at the end of the day, its us again.
playlist | talk to me - park jihoon✫*゚・゚。.☆.*。・゚✫*. ✫*゚・゚。.☆.*。・゚✫*.
✫*゚・゚。.☆.*。・゚✫*. ✫*゚・゚。.☆.*。・゚✫*.________________________________
"kau okay tak?" soal Asy, membetulkan sedikit bangs Sya yang tidak terurus. Sya mengangguk, terus mengambil peluang menatap wajah Asy.
"..kau?" soalnya semula. Asy tersenyum kecil sebelum duduk di salah sebuah bangku taman sekolah.
"tak." balasnya pendek. Sya mula terhimpit dengan rasa bersalah.
"look, Asy, kalau kau marah sebab pagi tadi aku palau kau—"
"bukan sebab tu." sampuk Asy, menarik hujung lengan baju Sya untuk turut duduk disebelahnya. Sya akur.
"habis tu? pasal apa?" tanya Sya lagi. Asy melarikan pandangannya ke langit yang kebiru-biruan.
"its just that.." Asy berhenti seketika.
"the confession earlier isn't how it supposed to go." ujarnya. pipi Sya mula merona merah.
"bro, why would you bring that up.." kata Sya perlahan. ditundukkan kepalanya, cuba menenangkan rama rama yang sedang bergembira sakan di dalam perutnya.
"betulla. sepatutnya, kena ada bunga ke, hujan ke.. tak pun aku bawak kau pergi date dekat amusement park. i didn't expect to confess under that this situation." sambung Asy.
Sya terdiam di tempat duduknya. begitu juga dengan Asy. kedua duanya hanyut dalam dunia sendiri untuk beberapa ketika.
"Asy," panggil Sya.
"what are we now? i mean—apa label kita sekarang?" soal wanita itu. ada nada gementar dalam intonasinya. Asy menjeling sekilas ke arah Sya, sebelum senyuman nakal mula terukir di hujung bibir.
"kalau kau rasa kita masih sekadar classmates lepas aku bagitahu satu sekolah pasal kita, then aku taktahu la nak cakap apa." gurau Asy. wanita itu tersentak.
"then..aku girlfriend kau ke sekarang?"
Asy duduk tegak. ditongkatkan dagunya, tidak memudarkan senyuman nakal dari wajahnya.
"up to you." respon lelaki itu.
"kenapa? kau nak reject aku ke?" soal Asy, menyentuh hidung Sya dengan jari telunjuknya.
YOU ARE READING
highschool love [nasya]
Teen Fictionin which i found pure happiness in you. - forever, till death do us apart. [ highschool : au ] warning - lots of fluff, geram, butterflies, cringe (?), swag > hadir dari tiktok ke tu asjsbdlfcqilxcwy > thanks for supporting, have a great day! ♡ '...