caramel macchiato
___"han, kau bawa kereta kan datang sini?" tanya hyunmi. "haah" jawab jeonghan.
"pinjam kereta" kata hyunmi. "nak buat apa?" jeonghan mengerutkan dahinya. "jooheon ajak jalan jalan dekat jeju, petang nanti aku pulang lah balik" kata hyunmi.
jeonghan memandang jooheon di sebelah hyunmi, memandang dengan pandangan menyampah.
"kau tak jadi pergi butik mummy la ni?" tanya jeonghan. "tak kut, tapi aku ingat nak singgah butik kejap jumpa mummy" jawab hyunmi.
"ouh" jeonghan mengangguk kepala. "okay aku pergi ambil kunci dekat belakang kejap" kata jeonghan.
"kenapa awak tak guna kereta your mum je?" tanya jooheon. "staff mama guna kereta nak delivery makanan sebab motor rosak" jawab hyunmi.
"ouhh"
jeonghan menuju ke arah hyunmi dan jooheon bersama kunci kereta di tangan, tetapi dia berhenti dan bercakap dan puan kim seketika.
hyunmi memandang jeonghan bercakap dengan ibunya dari jauh sebelum dia ke meja makan mereka.
"kau cakap apa dengan mama?" tanya hyunmi. "tak ada apa, dah jom" kata jeonghan lalu keluar daripada restourant.
hyunmi mengerutkan dahinya, aneh aneh je la si budak jeonghan ni.
jooheon mengenggam tangan hyunmi, "jom" katanya.
hyunmi sudah membuntangkan matanya terkejut, di memandang sekeliling kedai.
mujur sahaja ibunya sudah masuk dapur.
sesungguhnya dia tidak mahu ibunya mengetahui tentang mana mana boyfriend hyunmi. dia cuma tidak mahu, puan kim tidak melarang sama sekali.
jooheon dan hyunmi keluar daripada kedai dan menuju ke parking lot.
tok tok
hyunmi mengetuk tingkap kereta jeongan.
jeonghan menurunkan tingkap, "masuk lah tunggu apa lagi" kata jeonghan.
"keluarlah, kau buat apa duduk dekat seat driver?" tanya hyunmi.
"biar aku drive, ni kereta aku. dah masuk" kata jeonghan.
"sayang" jooheon memandang hyunmi tidak puas hati.
"masuk lah dulu, nanti saya cakap dengan dia" kata hyunmi.
"kau duduk belakang" kata jeonghan apabila jooheon membuka pintu di bahagian penumpang.
"sorry?" jooheon mengerutkan dahinya. "duduk belakang. hyun meh duduk depan" kata jeonghan.
jooheon memandang hyunmi, dia mencebik.
hyunmi menepuk lengan jooheon pelan, menenangkan jejaka itu. "nanti saya cakap dengan dia" kata hyunmi.
hyunmi duduk di seat hadapan manakala jooheon duduk di seat belakang.
"kata nak tolong mama? ke kau nak singgah butik kejap jumpa mummy?" tanya hyunmi.
jeonghan menggeleng kepala. "aku bawa korang harini" jawab jeonghan.
"mwo?!" jooheon di belakang sudah menjerit tidak percaya.
"dah duduk diam diam, yang bawa kereta sekarang aku. no bantahan" kata jeonghan.
gear kereta ditarik, honda milik jeonghan mula meluncur keluar dari kawasan restourant.
YOU ARE READING
caramel macchiato • yjh
Fanfictionyoon jeonghan, dia telah menaruh perasaan terhadap sahabatnya setelah sekian lama. tetapi sahabatnya itu mempunyai satu tabiat buruk iaitu sering kali memainkan perasaan lelaki. adakah perasaan cintanya akan kekal? • ON HOLD • ° renenuna second fan...