* Beberapa minit sebelum babak 'Assalamualaikum' *
Seorang ejen M.A.T.A dalam perjalanannya sendiri tanpa seorang rakan menuju ke bilik Rudy dan Ali kerana ejen Leon menyuruhnya untuk memanggil dua pengantin baru tersebut - Jan risau, Khai yang jadi wali mereka nanti😁 - .
Pintu lif terbuka secara auttomatik dan tanpa melengahkan masa, dia masuk ke dalam perut lif dan menekan butang tingkat 5, di mana disitulah bilik mereka berdua.
Dan pintu lif pun tertutup setelah itu. Lif itu terus pecut ke tingkat 5. Dia menunggu sebentar tak lama kemudian, pintu lif itu pun terbuka balik, menunjukkan di sekelilingnya itu bahawa dia sekarang ni berada di tingkat tersebut.
Tanpa melengahkan masa, dia pun memulakan langkah menuju ke arah jalan lurus masuk ke syurga— aik, salah salah😅. Menuju ke arah bilik RuLi...
Kakinya bergerak menghampiri pintu bilik itu. Dan kini, dia betul-betul berada dihadapan pintu itu. Dia mengangkatkan lengannya, tangan itu digenggam menjadi penumbuk. Dia pun mengetuk pintu itu dan jerit nama mereka berdua.
"Assalmualaikum, Rudy Al-"
Tapi Nawaitu-nya batal setelah terdengar bunyi-bunyi yang 'pelik' keluar dari dalam bilik itu.
Matanya yang bulat itu pun bertambah bulat kerana itu. Dia terkejut. Dia mula panik. Tak tahu apa yang hendak dibuat. Dia ambil nafas sebentar untuk bertenang seketika tetapi dia dapat rasakan hidungnya itu mula mengeluarkan sesuatu.
Dia mengelap hidungnya dengan tuala kecil yang dia bawa apabila dia hendak bersin atau batuk. Dia nampak cecair berwarna merah(Lol🤣🤣).
Dia nosebleed,
Mampuih...
Tapi dia sedang blush
Aik?
Pelik bukan, jangan-jangan orang nii minat yaoi. Tapi apapun misinya untuk memanggil sepasang kekasih burung sejoli tu pun dah berjaya.
Alhamdulillah, bertahan juga dia. Dan dia rasa lebih baik dia berambus cepat dari situ sebelum ship utama kita nii keluar dari bilik tu kalau tak habislah dia.
Dan dengan itu pun dia berjaya dengan misinya sekali lagi.
Cau dari situ...
✰✰✰
"Siape tu?" Perkataan pertama yang keluar dari mulut landak nii. Dia tak berapa dengar siapa pemilik suara yang memanggil nama mereka di luar pintu bilik utama itu sebab desahan Ali terlampau kuat ataupun dia yang suka dengar 'lagu' tadi tu sampai tak tumpukan perhatian.
"Huh huh, R-Rudy... Dahlah~ L-Lepaskan aku.." Ali merayu kat Rudy untuk lepaskan dia. Mahu tak mahu, dia terpaksa juga lepaskan ejen iris ini kalau tak habis nanti dorang kena marah oleh ejen Leon.
Ejen Leon tu kalau dah marah macam singa yang tak diberi makan setahun dua tahun lebih(Mengumpat dulu skejap🤭).
*Di bilik latihan*
Semua orang dah basi menunggu kedatangan kekasih RuLi. "Eish, lamenye diorang due nii..." Rungut Alicia sambil menatap jam tangan yang dipakai dekat tangan kirinya.
"Kau rase ape yang mereke buat kat dalam bilik tu eh?" Tanya Khai yang tak tahu apa-apa yang baru sahaja terjadi di dalam bilik😏. Anak bulan kita, Moon hanya menggeleng kepala tanda tak tahu saja.
Semua mentor pun macam nak pasrah je dengan semua nii. "Aduh, mane Iman nii? Tak pandai timbul dari tadi nii, batang hidung pun tak nampak." Ejen Bakar merungut sambil berjalan ke sana sini.
Iya, orang yang yang ditugaskan memanggil RuLi tadi tu ialah Iman. Ejen Bakar yang menyuruhnya untuk memanggil anak buah kesayangannya dengan landak Inviso tu.
Tak lama lepas tu, Iman pun muncul keluar dari pintu masuk kebal automatik itu. Semua orang memandangnya pelik. Nak tahu kenapa?
Datang-datang je, dah tersengeh-sengeh macam kerang wangi. Nasib baik dia dah cuci tangan(Mestilah, jaga SOP kalau tak mataiilah nanti bayar saman).
Dan dia pun dah rendam tuala kecil yang dipenuhi oleh darah dari hidungnya kedalam baldi yang dipenuhi dengan air sabun di dalam biliknya. Yerr, lepas je dia panggil dua mamat tu, terus dia pecut ke biliknya untuk rendam tuala kecilnya satu kalilah cuci tangan.
Okey, berbalik ke babak tadi...
"Hah, panjang umur kau. Kemane kau pergi tadi hah?" Tanya Alicia serius. Iman tak menjawab tapi dia masih syok sendiri dengan kepalanya kebawah.
"Iman, nape kau tersengeh-sengeh nii..." Tanya Roza dengan muka blur tak tahu apa-apa. Iyalah, sape yang tak herankan? "Woii, orang tanye bagus-bagus nii, jawablah!" Marah Mika.
"M-Maaf semua, t-tadi tu saye cume...-"
"Cume ape?"
Semua kepala tertumpu kearah ejen landak endemik.
"Jangan buat muke pelik, Iman" Cakap Iman dalam hatinya supaya mereka berdua tidak tahu sebenarnya orang yang memanggil mereka tu adalah dia.
"Hah, nape kamu berdue lambat?!" Marah ejen Leon. "M-Maaf ejen Leon tadi tu-" "Kami bangun lambat..." Penjelasan(Penipuan) Ali tadi tu dipotong(disambung) oleh Rudy.
Semua jadi bingung termasuk mentor.
"Aik? Tak pernah-pernah pun Rudy bangun lewat." Bisik Moon ke Khai. "Haah, selalunye dielah yang paling awal masuk ke bilik latihan sebelum kita semua apatah lagi mentor." Jawab Khai dengan bisik balik kat Moon.
"Pelik..." Bisik Alicia dalam hati.
*Selepas latihan dan tibanya waktu rehat*
Semua berjalan seperti yang dirancang. Ada yang makan sebab lapar iaitu Bulat. Ada pula yang minum sebab haus iaitu Zass. Ada juga yang baring sebab penat iaitu Jet.
Dan ada yang memerhatikan Ali dari jauh sebab terlalu rindu(?) iaitu Rudy. Dari jauh dia nampak Ali bersama-sama dengan keempat rakannya.
Tapi si ejen kombat tudung kuning tu, ye sape lagi kalau bukan Iman je yang bertudung dalam Akademik tu. Dia sorang je yang buat Rudy rasa tak sedap hati. Dan dia rasakan Iman nii macam tau sesuatu...
*Sementara di group Ali pulak*
Mereka semua ketawa oleh jenaka Moon. Iya, semua termasuk Alicia yang 24 jam berkedut je muka.
"Oh ye, aku pergi ke kantin jap." Ali cakap dan mendapat anggukan dari kawannya. Mereka berempat pun duduk dalam satu bulatan apabila kelibat Ali dah tiada.
"Weii, kamu ade rase ke ade yang tak kene dengan Rudy lepas Ali dah duduk sebilik dengan die?" Tanya Alicia kat mereka bertiga. "Ye, ade." Jawab Khai.
"Aku pun rase yang same." Moon jawab. Hanya satu orang je tang belum jawab. Mereka semua memandang Iman yang dari tadi diam membisu dari awal pagi sampai sekarang.
"Iman..." Panggil Moon sambil menggerakkan tangannya di hadapan muka Iman yang lagikan sedang berkhayal.
"IMAN!!!"
✰✰✰
Tᴏ Bᴇ Cᴏɴᴛɪɴᴜᴇᴅ...
Author btul2 minta maaf sbb tak update 1 bulan ni lepas peperiksaan tu.😓🙏 Author btul2 lupa dan terpaksa jaga adik sepupu dan ajak drng main Roblox.😅
YOU ARE READING
𝕿𝖊𝖒𝖆𝖓 𝕾𝖊𝖇𝖎𝖑𝖎𝖐 ~ ℜ𝔲𝔏𝔦 (𝒴𝒶ℴ𝒾)[𝗦𝗹𝗼𝘄 𝗨𝗽𝗱𝗮𝘁𝗲]
FanfictionAli dihukum oleh Jeneral Rama kerana tidak mengikut arahan pada waktu misi. Jadi hukumannya ialah Ali terpaksa tidur di Akademi. Tetapi dia tidak tahu yang dia akan tidur sebilik dengan seseorang. Yang pasti seseorang itu betul-betul bencikan dia da...