3 W O R D S , 8 L E T T E R S
×××
cctv
×××
"RY!" Aryan memandang orang yang memanggilnya.
Syafiq berhenti dihadapan Aryan. Tercungap.
"Why, bro?" Berkerut dahinya. Syafiq kelihatan gusar. Seakan bimbang.
"Kau kena tengok ni?" Syafiq mendahului. Tangga utama menuju ke kelas 5(1)SGold didaki.
Aryan berdebar. Apa yang berlaku?
Syafiq membuka pintu kelas. Rakan sekelas mereka menoleh memandang Aryan. Kesemua mereka mengerumuni meja Aryan.
Aryan mendekati mejanya.
Sebesar alam perkataan 'PRICK!' ditulis atas meja menggunakan Marker Pen dakwat kekal berwarna merah. Doodle orang lidi tercabut kepala dari badan turut dilukis. Perkataan 'Jahat!' dan 'I hate you!' serta 'Jerk!' ditulis dengan font yang kecil. Lebih membuatkan wajah Aryan berubah merah seperti singa adalah apabila gam air dilumurkan ke atas meja dan juga kerusinya.
"Who did this?" dalam nada suara Aryan. Menahan amukan. Mata Aryan tajam memandang rakan sekelasnya.
"I said who did this?!" Jerkah Aryan. Kaki meja ditendang.
"Ry. Bukan budak kelas kita." Ujar Hawa agak takut melihat perubahan Aryan.
Aryan berpaling. Pintu kelas ditolak kasar. Ierfan yang berada dimuka pintu ditolak juga.
"Whoops!" bagi menstabilkan diri dari terjatuh, Ierfan memegang dinding. Dia dapat merasakan bahang kemarahan Aryan.
"What happened guys?" Tanyanya kepada yang lain.
Syafiq menunjuk ke arah meja Aryan menggunakan matanya.
Ierfan masuk ke dalam kelas. Meja Aryan dilihat. Matanya membulat. Siapa punya kerja ni? Memang sah cari pasal dengan Aryan.
"Siapa yang buat?" Soal Ierfan.
Tiada seorang pun yang tahu. Ierfan meletakkan begnya dibangku bersebelahan meja Aryan. Secara tiba-tiba dia terhenti. Dia teringat sesuatu.
"Shoots!" Dia perlu mendapatkan Aryan.
Ierfan berlari keluar dari kelasnya. Dia berselisih dengan guru English yang mengajar kelasnya di waktu yang pertama.
"Boys where are you going?" Madam Azean menyoal. Tangannya diangkat.
"It's urgent. Sorry madam." Ierfan mengenyitkan matanya pada wanita separuh abad itu.
Madam Azean hanya mampu menggeleng kepala.
"Macam-macam hal."
"PAKCIK Amin!" terjahan Aryan membuatkan Pakcik Amin dan Pakcik Yunus yang enak menikmati breakfast terkejut. Penjaga-penjaga Bilik CCTV itu memandang Aryan.
YOU ARE READING
3 𝒲𝑜𝓇𝒹𝓈, 8 𝐿𝑒𝓉𝓉𝑒𝓇𝓈
Teen FictionBook III AryaNaufal Jr. series. ×××××××××××××××××××××××××××××××××× " I want your glasses." belakang bibir digigit. Menyesal. " For what?" soalnya dengan kening yang terjungkit sebelah. " I'm playing true or dare." bisikku. " So?" " I choose dare." "...