Caramel Macchiato
___
jam di dalam kereta honda civic itu telah menunjukkan pukul 12:15 malam
susah payah hyunmi curi curi keluar daripada rumahnya tadi, takut betul kantoi dengan jeonghan. ye lah dia keluar tengah malam kut, kalau lelaki tu tahu memang dia membebel sampai ke sudah.
kunci kereta pula selalu berada di tempat penyangkut kunci. lagi senanglah hyunmi mahu pergi ke tempat yang sudah lama dia tidak pergi.
hyunmi keluar daripada kereta. lorong di tempat itu sunyi. kebanyakan kedai sudah tutup.
dia berjalan menuju ke XX bar yang terletak agak tersorok di kawasan itu.
selalu juga dia datang ke situ untuk melepaskan stress, kadang kadang hanya untuk meneguk minuman keras yang telah menjadi kesukaannya.
hyunmi melangkah masuk ke dalam XX bar, kakinya laju berjalan lalu duduk di hadapan kaunter bar.
"eonnie bogoshipeo" Kata hyunmi kepada seorang bartender yang bernama nana.
"eo, hyunmi ! lama tak datang" kata nana. hyunmi hanya tersengih dia memandang danny yang sedang membuat kerja sekilas.
"eonnie macam biasa" pesannya. nana mengangguk.
"random?" tanya nana. hyunmi mengangguk. "tapi yun nak kandungan dia banyak" pinta hyunmi.
nana tersenyum. "arasseo" katanya.
yun, nama panggilan yang nana dan danny sahaja panggil.
hyunmi memandang nana tidak lepas. "eonnie makin cantik" kata hyunmi. nana mengangkat kepala memandang hyunmi.
"excuse me?"
hyunmi tergelak. "betullah, yun tak tipu" kata hyunmi. nana sekadar tergelak kecil.
"special for you" nana menghidangkan segelas minuman kepada hyunmi. hyunmi memandang air minuman tersebut teruja.
"apa nama air ni?" tanya hyunmi sambil menyisip sedikit. "hyunmi's" jawab nana. hyunmi mengangkat keningnya "what?" dia tidak faham.
"tu resepi baru eonnie. hyunmi orang first yang try" jawab nana. "really? this is good!" kata hyunmi.
"baguslah" kata nana. "yun bagilah nama" kata nana. "yun? tak naklah. yun tak pandai bagi nama. danny oppa lah bagi nama" kata hyunmi.
"me?" danny yang sedang membuat kerja memandang hyunmi yang tiba tiba menyebut namanya. "no it's your drink.it must be name by you" kata danny.
"cis"
hyunmi berfikir sejenak.
"ordinary taste?"
"ordinary taste?" nana menyoal semula. hyunmi mengangguk. "everybody do have their own problems. different people, different problems. as soon as I drank this, it makes my problems go away" kata hyunmi.
nana tersenyum.
"glad to hear that. now I know the reason why you come here today" kata nana. hyunmi tersenyum kelat. dia kemudian meneguk air itu lagi.
"tak nak story?" tanya nana. seringkali hyunmi bercerita tentang masalahnya kepada nana.
"it's okay take your time" kata nana sedar hyunmi tidak berkata apa apa. "tak ada masalah pun, cuma serabut dengan assignment apa semua. biasalah, typical student" kata hyunmi.
YOU ARE READING
caramel macchiato • yjh
Fanfictionyoon jeonghan, dia telah menaruh perasaan terhadap sahabatnya setelah sekian lama. tetapi sahabatnya itu mempunyai satu tabiat buruk iaitu sering kali memainkan perasaan lelaki. adakah perasaan cintanya akan kekal? • ON HOLD • ° renenuna second fan...