البارت الأربعون الجزء الثاني

1.5K 127 17
                                    

#مجنونتي
#البارت_الأربعون
#الجزء_الثاني

صلوا علي طـــــــــــه خير الخلق وأحلاهاا مع Shoshitoo💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

سمع "كريم" صوت تحطيم شيء  المرحاض فلم يفكر مرتين ونهض إليه ووجد الوضع كالآتي "أسماء" فاقدة للوعي علي الأرض لا حول لها ولا قوة وحولها زجاج مكسور وهناك إحدى القطع غرزت بساقيها والدم يخرج من ساقيها..

لدرجة أن "كريم" أعتقد بأن هناك جزء آخر مصاب فاقدة كان يهبط بكثرة تقدم منها "كريم" وهبط وحملها بين زاعيه وكانت عيونها مغلقة وملامحها تشبه ملامح الموتي....

وخرج بها من المرحاض وأتي بالأسعافات الأولية وتقدم منها وأخرج الزجاجة من ساقيها كأنه طبيب متمرس وليس ضابطًا تصدق جرحها والقلق ينهش بداخله عليها فملامحها كانت ملامح الموتي ذهب للتسريحة  بالفتاة...

وأتي بعطره النافذ وقربها منه جاعلاً إليها تشتمه ثواني ظهر الأنزعاج علي ملامحها وأغلقت وأخيرًا فأردف بحمد:
_ الحمدلله يا شيخة وقعتي قلبي ربنا يسامحك ..
حاولت "أسماء" بأن تجلس ولكن مازال الدوار شديد علي رأسها أغمضت عينيها بشده وتمسكت بذراع" كريم"

فأحس بها فظبط المخدة خلفها وجعلها تنام عليها براحة ثواني وأغمضت عينيها براحة وفي هذا الوقت أتصل "هادي" علي "كريم" فأبتعد عن "أسماء" قليلاً وتكلم بصوت خافت :
_عاوز أيه يا بنأدم انت هو ده وقتك..
أردف "هادي" ببرود :
_أتعدل يا ياض عشان متعرفش وأخلص وتعالي علي ام المزرعة عشان ام عندنا زفت أجتماع عند اللوا أحلي مش وقته تحب في مراتك دلوقتي نخلص مهمتنا وأرجع انشالله تهرب بيها مش هتكلم انما دلوقتي عندنا شغل..

أردف "كريم" بنبرة أقلقت "هادي" :
_ حاضر بس هتصل ب"رباب" تسجيلها عشان تعبانة ..
أردف "هادي" بقلق :
_أيه مالها حصلها أية؟؟..
أردف "كريم" ببعض التعب :
_أغمي عليها في الحمام وهي بتوقع في إزازة أتكسرت فجت في لكتبها تحت إزازة وانا خرجتها ونامت دلوقتي وانا عاوز حد يفضل معاها..

أردف "هادي" ببعض الراحة ثم جاءت بدماغه فكرة:
_مـاشي وأنا هبعتلها "ليندا" كمان تفضل نعها عشان متفضلش لوحدها وهخلي "عثمـان" بعت رجاله تحرسهم بالمرة..

أردف "كريم" وهو يرتدي ملابسه:
_يبقي كتر خيرك أنا مش قادر أسيبها وأمشي خايف حد يجي جنبها..ووقفل مع "هادي" قام ببعت رسالة لــ"الزعيم" وكان محتواها "أسماء داخت وبقت كويسة بس نايمة أبعتلي نانا رباب تقعد معاه يا جدو"
وأغلق هاتفه وجلس بجانب زوجته لا يفعل أي شيء فقط ينظر إليها..

♡♡♡♡♡♡♡♡بقلـم الفرفوشة شـهد سالـم🌹🌹🌸🌸🌸🌸🌸🌸

في "قصر المجانيـن"

كان الزعيم "جدو سليم" مستيقظ في هذا الوقت وكان بمكتبه يطلع بتمعن علي أوراق صفقة جديدة وكان يري الإيميلات من فرع الشركة في ألمانيا..

 مجنونتي رواية بالعامية المصرية💜بقلم الفرفوشة //شهد سالم 💔😂😂حيث تعيش القصص. اكتشف الآن