03 | satu team

11.4K 1K 559
                                    

can't you see that im falling?
falling for you.
playlist | love - keyshia cole

✭˚・゚✧*・゚*✭˚・゚✧*・゚*

✭˚・゚✧*・゚*✭˚・゚✧*・゚*__________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✭˚・゚✧*・゚*✭˚・゚✧*・゚*
__________________________________

"and thats how hydrogen meets oxygen, then it will produce h20. thats it. end of our revision topic."

kelihatan student 5 Avicengers mula mengeluh lega. dramatik gila, ada yang urut sendi sendi, ada yang terjelepuk jatuh ke tanah, ada yang mendongakkan kepala di atas kerusi.

gila kau, 4 jam belajar Chemistry, tak ke penat?

Cikgu Ally tergelak kecil melihat anak anak muridnya.

"saya tahu awak penat, saya tahu awak sakit, saya tahu betapa peritnya ujian yang awak tanggung saat ini, tengok air muka awak pun saya tahu. takpela. this is for yall sake. since topic form five takde la banyak sangat, and most of it ambik dari form one sampai form five, kita banyak revise macamni je."

"teacher, sejak bila chemistry ada 4 jam? bukan selalunya 1 jam setengah je ke.." ujar ketua kelas.

"ye, memang la. tapi,pengetua nak subjek teras ni lama sikit. korang tak berapa mahir lagi. jadi, sebab tu la." balas Cikgu Ally sambil tersenyum.

"ya Allah..letihnyaaaaaaa...." Sya mengeluh sebelum tangannya dibawa ke atas untuk menggeliat.

"bapak dia, rasa macam aku lari satu sekolah siot. aduh, pinggang aku.." Sya menyentuh lembut pinggang nya. lenguh gila.

"psh, lembik." Nas tersenyum, sarkastik.

Sya memusingkan kepalanya.

"ko ni kan, time time macam ni la nak perli aku. ko nak aku tampar kau ke?" kata Sya, berani.

Nas mendekatkan wajahnya di hadapan Sya. betul betul di hadapan Sya.

"tamparlah." satu je perkataan yang keluar dari mulutnya.

Sya hilang kata kata. too close. terlalu dekat untuk dia process apa apa.

"Nas—" alamak, time time macamni la aku boleh jadi y/n pun. bongok. janganla gagap sial. nanti takde orang baca buku ni.

Nas yang melihat Sya sudah mula gagap tersenyum senget, more like a smirk.

dia menjauhkan diri dari Sya sambil menunjal dahi Sya.

"eleh, flustered la tu." ejek Nas.

"bangang sakit bodo kau tunjal kepala aku." kata Sya .

"sakit? alolololo meh aku ubatkan..." Nas menggosok jarinya di dahi Sya dengan lembut, sehingga akhirnya tangan itu menunjal kembali.

Sya mendengus sekali lagi, tangan laju dibawa ke dahi.

"sakit, bodo, sakit. aku tunjal kepala kau jugak boleh?" Sya berkata dengan hati yang tidak puas.

Nas menggelengkan kepalanya, sambil menjelirkan lidah kepada Sya.

"dasar—"

"ok class, i have another announcement to make. since projects will carry 40% of your png, i ada satu project untuk korang. work in six. this is a really big project, so i hope each of you will give the best of the best." ujar Cikgu Ally.

students mula mengeluh lagi. project? takpayah project la teacher, buka buku sahaja dan patah tengkuk.

"boleh pilih member tak teacher—"

"no. cikgu letak nama dalam bekas ni, and yall pilih. as for example, siapa dapat Magnesium, dia akan team tu. lepastu, berkumpul dekat satu sudut di kelas ni. boleh class?" tanya Cikgu Ally.

"boleh...teacher.." kata mereka.

satu persatu bangun dari tempat duduk mereka untuk mengambil nama di dalam balang tersebut.

"ya Allah, jangan la kau teamkan aku dengan mamat sewel sebelah ni. dengan sape sape pun takpe. dengan Fikhri si bendul tu pun takpe." doa Sya kuat kuat, bagi sengaja Nas dengar.

"eleh, mengada ngada. aku pun taknak team dengan kau la." kata Nas. Sya laju menjeling ke arahnya.

"siapa kata kau nak? tibe je mamat ni. blah la." kata Sya, sebelum bingkas bangun dari tempat duduk untuk menuju ke balang tersebut.

perlahan lahan jari runcing dimasukkan dan mengambil sekeping kertas.

sambil membuka, habis segala Alfatihah An-nas ayat kursi dibacakan.

Aureum.

Sya menoleh noleh disekelilingnya, mencari team mates. Sehingga la dia ternampak Fikhri menunjukkan kertas yang tertulis Aureum kepadanya.

macam nak melompat, macam nak cium Cikgu Ally dekat pipi dia weh. akhirnya! doa aku!

laju dia bergegas ke arah Fikhri dan high five dia.

"Sya! yayyy aku seteam dengan kau! hehe!" kata Fikhri.

"gila weh, aku bersyukur gila team dengan kau......."

keseronokan Sya jadi terpotong apabila melihat Nas menuju ke arah teamnya. muka paksa rela je aku tengok.

"lah, Nas, kau team aku jugak ke? pergh! gempak!" kata Fikhri teruja. Manakala, Sya pula hanya menghadiahkan senyuman plastik, tapi muka dia kalah asam, masam gila!

Nas tersenyum penuh kejahatan, sambil meletakkan tangannya di bahu Sya. Dia mendekatkan Sya di sanpingnya.

"kitorang kan, tablemates, dari tingkatan satu, mestilah satu team. kan Sya?" kata Nas, menolehkan mukanya ke arah Sya yang hampir tendang muka dia yang hensem tu sampai padang sekolah.

"kepala hotak kau, blah la dari hidup aku." kata Sya, meleraikan "pelukan" itu dan tidak menatap mata Nas. Pipinya jadi kemerah merahan, taktahu la sebab marah, atau sebab dia malu dengan tindakan Nas tadi.

Nas ketawa terkekek kekek. Matanya melilar mencari Lia.

dia team mana ek?

"ok, Lia, yang terakhir, boleh datang ambil kertas ni."

Nas jadi terkaku.

dalam hatinya, berbakul bakul doa mengharapkan Lia Adriana itu datang ke arahnya dan menjadi ahli kumpulannya juga.

Saat Lia mengambil dan membaca, dia menoleh ke arah Nas. Dia menunjukkan kertas nya ke arah Nas yang tertulis Aureum.

kali ni, Nas pulak rasa nak buat breakdance tengah tengah kelas ni. gila siot! crush satu team!

Lia tersipu sipu melangkah ke arah teamnya.

"ni, team Aureum kan?" shy shy ton dia tanya.

"Lia!! kau team aku? uyooo gempak siot team kita ni!" Fikri bersuara.

Sya menoleh dan menghadiahkan senyuman kecil ke arah Lia. tapi, langsung dihiraukan olehnya.

ha?

dia tak nampak kot.

Sya cuba menyedapkan hatinya.

"hai Lia. aku lega kita satu team." kata Nas. Lia senyum ke arahnya sambil mengangguk laju.

"ye, aku pun suka kita satu team." balas Lia.

di sudut mata Sya, kelihatan Lia sedang melirik ke arahnya dan akhirnya tersenyum.

tapi, bukan senyuman sembarangan.

macam,

senyuman kemenangan.

_________________________________

ok Lia

highschool love [nasya] Where stories live. Discover now