2

217 39 19
                                    

Caramel Macchiatto

___


Tit Tit Tit

Kim hyunmi melangkah masuk ke dalam rumah. tas tangan di campak ke atas sofa kemudian dia merebahkan tubuhnya di atas sofa.

kepala dipicit perlahan.

sakit pale mak gini haih kusut!

"oi kau pahal campak campak" tegur jeonghan sambil membawa segelas air dan duduk di sebelah hyunmi.

hyunmi menjeling jeonghan sekilas lalu merampas air milik jeonghan. dia meneguk rakus air tersebut.

"woi kau nak mampus awal ke apa hah?!"

"uhuk! uhuk!" hyunmi tersedak. "apasal tak cakap air ni panas?!" soal hyunmi. "kau tu yang bodoh, bebal. Sedap nenek kau je ambil air aku lepastu nak bebel pahal air ni panas. debik sat gi karang" kata jeonghan.

hyunmi meletak cawan tersebut di atas meja.

"apa pula masalah kau kali ni hah?" tanya jeonghan perihatin. tahu sangat perangai wanita itu setiap kali dia mempunyai masalah.

"jeonghan ah"

"ehm"

"dekat kolej tadi aku kena marah dengan mr kim"

jeonghan mengangguk kepalanya. "then?"

"yumi tak habis habis cari pasal dengan aku" kata hyunmi. "lagi?" tanya jeonghan. "jungkook tak boleh pergi festival dekat kolej minggu depan. hiks" kata hyunmi tidak sedar dia sudah mengalirkan air mata.

"aku baru sehari tak pergi kolej, haih" kata jeonghan. dia kemudian menarik kepala hyunmi ke bahunya. hyunmi hanya membiarkan perbuatan jeonghan.

"period lah ni" kata jeonghan. tahulah dia bahawa sahabat perempuannya itu sedang mengalami bendera jepun kerana sifat hyunmi yang tiba tiba berubah cengeng.

hyunmi tidak berkata apa apa, dia masih menangis. jeonghan menepuk perlahan bahu hyunmi bagi menenangkan gadis itu.

Yoon Jeonghan dan Kim Hyunmi. dua sahabat yang tidak pernah berenggang sejak mereka bergelar pelajar sekolah rendah. tika susah dan senang, mereka sama sama ada untuk satu sama lain.

mereka melanjutkan pelajaran di kolej yang sama. kolej yang terletak di seoul.

kedua dua mereka berasal dari jeju, lahir dan membesar di jeju. tidak pernah menjejakkan kaki di seoul. jadi disebabkan itu mereka membuat keputusan untuk tinggal bersama di seoul.

senang. balik kolej sama sama, pergi kolej sama sama. auch

soal ibu bapa pula? emm. mereka lagi galakkan jeonghan dan hyunmi untuk tinggal bersama. ya lah demi keselamatan katanya.

. . .


hyunmi keluar daripada biliknya dan turun ke bawah. dia melihat jeonghan yang sedang makan sarapan pagi di atas meja makan.

"morning" Kata hyunmi. "morning. how was your sleep? feel better today?" tanya jeonghan. hyunmi mengangguk perlahan.

"good" jawab hyunmi lalu meneguk perlahan air coklat panas yang sudah dihidangkan oleh jeonghan. "kelas kau pukul berapa hari ni?" tanya jeonghan lalu meletakkan sekeping roti yang telah di bakar ke atas piring hyunmi.

"930" jawab hyunmi.

"kau nak pergi naik apa? kelas aku pukul 830" tanya jeonghan. "pandai pandai la" kata hyunmi sambil menyapu butter ke atas roti.

caramel macchiato • yjhWhere stories live. Discover now