☾︎𝙲 𝙷 𝙰 𝙿 𝚃 𝙴 𝚁 4☽︎

2.1K 103 13
                                    

"Akhirnya, sampai juga kau..."




Haah, yang ni mesti korang nak tau sapa yg tegur Ali dari Chapter 3. Jadi tolonglah baca buku crita Author yg merapuh ni.

Jom baca😏🤣


(A/N: Lol, sorry ganggu korang baca.💀)




Ali tak bergerak setelah dia nampak benda yg menegur dia tu ialah seekor landak eh- seorang manusia yang rambutnya menyerupai landak.




"R-Rudy?"




Rudy tersenyum sinis kat Ali. Mata si landak ni melihat Ali dari atas hingga ke hujung dunia maaf maksud saya ke bawah.

Ali meneguk air liurnya sendiri dengan kasar sebab tidak rasa sedap badan dengan tatapan Rudy yg sepertinya hendak menerkam dia disitu jugak.

"Eh, Rudy boleh tak kau ke tepi sekejap? Sebab aku nak angkat barang-barang aku ke dalam nii." Ali cakap sambil senyum tipis, mengharapkan keadilan dan ketulusan datang kat Rudy.

Rudy dengan senang hati mentepikan dirinya bagi memudahkan urusan Ali. Tapi jangan ingat dia buat begitu sebab dah insaf eh tak tak. Mestilah dia ada tujuannya sendiri kenapa.



Dan semestinya niatnya tak bagus...



Rudy meluruskan sebelah kakinya ke depan. Kebetulan juga masa tu Ali mengangkat satu kotak besar yang dipenuhi dengan makanan kegemaran Comot yg dia bawa dari rumah.

Ali berjalan tiba-tiba dia terasa kakinya tersandung oleh seseorang dan terjatuh pada akhirnya. Ali mengerang kesakitan dan dia tahu siapa punya angkara.

Ali memandang ke atas dan nampak Rudy sedang pandang dia. Rudy tersenyum jahat kat Ali dan memandangnya ke bawah dengan pandangan kejam.

Lalu, Rudy pergi meninggalkan Ali begitu saja tanpa menolongnya. Ali mula mengenggam penumbuk, rasa marah tiada batas mula merasuk dia tapi buat masa ni dia hanya mampu bertahan saja. Belum lagi masanya untuk dia meletup macam gunung berapi.


"ALI!"


Mencari siapa empunya suara yang memanggil namanya. Khai, Moon, Iman dan Alicia sedang berlari ke arahnya, cuba menolong dia.


"Ali, awak takpa pe ke?"- Iman


"Macam mane boleh jadi camni, Ali?"- Moon


"Ali, kau okeii?"- Khai


"Ape yang dah jadi, Ali?"- Alicia


Khai tolong Ali berjalan ke arah sofa yang berdekatan sementara Moon, Iman dan Alicia tolong kemaskan barang-barang Ali dan bawa masuk ke dalam Akademi.

Selepas beberapa minit kemudian, Alicia mula bersuara "Siape yang buat kau begini, Ali?". Ali hanya tundukkan kepalanya, malu sebab dia lemah.

"Aku tanya kau bagus-bagus nii Ali. JAWABLAH!" Marah Alicia. "Sabar Alicia, apa kate kita bagi Ali mase untuk tenangkan diri." Kata Iman cuba menenangkan kedua-dua pihak yang sedang tak senang hati.

"Ada betul jugak kata Iman tu." Khai bersuara dan bersetuju dengan kata-kata Iman tadi. Moon hanya angguk kepala tanda menyokong saje.


"K-Korang..."


Mereka semua memandang Ali pelik. Aik bukan tadi tu budak ni diam membisu ke? "Hah, nape?" Sahut Alicia. "S-Sebenarnya, Rudy yg jatuhkan aku tadi..." Kata Ali dan berdiam balik.

"Hmm, dah agak dah ni mesti kerja landak hutan tu." Sindir Alicia dan buat isyarat kat Khai untuk jemput Ali ke biliknya.

"Oh ye Ali, meh sini aku tunjukkan bilik kau. Jom." Jemput Khai dan menghulurkan tangannya kat Ali. Dengan senang hatinya, Ali menyambut tangan Khai.

Ali pun menyikut beg dia yang ada Comot tu dan angkat semula kotak makanan kucingnya yg jatuh tadi. Nasib baik tak berhamburan kalau ya nah setengah jamlah lagi maksudnya menyuci lantai.

Tapi mereka tak perasan ada sepasang mata sedang memerhatikan gelagat mereka semua dari masa Ali jatuh hingga sekarang. Topik perbualan, perbuatan mereka dan sindiran Alicia tu dia tak kisah.

Tapi yang dia paling sakit hati tu bab dimana Khai menghulurkan tangan kat Ali seperti Putera Diraja hulurkan tangannya kepada seorang perempuan yang sangat malang seperti dimana-mana buku cerita dongeng budak pompuan.




Cemburu




Mereka pun ada juga tolong angkatkan barang Ali yg tak banyak. Bukannya Ali pindah rumah pun cuma disuruh tidur kat Akademi je. Mereka masuk ke dalam lif, Khai tekan butang nombor 5 dan pintu lif tu pun tertutup rapat.

Atmosfera dalam lif tu sangat sunyi jadi Ali ada idea untuk mulakan pergaulan bagi memecahkan kesunyian yg merebak kat dalam tu.


"Erh, Khai. Boleh aku tanya?"- Ali


"Tanyelah."- Khai


"Aku... tinggal sorang-sorang je ke atau ade teman sebilik?" Tanya Ali kat kawan berkaca matanya itu.

"Hmm, setahu aku, Jeneral cakap kau ade kawan tapi tak tahulah sape orangnya." Jawab Khai sambil berfikir siapa manusia ni yang akan tidur sebilik dengan Ali nanti.

"Kejap, Mika dan Roza satu bilik. Aku, Alicia dengan Iman sebilik." Moon berfikir. "Eish kau nii, tu pompuanlah." Alicia cakap dan menepuk dahinya.

"Tunggu tunggu tunggu, Aku, Bulat dan Zass satu bilik, begitu juga dengan Chris dan Jet, Rudy pulak satu orang." Khai berkata sambil berfikir-fikir. Tapi selepas dia cakap tu, semua terdiam di dalam lif tu, buat sekali lagi.

"Tunggu, takkanlah Ali akan satu bilik dengan landak tu?!" Moon terkejut dengan konspirasi itu.

Semua sweatdrop begitu juga dengan Ali. Rasa gementar tu tak payah cakaplah, memang gementar gila sampai nak mataii.



Alamak



Marilah sama-sama kita doakan supaya Ali diberikan perlindungan dari mana-mana orang nak berniat dan berbuat jahat kepadanya. Amiin.🤲

Selepas tiga tahun mereka berada di dalam lif, akhirnya lif tu pun berhenti juga. Tepat kat tingkat lima.




Habislah dia malam ni...




Malam ni abende. Dia masih poloslah, masih inesen, masih perawan. Aik, perawan tu tuk pompuan bukan tuk lelaki. Merapuh sekejap ya.

Ali memandang tingkat lima tu dengan perasaan seram sejuk. Macam ade benda yang sedang menunggu dia dari tadi. Dia menelan liurnya, kakinya semakin lama dia berdiri semakin lemah.


"K-Khai, bilik aku nombor berape?"- Ali


"Nilaini kite cari."- Khai


Ali terasa tidak enak badan. Mereka belok sana, belok sini haih macam-macamlah halangannya. Dan akhirnya mereka pun sampai ke bilik tu.

Ali menatap nombor bilik tu. '0505' Mata Khai mula terbeliak. Semua memandangnya hairan. "Nape ni Khai?"Tanya Iman yang dah lama berdiam diri dari dalam lif tu lagi.


"I-Ini—"


"Bilik Rudy?"


Sambung Alicia serius. "Khai, cuba kau buka pintu ni guna kad yang Mentor bagi tadi." Moon beri cadangan. Khai mengangguk faham.

Dia pun buka pintu bilik itu guna kad tersebut. Dan pintu itu terbuka sendiri.


Sangkaan mereka betul,


Dan Ali rasa macam dia nak pengsan juga masa tu.



"Hai."

✰✰✰

Tᴏ Bᴇ Cᴏɴᴛɪɴᴜᴇᴅ...

Cliffhanger.

𝕿𝖊𝖒𝖆𝖓 𝕾𝖊𝖇𝖎𝖑𝖎𝖐 ~ ℜ𝔲𝔏𝔦 (𝒴𝒶ℴ𝒾)[𝗦𝗹𝗼𝘄 𝗨𝗽𝗱𝗮𝘁𝗲]Where stories live. Discover now