Bab 11

1.1K 56 17
                                    

Shin Hye berdiri dari tempat duduknya dan menuju ke singki untuk mencuci pinggannya.Tetapi dihalang oleh suaminya,Kris. "Eh,sayang. Biar oppa tolong cucikan.Sayang cuma rehat dan tenangkan diri."Kata Kris lalu mengambil pinggan di tangan Shin Hye.

Shin Hye akur akan perintah suaminya.Dia menuju ke ruang tamu dan merehatkan diri di sofa.Akhirnya,dia tertidur dan dibuai mimpi.

SHIN HYE bangun dari tidur.Dia melihat sekeliling biliknya.Berlainan.Apa yang berlaku pada biliknya dan Kris? Takkan Kris cat bilik ini.Bunyi pintu ditutup membuatkan dia menoleh ke tepi.Seorang perempuan dalam berkeadaan bertuala mencari baju di almari.Dia mengeluarkan baju tradisional yang berwarna merah terang dan menuju ke bilik sebelah.

Siapa perempuan tu? Kris bawa perempuan ke rumah ni? "Mana mungkin oppa nak buat macam tu pada saya..."Monolog Shin Hye bersendirian.

Pintu bilik dibuka.Shin hye memandang ke arah perempuan itu yang mengenakan baju tradisional korea yang berwarna merah terang.Mata Shin Hye mengikut gerak geri perempuan itu.Perempuan itu mengenakan lipstick dibibirnya dengan merah sekali. Kemudian,menyikat rambutnya sambil tersenyum diri di cermin.

Perempuan itu perlahan lahan menuju ke tengah bilik.Dia menaik kerusi kayu yang tiba tiba ada disitu dan berdiri di atas kerusi itu dan diatasnya ada tali di hadapan perempuan itu.Shin Hye melihat perempuan itu dengan terkejut.Perempuan itu ingin bunuh diri tapi kenapa dibiliknya dan Kris?

Shin Hye mengikut arah yang dipandang perempuan itu.Sebuah kertas berada di atas meja solekan.Dia kembali memandang perempuan itu.Kepala perempuan itu hampir ke tali itu.Shin Hye cuba menghalang tetapi badannya seperti tidak berfungsi. Akhirnya,perempuan itu tergantung di tali itu dan mukanya amat dashyat sekali.Shin Hye menjerit ketakutan sambil memanggil suaminya.

"S-hin H-y-ye"Bunyi yang tersekat sekat memanggil nama Shin Hye.Shin Hye mengangkat kepalanya dan perempuan itu berdiri dihadapannya dengan senyuman yang sangat mengerikan.

------

Shin Hye bangun dari tidur.Dia tercunggap-cunggap dan badannya berpeluh-peluh. Dia bangun dari katil dengan lemahnya.Entah bila dia tidur di biliknya sedangkan dia tidur di sofa ruang tamu.Pasti Kris yang mengangkatnya.Dia menuruni tangga dan hampir terjatuh.

Kris yang tengah menonton televisyen segera menolong Shin Hye menuruni tangga.Muka Shin Hye kelihatan tak bermaya dan pucat.Setelah Shin hye duduk diatas sofa,dia segera ke dapur dan kembali semula ke ruang tamu dengan segelas cawan yang berisi air.Dia menghulurkan gelas itu pada Shin Hye. Shin Hye menyambut lalu minum air tersebut.

Kris mengambil tempat disebelah Shin hye.Shin hye membaringkan kepalanya diatas bahu Kris.Terasa selamat dan tenang disaat bersama Kris.

Mimpi itu seperti benar-benar berlaku di hadapannya .Semenjak dia tinggal di rumah ini,dia sering mimpi buruk.Sehingga dia takut untuk tidur lagi.Tapi apabila disamping Kris,dia berasa selamat dan tenang.

"Sayang..."Panggil Kris.Tapi tiada respon daripada isterinya.Dia melihat isterinya.Rupa rupanya,isterinya telah tidur.Kelihatan sangat tenang dan cantik muka Shin Hye ketika tidur.Namun,satu perkara lagi yang menghantui fikirannya.Apa yang terjadi pada Shin hye?

Haha.Sorry lama tak update.

Bye bye.Thanks for Vote and Comment.

Misteri Banglo SewaWhere stories live. Discover now