glas water voor haar. Riley voelt hoe haar hoofd protesteert tegen de wereld rondom haar. Erica gaat naast Riley aan de tafel zitten die in het midden van de personeelsruimte staat. "You look like shit, you know that?"
"Yes, I do, and thank you for trying to make me feel better." mompelt Riley.
"I'm sorry Riley, but you do. Did you hear anything from Charlotte?"
"No, we are back in the Dr. Beaumont – phase." kreunt Riley die voelt hoe haar hoofd steeds luider protesteert bij elk woord dat over haar lippen rolt. Ik heb geen idee hoe ik deze dag ga overleven. Mijn hoofd bonst als een orkest in een kleine zaal. Elk klein geluidje voelt aan als een aardbeving. Hoe ga ik mijn patiënten kunnen verzorgen zonder dood te gaan aan het gedonder dat wordt veroorzaakt in mijn hoofd bij elk geluid.

Met heel veel moeite heeft Riley uiteindelijk de dag kunnen overleven. Ze staat aan de open verpleegwacht de laatste papieren in te vullen voor ze naar huis kan gaan. Charlotte heeft haar heel de dag straal genegeerd en wanneer ze iets moest zeggen tegen haar, was het alleen maar het hoogstnodige. Een rilling loopt langs de rug van Riley als ze terugdenkt aan hoe ijskoud Charlotte doet tegen haar. Gelach vult de lange hal van de spoeddienst. Riley kijkt op en ziet hoe Charlotte in de armen van Valentina springt. Ze voelt hoe er opnieuw een grote steek doorheen haar hart gaat. De twee verliezen zich net niet in hun innige kus. "I will be right back, I just need to grab my stuff." lacht Charlotte die een deur verder naar binnen verdwijnt. De ogen van Riley kruisen die van Valentina. Een zelfgenoegzaam lachje speelt op Valentina's lippen. Ze wandelt naar Riley toe die zich wat verder op haar papieren probeert te focussen. Valentina komt naast haar staan. "It hurts doesn't it?" vraagt Valentina met een enorme hoge dunk van zichzelf.

"What?!" sist Riley tussen haar tanden door. Riley heeft moeite om Valentina niet van weerwoord te dienen.
"Knowing that Charlotte is screaming my name during the night and not yours?" Dat is een zin te veel, Valentina...

Voor Riley het goed en wel beseft, slaat ze met haar rechtervuist tegen de kaak van Valentina aan. Vincent is net te laat om Riley tegen te houden. Hij neemt haar vast bij de arm om te voorkomen dat ze opnieuw uithaalt. "She is not worth it, Riley. Leave her..." fluistert hij.
Valentina voelt met haar vinger hoe er een dun straaltje bloed uit haar kapotte lip loopt. "Maybe if you open up your window Riley, you could hear her too..." zegt Valentina met opnieuw diezelfde zelfgenoegzame lach op haar lippen. Riley probeert haar arm los te rukken uit Vincents greep, maar zijn vingers klemmen nog harder rond haar arm. "WHAT THE BLOODY HELL IS GOING ON?! I'M GONE FOR ONE MINUTE AND I GET THIS! AS IF IT ISN'T ENOUGH THAT YOU HIT ON MY GIRLFRIEND? YOU NOW PUNCHED HER IN THE FACE?!" roept Charlotte doorheen de hele spoeddienst. Ze komt naast Valentina staan. "Are you okay?" fluistert ze tegen Valentina die langzaam knikt met haar hoofd. Riley opent haar mond, klaar om iets te zeggen, maar de blik van Vincent zorgt ervoor dat ze haar mond opnieuw sluit. Ze rukt zich los uit zijn greep, draait zich om en beent in de tegenoverstelde richting weg van Charlotte en Valentina. Als Riley om de hoek is, probeert ze haar emoties onder controle te krijgen. Ze ademt een paar keren diep in, maar de woede blijft doorheen haar lichaam razen. Wat heb ik gedaan?! Ik heb de enige regel die het meest voor me betekent, gebroken. Ik heb mezelf teleurgesteld. Maar vooral opa... Riley haar schouders gaan hangen en al snel rollen de tranen over haar wangen. Ze voelt hoe Erica haar hand vastneemt en haar begeleidt naar buiten via de triageruimte zonder dat ze Charlotte te zien krijgt.

"She didn't hit on Valentina, Charlotte!"
"Are you taking her side in this too?" vraagt Charlotte verbaasd.
"YES! And so should you!" zegt Vincent.
"Sweetheart? Can you wait outside for me?" vraagt Charlotte aan Valentina.
"Sure, I will wait in the car." Snel geeft ze Charlotte nog een kus op haar lippen waarna ze door de grote schuifdeur naar buiten verdwijnt.
"Charlotte..." Vincent laat een diepe zucht over zijn lippen glijden voordat hij verder gaat. "Valentina can say whatever she likes... But didn't you noticed that it has been months that you caught Riley kissing in front of our entrance? Or that a woman was yelling in the hallway because Riley dumped her?" Charlotte opent voor eventjes haar mond, maar al snel sluit ze die opnieuw. Nu dat je het zegt, het is inderdaad al een tijdje geleden dat ik Riley heb betrapt met iemand in haar armen. Het is maanden geleden... Zelfs in Cougars was er geen enkele vrouw waar Riley oog voor had... Maar ze had enkel oog voor Valentina! ZIE JE WEL DAT ZE HAAR IN HET OOG HIELD! "So, you are taken her side in this? SHE WAS LOOKING AT VALENTINA ALL THE TIME!!" roept Charlotte opnieuw. Alsof ze dat alleen maar durft te roepen wanneer Valentina weg is.

The Rules (Dutch/English)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu