× Chapter 30 ×

5K 445 213
                                    

3 W O R D S , 8 L E T T E R S






"ANGAH kata apa?!"

"Yuhanis, she wants to call of the engagement," ulang Ierfan untuk kedua kalinya.

          "And then what say yah?" Aireen menyoal. Kakinya dinaikkan ke sofa. Bersila. Menarik drama Samarinda kali ini.

          "Suka hati dialah."

         Pap! Pap! Pap!

          "Okay, ini kelakar," Aireen terbahak sambil menepuk tangannya. Hampir tersedak benderam yang separuh di dalam mulut dan separuh lagi di kerongkongnya. Terus mati gelaknya bila terpandangkan wajah membunuh kedua orang tuanya. Seperti pembangkang armrest ditamparnya. "Ini sumpah tak kelakar! Apa ni Ngah?!"

          Memaku kedua-dua renungan tajam Aryana dan Naufal pada anak bongsu mereka lalu ke Ierfan semula.

          Cincin tunang Ierfan keluarkan dari poket seluarnya dan letakkan ke atas meja. Yuhanis pulangkan semula.

          "Angah, ini dah kali kedua Angah putus tunang," Aryana cuba menyedarkan anaknya.

          "Apa puncanya kali ni?" Naufal menyoal.

          "Angah rimas, menyampah dengan perempuan clingy, mengada nak attention 24/7. I cannot, Ma," wajahnya disapu. "Banyak benda lagilah aku nak kena hadap," ayat terakhirnya dikatakan kepada dirinya sendiri.

          "With the exact same reasons. Cuba check takut yang bermasalah adalah pada diri Angah sendiri," Aryana menasihati.

          Ierfan meraup mukanya.

          "Bukan itu je, dia tak hormat Angah. Dia tuduh Angah ada perempuan lain. When the truth is, I went out to meet the suppliers, my cliens. Lunch dengan rakan sekerja pun dia nak mengamuk. Depan-depan orang dia boleh naikkan suara. Malulah dengan staffs and juniors. Air muka Angah dia tak jaga!" Rengus Ierfan.

          "Eyy! Queen controlnya." Ternaik menyampah hujung bibir Aireen.

          "Iye, Reen. Dia nak berkepit dengan Angah. Tak akanlah disebabkan Angah tak bagi attention pada dia, itu salah Angah? Belum kahwin lagi, Ma. Lagipun Babah Mama pun dah cakap, dah ajar Angah Along jangan nak mengusung anak dara orang ke hulur ke hilir. Jangan berdua. Pergi mana-mana berteman. Kena cekup tak memasal karang. Angah tak nak," seriau Ierfan membayangkan majlis kahwinnya berlaku dengan cara yang tidak terhormat. Grr... Ngeri!

"Belum kahwin dah queen control, entah-entah lepas kahwin Angah kena ikat terus dekat tiang rumah," Aireen menjadi batu api terpaling berjaya.

"Kan?!" Ierfan menyetujui adiknya.

          "Tak cukup kasih sayang kut, Ngah?" Aireen menambah rencah.

          "Maybe," ternaik kecil hujung bibir Ierfan pada Aireen.

"Adik apa cakap macam tu?" Sekali lagi Aireen mendapat jelingan maut dari Naufal.

         "Just because you got plenty of loves from us, that doesn't give you any rights to talk bad about others," tegas Aryana menegur.

"I'm sorry," Aireen menampar perlahan bibirnya.

          "Siapa yang nak bertunang sangat hari tu?" Aryana memulangkan paku buah keras.

          "Kan dah mendapat," tambah Naufal pula.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 26, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

3 𝒲𝑜𝓇𝒹𝓈, 8 𝐿𝑒𝓉𝓉𝑒𝓇𝓈Where stories live. Discover now