14

69 24 10
                                    

Caramel Macchiato

___

Hyunmi melihat semula 5 buah lukisan bajunya yang baru selesai dilukis. baju bertemakan musim panas. assignment sepanjang cuti musim panasnya.

"banyaknya lukis" jeonghan masuk ke dalam bilik hyunmi dan turut melihat lukisan itu.

"em, saem minta tiga lukisan je. lepastu kena buat penerangan for 3000 words ergh my weakness" hyunmi membaringkan kepalanya di atas meja.

"cantik" puji jeonghan. hyunmi hanya tersenyum nipis. "bila nak balik?" tanya ku kepada jeonghan.

"lusa" jawab jeonghan.

"alah tak boleh ke balik esok hm?" hyunmi mencebik. "cis, nak minta tolong mummy lah tu" kata jeonghan. hyunmi hanya tersengih. macam tau tau je.

puan yoon, atau hyunmi lebih selesa memanggilnya mummy sejak dari kecil. dia seorang pereka fashion yang agak terkenal di sekitar kawasan jeju, busan dan juga daegu.

puan yoon hanya mempunyai satu store yang tidak terlalu besar di Seoul. itupun ramai permintaan untuk dia buka cawangan lain di sekitar seoul.

wanita yang berusia 45 tahun itu tidak terlalu gemar untuk membuka banyak cawangan. susah untuk dia kawal.

butik pakaiannya di busan, daegu dan juga seoul diuruskan oleh orang yang dipercayainya sahaja. lagipun dia lebih gemar tinggal di jeju dan uruskan cawangan di jeju.

"weh, jom pergi butik mummy" ajak hyunmi. "tak payah. mummy tahu kita nak balik mesti dia dah prepare baju khas untuk kau. anak kesayangan lah katakan" kata jeonghan.

hyunmi hanya tergelak.

"dasar anak mummy" kata hyunmi.

jeonghan membuat muka cemberut.

"kau nak apa masuk bilik aku ni?" tanya hyunmi. "ouh, aku nak kau masak. lapar" jawab jeonghan. "masak sendiri lah" kata hyunmi.

"malas. lagipun buat apa ada anak dara dalam rumah tapi tak masak. ye dok?" jeonghan memandang hyunmi bersama satu sengihan.

hyunmi menjeling jeonghan. "kejap lagi aku masak lah" kata hyunmi.

"weh kita balik esok lah eh? boleh lah hm please?" hyunmi memandang jeonghan sambil membuat wajah puppy eyes. jeonghan menelan liur kasar.

"fine kita balik esok" kata jeonghan mengalihkan wajahnya dari memandang hyunmi. "jangan buat muka macam tu. hodoh" katanya.

"gumawo !" hyunmi bangun dari tempat duduknya lalu memeluk jeonghan seketika.

"aku masak untuk kau sekarang juga ! hehe"

. . .

hyunmi's

Aku memandang skrin laptop datar.

the quality of ..

butang backspace aku tekan.

caramel macchiato • yjhWhere stories live. Discover now