الحلقه السادسه.

2.9K 97 1
                                    

"الـحـلـقــه الــسـادسـه مـن أحـفـاد الـبـحـيـري"
بـقـلـم: هـاجـر مـحـمد.
"جــوري"

بصتلها وهي بتلم هدومها بحُزن وقالت: برضو هترجعي ؟؟
قفلت شنطتها وبصتلها بابتسامه: ياسوسو هاجي تاني والله، بس بدل كل شويه ما اختك تفضل تعيطلي في التليفون ووحشتيني وقلبي واجعني
اديني نازله اهو..
ضحكت سلمى وهي "خالة هاجر " وقالت: ماشي يا لمضه اهم حاجه تاخدي بالك من نفسك ومن ملاك{ بنت سلمى} كملت بأسى: مش عارفه انتو الاتنين هتنزلو مصر وتسبوني لمين..
جه من وراها وهو بيضم كتفها ليه وقال: ليا يحبيبة قلبي أخيراً هنبقى لوحدنا بدون المُزعجين دول..
ملاك دخلت الاوضه وهي بتقول بحده: ابعد عنها....اوعا تكون فاكر هسيبك تستفرض بنبع الحنان كدا لاااا...
هاجر بشر: ده احنا هنراقبوك..
ملاك بشر: ايواان.
عاصم بخوف مصطنع : ياما هما بيتحولو دول ولا ايه..
كلهم ضحكوا وبعدين بصلهم وسلم عليهم وحضن ملاك وقال: خدو بالكو من بعض وانتي يا ملاك بلاش مصايب هناك الله يسترك..
ملاك بحزن مصطنع: ايش تقصد يا عاصم اني بعمل مشاكل..
سلمى بضحك على بنتها: لأ أبداً ده انتي ملاك يا خبر..
ضحكوا وبعدين عاصم وسلمى خدوهم وخرجوا ولفو شويه ووصلهم المطار وسط وداع حار جداً من سلمى اللي اول ما الطياره اتحركت حضنت عاصم وقالت بدموع: هيوحشوني اوي.
ابتسم عاصم ومسح دموعها بأطراف أصابعه وقال: هنبقى ننز..
قاطعته بذعر: لا لا لا ننزل ؟؟؟ ننزل فين مصر لأ يا عاصم..
حضنها بتنهيده حزينه وقال: لامتى يا سلمى..
سلمى بصوت باكي: لحد ما الحقيقه تبان..
⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩
" في المنيا "
رحمه بتلف ورا عدي بضيق وبتحاول تكلمه وهو رافض خالص، وقفت قصاده بحده وقالت: في ايه يا عدي خلاص بقى بقالي كتير بحاول اصالحك..
عدي ببرود ورفعة حاجب: صوتك ميعلاش !
رحمه بعياط: عدي انا بقالي كتير بحاول اصالحك مفروض تسامحني مش تعاملني كدا انا بتخنق من طريقتك دي بجد..
عدي اتخنق من عياطها وقال بحده: وانتي شايفه أنه صح انك تسيبي البيت بليل كدا في وقت متأخر من غير ماتقوليلي ده صح؟؟
رحمه بدموع: لأ مش صح بس برضو مستاهلش منك كدا..
قرب منها بهدوء وشدها لـحـضنه وقال بحنيه؛ يحبيبتي انا خايف عليكي، تخيل لو مجتش في الوقت المناسب وشوفت الشباب دول بيضايقوكي كان هيحصل ايه؟؟
سكتت وهو كمل: ردي كان هيحصل ايه ؟
رحمه بأسف وحزن: انا اسفه..
عدي وهو بيمسك وشها بين ايديه: يحبيبتي مش عاوز اعتذار انا عاوز ناخد بالنا من تصرفاتنا يارحمه، احنا فرحنا خلاص بعد شهر ونص  يعني لازم تاخدي على كلام أمي، ولو حصل حاجه تاني تيجي تقوليلي وانا هتصرف..
رحمه باحراج: بس دي مامتك هتقف قصادها عشاني..
عدي بتفهم: وانتي مراتي، وانا مش هقف قصادها انا هفهما بس.

رحمه بطفوله وهي بتمسك ايدو وباستها:طب ممكن متزعلش مني بقا؟
عدي ضحك بهدوء وقربها منه وباس دماغها وقال: حبيبي انا مقدرش ازعل منك انا بس كل اللي عملته كان من خوفي عليكي، ده انتي الحاجه الحلوه في حياتي يا رحمه.
⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩⁦♡♡⁩..
"فـي مـطـار الـقـاهـره الـدولي"

أحفاد البحيريحيث تعيش القصص. اكتشف الآن