2.BöLüM

12 2 0
                                    

Büyük bir öğrenci topluluğu koridorda panonun önünde birbirlerini iterek sınav sonuçlarını öğrenmek için çırpınıyordu. Tarih hocası duruma müdahale etmeye geldi.

"Sessizlik! Nedir bu kargaşa?" dedi kaşlarını çatarak ve ardından devam etti "Yok bu böyle olmayacak en iyisi dersimden kalanları söyleyeyim. İsmini okuduklarım okul çıkışı öğretmenler odasına gelsin." Ceketinin cebinden bir kağıt çıkarıp isimleri okumaya başladı.

"11/A sınıfındakiler
Ahenk Vural
Çisem Vural
Pamir Çapkın"

Arkadan bir küfür sesi duyuldu. Tarih Hocası Raif Bey duymazdan geldi.

"11/B sınıfındakiler
Peri Işıl
Ağça Şaşmaz
Alaz Kıran

11/C sınıfındakiler
Eftelya Yılmaz
Deniz Aksoy"

Kağıdı tekrar cebine koydu. "Bunların dışındakiler dersimden geçmiş bulunmakta hepinize iyi dersler sınıflara dağılabilirsiniz."

11/A
Öğrenciler sınıflara dağılırken kol kola girmiş Ahenk ve Çisem tarih dersinden kalmanın hüznünü yaşıyorlardı.

"Tarihden düşük bekliyordum da bu kadar düşük beklemiyordum." diye hayıflandı Çisem.

"Valla bende bu kadar yüksek beklemiyordum kuziriçem"

"Kuziriçem ne be iğrenç. Neyse kaç almışsın ki tarihten kırk dokuz mu?"

"Yirmi" dedi Ahenk sırıtarak. "Sen kaç almışsın peki kuziriçem?"

Çisem yüzünü buruşturarak "On" dedi. "Oha kızım bari sallasaydın daha yüksek alırdın."

"İkinizin puanının toplamı benim puanım ediyor gerizekalılar." dedi Pamir, Ahenk ve Çisem'in yanında yürürken. "Zeki arkadaşınız otuz aldı." dedi Pamir egolu bir gülümseme ile.

O anda Ahenk kocaman bir kahkaha patlattı. Çisem de olayı anlayınca Ahenk'in kahkahasına eşlik etti. "Kopya çekerek otuz alan ilk insansın" dedi Ahenk kahkaha eşliğinde. Çisem alkışlayarak "Büyük başarı." dedi.

"Kopya çektiğim kişiler siz olmasaydınız Allah belamı versin elli alırdım çiçekler" dedi Pamir ikisininde yanağından sıkarak. Ardından sınıfa girdi. "Bunun vizyonu neden otuz üç ekran acaba?" dedi Çisem Pamir'in arkasından.

11/B
"Ağlama artık Alaz. Bu hayatta hep başarılı olacaksın diye bir şey yok. Hem sen bu sınava hasta halinle girdin." Alaz elinin tersi ile gözyaşlarını silerek "Annemin yüzüne nasıl bakacağım Eylül? Utanır benden!"

Peri okuduğu psikoloji kitabından başını kaldırıp "Dert etme Alaz. Dersi geçmek için bir fırsat daha var elinde. Hem şunu unutma sen aptal bir sınav sonucundan çok daha fazlasısın. Hepimiz öyleyiz." Alaz zoraki gülümsedi. Acının tatlı tebessümüydü bu.

KAYIP VAKAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin