11

86 30 14
                                    


Caramel Macchiato

___

Tok tok tok

tiada sahutan. ah redah je lah.

hyunmi melangkah masuk ke dalam bilik yang tertera nama SEVENTEEN di hadapan pintu. dua hari dia berfikir tentang ajakan jeonghan, dan hari ini dia akan memberi kata putus.

"memandangkan tak ramai yang boleh join untuk performance kali ni, tak apa aku faham. aku tak nak paksa korang, benda boleh chill chill. bukannya tak boleh perform complete in another event" petah seungcheol berhujah dihadapan.

patutlah hyunmi ketuk pintu tiada yang menyahut.

"siapa yang tak boleh join nanti tulis nama dekat whiteboard, aku takut aku lupa" sambung seungcheol. lelaki kacak ini yang menubuhkan kelab seventeen. jangan tanya kenapa nama group tak secukup bilangan ahli.

sayang sekali, lelaki itu menyimpan perasaan terhadap lelaki. atau kata lain songsang, atau bahasa omputih gay.

sudah sedia maklum dia menyimpan perasaan kepada jeonghan. tetapi jeonghan hanya melayan seungcheol seperti seorang rakan. tidak lebih.

"hai" hyunmi berbisik kepada seungkwan. "hyun ahh !" jerit seungkwan teruja. dia salah target, sepatutnya dia menegur joshua. ah silap besar !

"eo hyunmi? sejak bila pandai seludup masuk?" tanya hoshi. "aku dah ketuk pintu eh, pecah pintu tu aku ketuk. korang ha yang fokus dengar hujah seungcheol" kata hyunmi. serentak mereka semua memandang pintu.

"aku gurau lah siot. sejak bila jadi bendul halah" gelak hyunmi. dah macam apa bila diorang semua serentak pandang pintu. aduh gurau sikit tak boleyy

"cis"

"pandai dah hyun sekarang"

"memang set set jeonghan hyung lah ni"

hyunmi hanya tergelak melihat reaksi mereka.

"ada apa kau datang ni?" tanya woozi. "ouh dua hari lepas jeonghan cakap dengan aku kau nak aku nyanyi untuk majlis pembukaan competition tu" jawab hyunmi.

"kau setuju tak?" tanya jeonghan.

hyunmi mengangguk.

"chinjja?" jeonghan membuntangkan matanya mendengar jawapan hyunmi. tidak sia sia dia memujuk hyunmi selama dua hari.

"kau serious ke nih?" tanya woozi pula. hyunmi mengangguk. "kalau korang tak nak aku ubah fikiran, better jangan tanya banyak kali" kata hyunmi.

"thank you so much hyun ! kau lah penyelamat kitaorang" jeonghan bertindak memeluk hyunmi. hyunmi hanya memasang wajah datar lalu menolak jeonghan.

"mengada" kata hyunmi.

"bila korang nak mula praktis?" tanya hyunmi.

"next week. lagipun pertandingan tu lepas cuti nanti. so rilek lah dulu" jawab joshua. hyunmi mengangguk.

"okay"

caramel macchiato • yjhWhere stories live. Discover now