Caramel Macchiato___
Seorang gadis menyisip pelan caramel macchiato miliknya. jam tangan di pandang sekilas.
"lambat" katanya.
kling !
gadis itu memandang datar lelaki yang baru masuk ke dalam cafe. dari jauh dia perhatikan lelaki itu.
beserta satu senyuman lebar dan manis yang boleh membuatkan para wanita jatuh hati, lelaki itu menghampiri meja gadis itu.
"you late sayang" Kata gadis itu. "im sorry hyun, jalan jammed" Kata lelaki itu. Gadis itu mengherotkan bibirnya ke kiri dan ke kanan.
"it's okay i forgive you. tapi ni last time okay? awak tahu kan saya tak suka orang yang tak tepati masa" kata gadis itu.
"arasseo chagiya" lelaki itu menarik pelan pipi gadis itu. "hish jangan la" serta merta pipi gadis itu berona merah. lelaki itu tergelak melihat reaksi teman wanitanya.
comel !
gadis itu menyisip pelan caramel macchiato bagi mengurangkan debaran di dadanya.
"chagiya"
"hmm?"
"festival dekat kolej minggu depan, saya tak boleh pergi" Kata lelaki itu. mengendur senyuman gadis itu apabila terdengar kenyataan dari teman lelakinya.
"kenapa?"
"sata kena siapkan assignment, lepastu ada group study. sorry" kata lelaki itu. "its okay, saya faham" kata gadis itu.
"saya janji kalau saya less busy nanti kita keluar date" pujuk lelaki itu. gadis itu mengangguk kepalanya.
"okay"
lelaki itu tersenyum mendengar responnya.
ting !
satu mesej masuk. lelaki itu mengeluarkan talifonnya dan mula membalas mesej.
"jungkook"
"yes?" lelaki itu mengangkat kepala. "sayang, awak.." lelaki itu menjongket sebelah keningnya.
"tak ada apa lah"
"awak tak nak order air ke?" gadis itu mula menukar topik. lelaki itu tersenyum dan menyimpan talifonnya ke dalam poket seluar.
"caramel macchiato ?"
"cis" sedar lelaki itu memperlinya, gadis itu kemudian tergelak kecil.
❝ some people choose to cheat rather than fix things together ❞
___
yow hai guys.
ini hanyalah intro semata mata takkan lah i nak type gadis itu, lelaki itu sampai ending ye dok.
klau nk i update next chapter which will explain everything about this story, do spam vote and comment ❤
love,
renenuna
7th july 2020
YOU ARE READING
caramel macchiato • yjh
Fanfictionyoon jeonghan, dia telah menaruh perasaan terhadap sahabatnya setelah sekian lama. tetapi sahabatnya itu mempunyai satu tabiat buruk iaitu sering kali memainkan perasaan lelaki. adakah perasaan cintanya akan kekal? • ON HOLD • ° renenuna second fan...