6

113 34 28
                                    

Caramel Macchiato

___

aku memandu kereta laju pulang ke rumah. tetapi aku tidak terus pulang ke rumah, aku singgah ke cafe coffee scent terlebih dahulu.

aku mengelap air mataku lalu mencapai sling bag aku di seat penumpang. aku cadang nak pulangkan sapu tangan honey tu.

semalam aku dah basuh and keringkan terus lepas balik daripada cafe.

kling !

dari jauh aku dapat melihat honey yang sedang melayan karenah pelanggan di kaunter.

aku berjalan ke arah kaunter dan berdiri di hadapan kaunter setelah pelanggan tadi beredar.

"hai" sapaku. "hai, awak datang lagi" katanya. aku hanya tersenyum. "saya nak caramel macchiato" pesanku.

"tu je?"

aku mengangguk.

"awak boleh duduk, nanti saya hantar" katanya. aku mengangguk. sapu tangannya aku keluar kan daripada sling bag ku.

"saya dah basuh semalam, saya rasa bersalah. sebab ada nama awak dekat situ. mesti special sapu tangan ni kan" aku menghulurkan sapu tangan itu kepadanya.

"lah, saya dah cakap tak apakan semalam" katanya. aku menggeleng "saya tak boleh lah, rasa bersalah" kata ku.

entah lah, aku susah nak terima pemberian orang semudah itu. lagipun dia punya kot, siap ada nama dia.

"hmm ye lah" dia mengambil sapu tangan itu daripada tanganku.

aku tersenyum lalu berjalan menuju ke meja dan mengambil tempat yang sama. selagi tak ada orang yang duduk dekat situ, selagi tu aku akan duduk dekat tempat yang sama.

aku mengambil nafas seketika.

pasal jungkook tadi tak habis habis bermain di benak fikiran tu. entah apa yang lelaki tu nak sebenarnya aku pun tak faham.

"your caramel macchiato" honey meletakkan caramel macchiato di atas meja dan kemudian tersenyum ke arah ku.

"thank you" aku membalas senyumannya.

dia mengangguk lalu kembali ke kaunter.

aku menyisip perlahan caramel macchiato itu. mata aku pejam untuk menikmati kopi itu sekali gus mengusir masalah yang berada di kepala ku.

aku tak mahu fikir masalah aku buat masa ni, aku cuma mahu ketenangan.

ting !

aku mengeluarkan Iphoneku daripada sling bag.

hannie 💩

dh sampai rumah ke?

Dah

jgn lupa basuh periuk.
kemas rumh tu sikit


ye aku tahu lah. halah kau ni

caramel macchiato • yjhWhere stories live. Discover now