A futamot követően Lili hátravonult az istállókhoz ment. Mazsi a bokszban éppen ivott az önitatós itatóból, amikor Lili odaért hozzá. A lány mosolygott amikor a vizes orrával megszagolgatta a lány állát. Lili megvakargatta a füle mögötti részt, imádta ha ezt csinálják vele, mint mindig most is horkantott egyet.
- Mondhatom hogy élvezed, de te lubickolsz az élményben Mazsikám.-nevetett fel
Adott a fejére egy hatalmas puszit.
Hamarosan mindjárt indul Mazsi is, azaz hamarosan jön a mindent eldöntő futam. Lili sóhajtott egyet és elindult a nyeregért és a kantárért. Miután kezébe nyomták az áhított nyerget, márcsak a kantárt kellett megszereznie. Hátra indult az istállók irányába. Félúton összefutott Gyulával.
- Már mindenhol kerestelek. Tessék a nyereg mellé itt a kantár is.-nyomta Lili kezébe.
- Okés.-szólt a rövid válasz.
- Minden rendben?-kérdezte fürkészve lányát.
- Persze.-biccentett óvatosan.
- Nem hiszek neked, de rendben. Na, Mazsi hamarosan fut.-sóhajtott idegesen Gyula.
- Ne idegeskedj tudod mondtam már.- mosolygott a lány.
- Persze, tudom. De akkor is olyan idegőrlő ez a lóverseny.- nevetett fel Gyula.
- Igen, tudom. Nem is értem miért ezt a sportot választottuk. De imádjuk az tuti.-nevetett fel Lili is.
- Na, induljunk.-zárta le a beszélgetést Lili apukája.
Lili biccentett, így előre sietett nyergelni. Mazsi türelmesen a bokszban várta, ahogy meglátta a nyerget és a kantárt egyből izgatott lett. Mindig amikor fut Mazsorett állandóan ilyen. Már Lili ezt megszokta ezt a nyugtalanságot nyergelés alatt. Előszőr a kantért szerelte fel szeretett hátasára. Ahogy feltette a szerszámot abban a percben kezdte lerágni a zablát. Lili csak megrázta a fejét, mert tudta hogy ha rászólna akkor sem javítana a helyzeten. Míg Mazsi a zablával volt elfoglalva, addig Lili türelmesen felnyergelte hogy egy apró hibát se vétsen, mert az is súlyos balesethez vezethet. Már látott ilyet. Ha a kengyelszíj elszakad annak is mérhetetlen veszélye van. A gondolataiba merülve vezette fel Lili Mazsit. Még hátul sétálgattak amikor elkezdte le-föl rángatni a fejét a patás.
- Héé, nyugi paci!!-nyugtatgatta Lili.
A jártatóba belépve Lili arcára ráfayott a döbbenet, oly sok embert látott, hogy ilyen még nem volt. Megpaskolta lova nyakát, úgy indult az "útnak". Mindenki, de tényleg mindenki kezében látható volt egy papír, ami a fogadást jelképezte. Lili sajnos nem tudta elolvasni melyik ló név szerepel a kis papírokon. De bízott a szerencsében, hogy legalább egy-két papíron Mazsorett név virít. A fényképezős társaság felé közeledtek, Lili széles vigyorra húzta a száját. Aztán valamikor az utolsó lefényképezett ló után felszívódtak. A zsokék megérkeztek a trénerekhez. Megbeszélték, hogy miként, s hogyan legyen a verseny. Megszólalt a csengő, ami arra szólítja fel a lovasokat hogy szálljanak fel a lovaikra. Így felpattantak a patás állatokra. Mazsi elég ideges volt a jártatóban. Teljesen tele volt. Futni akart.
Lili kivezette a gyepre a melegvérű lovat. Elengedte, s úgy kitört, hogy lovasa majdnem leesett. Van benne erő az tuti.
A lány mosolygott, tudta, hogy nyerni fog.
1600 m-en futották a futamot. Ki kentréztek a lovak a startgéphez és lassan beálltak a gépbe. Az utolsó ló is a helyén volt. Elindult a futam. Direkt Mazsi lovasa a középmezőnybe helyezkedett el, hogy várásra lovagolva nyerjen. Az ötös számú telivér vezetett a kanyarig, utána csak ment visszafele, nem tudott előre jönni. A befutó egyenesre fordulva, az izgalom a feje tetejére száguldott. A telivérek 60 km/órá-val száguldottak a gyep pályán. A közönség pedig az izgalomtól volt a tetőfokon. A belső barriert kihasználva jött felfele Mazsi. A külső barriert pedig a legnagyobb ellenfele foglalta el. Liliék telivére csak úgy kilőtt, mint aki érezné, hogy most ezt megkell nyernie. Az ellenfél sem hagyta magát. A távoszlophoz érve szinte fej-fej mellett galoppozott a két ló. 50 méter maradt hátra és egy orr hosszal de nyert Mazsorett. Azért a bíró kért egy célfotót de azt mindenki látta, hogy Mazsi ezt behúzta. Ez volt a várva várt győzelem !
A győztesek körébe belépve, hatalmas gratulációt kapott a család. Minden ismerőstől megköszönték. A páros visszajött és lefotózták őket, Lili egy nagy ölelést adott kedvencének, és persze a megérdemelt puszit is. A zsoké lenyergelt és ment a mázsaházba. Közben pedig bemondták a hivatalos eredményt is. Végleges lett a győzelem. Lilin látszott hogy, most nagyon boldog volt. Gyorsan a fejét levizezték hideg vízzel, hogy ne kapjon napszúrást. Miután lesétáltatták a lovakat visszavitték hátra a hűvös istállóba. A megérdemelt jutalom egy finom ebéd Mazsi számára. Egy jó nagy adag széna.
VOUS LISEZ
Nirvana, a galoppló-1 ✔
Roman pour AdolescentsNirvana egy fekete mén, angol telivér erő csörgedezik ereiben. Viszont nagyon rusnya állapotban van, előtte áll még az élet nagy része. Lili városi lánynak született sejtelme sincsen a milyen az élet lent vidéken. Nirvana és Lili párosa hamar egy ha...