*"اقتباس"* من روايتي الجديده.
النجمه بتاعت ممس فين ؟⭐
في احد الملاهي الليلية، كان صوت حذائها على الارضيه عاليًاتوسطت منصه الرقص وأخذت ترقص بطريقه مُلفته لفتت أنظار الجميع لها، نظر لها أحد الأشخاص وترك مجلسهُ بخبث وذهب وتوسط المنصه وأخذ يرقص مع من لفتت نظر الجميع لجَاملها،اخذت بيديه وذهبت بتجاه أحد الغُرف
نظر لها الرجل بخبث ونطق بلهجته الانجليزيه قائلاً: مرحبًا بكِ ياجميله لقد أسعدتني رُيتك، فأنا أعشق الجمال الشرقي.
نظرت له بسخريه ونطقت: انا ايضا أسعدتني رُيتك..ولكن.
نظر لها الرجل بسرعه ولهفه: كم تُريدي؟
نظرت له بمكر وهي تعدل ياقة قميصه قائله : ولكني لا اريد المال.
استغرب الرجل وقال : إذاً ماذا تريدي؟!!.
تحولت نظرتها إلي الشر قائله بنبره أقسم أنها ليست عاديه : اوريد روحك.
نظر لها الرجل بذعر وخوف و..
يعد عده دقائق .
كان الرجُل راقد على الارضيه يلفظ أنفاسه الاخيره قائلاً بصوت أشبه بالهمس: م...من انتِ.
نظرت للسكين بيديها قائله بسعاده: اووه ياعزيزي، ليس من المهم أن تعرف من انا كفى للعالم أن يعرف من هي "جِي" .
وذهبت وتركته يُصارع الموت وعلى شفاها ابتسامه شيطانيه.في مكان آخر في منزل كبير في حي راقي وبالأخص في منزل"عتمان نَصار"
تستيقظ الفتاة صاحبه الوجه الملاكي، مهلاً لن اكذب عليكم عن اي وجه ملاكي اتحدث انا!!!!
فَ هذه "زينه نصار الكارثه المتحركه كما يقولون عنها"
تستيقظ بنزعاج من الدقات المتتاليه على باب غرفتها
ذهبت بكسل وهي تشتم من بالخارج.
وجدت شقيقها الأكبر يدلف إلي الغرفه ممسكًا بها كالصوص قائلاً: هو كل يوم، كل يوم سااااااعه عشان تفتحيي الباب ايه مرابين باندا معاناا في البيت والله الباندا ارحم منك على الاقل ليهم فايده.
قالت بنزعاج: وااات سيب الشاكت.
بصلها بقرف وهو مازال ممسكًا بها: ال ايه؟؟ ال ايه يختي؟.
زينه بصوت عالي: الشاكت سييف سيب الشاكت بليز.
سيف تركها بقرف وهو يتواعد لها قائلاً: وربنا يازينه لو ماخلصتي خلال عشر دقايق ونزلتي ورايا على تحت عشان نتزفت ونروح المخروبه لاكون معلقك قدام البيت ووريني مين هينجدك مني يابنت نصار.زينه وهي ترفع راسها للامام بغرور: ياااه كل ده عشان متقدرش تقعد في الشركه من غيري متقدرش تستغنى عني صح.
ثم أخذت تضحك مثل البلهاء.
نظر إليها سيف بحسره وقال: عوض عليا عوض الصابرين ياارب.
وقفت زينه وهي بتمتم: والله لولايا ماحد عرف يقعد في مكان لا هنا ولا في الشركه والله يابت يازينه ياعسل انتي خساره في العيله الكئيبه دي.
وذهبت وادت فرضها وارتدت ملابسها وذهبت خارج الغرفه وهي تودي تحيه الصباح.
زينه بمرح: ياصباح الخير يا اهل قريش .
جدة زينه وهي تُدعى زهره : يابنتي مش هتعقلي ابدًا.
زينه باستغراب: عقل؟ انا سمعت الكلمه دي فين قبل كدا سمعتي الكلمه دي فين قبل كدا يابت يا زينه ..سوري ياتيتا الكلمه دي مش موجوده في قاموس زينه نصار امال فين البت ميس؟
زهره: نايمه اطلعي صحيها.
سيف بجديه : خلاص ابقي تعالي مع ميس بقى سلام يابطوط سلام يازهرتي.
فاطمه وهي تكون مرات خالد والد ميس: سلام ياحبيبي.
زهره بحب ليه: سلام ياقلب زهره
ذهب وقبل راس زهره.
زينه : أنا طالعه لميس..ووجهة نظرها نحو سيف قائله بغضب مصطنع: ولاا اوعى تقرب من زهرتي تاني انت متعرفش انا منين، ده انا من عابدين يامجانين متعصبونييش.
سيف بصلها ببرود وزهره وفاطمه فضلوا يضحكو على مرح زينه.
"في غرفة ميس"
تسللت زينه كالصوص وهي تخبئ شيئًا ما خلف ظهرها ثم وضعتهم في سترت ميس
وفي اقل من دقيقه اخذت ميس ترقص رقصه الصباح وهي تشتم زينه.
ميس بزعيق: يازينهه ياحيوانههه ضهريي يابنت ال..
زينه وهي تضع ايديها في اذنيها بنزعاج: يابنتي يحبيبتي وداني مش كدا وبعدين مش كنت بصحيكي عشان منتأخرش وسيف والولا مالك يعملو مننا كفته.ميس بنبره باكيه: حد يصحي حد بتلج ياقادره اتقي الله بقى.
زينه بفخر: وانا مش اي حد يابنت خالد انا زينه نصار
جاء صوت من خلف زينه تحفظه عن ظهر قَلب :ماله خالد يا مقصوفه الرقبه.زينه نظرت خلفها بخوف ومسكت سترتها وهي تنفخ بها من الداخل قائله: اعوذ بالله بيطلعو امتى دول .
خالد بصلها ببرود وسخريه: بيطلعو في اي وقت وحياة ابوكي.
زينه وهي تحاول الهرب من خالد الذي يحاصرها: ايه ده ياتيتا ياحبيبتي جايه اهو.
ثم ركضت قبل ان يمسكها عمها ويعلمها كيف تتحدث عن الكُبار.
"في الجناح الثالث جناح صلاح وأولاده"
كانت تركض زينه في الممر الذي يودي إلي جناح عمها ويدعى صلاح.
وأخذت تدق على باب الغرفه وهي تقول: افتحح يابو صلااااح هيموتنييييي.
فتح صلاح الغرفه وهو يقول بخضه: في اييه مين بيمووت البيت بيولع وهنموت ولايهه.زينه وهي تلهث من الركض: مفيش حاجه من كل ده بس تيتا قالتلي اصحيك انت وسوسو ثم اكملت بغمزه: هي السهره كانت صباحي امبارح ولايه ياشقي.
سلوى وهي تحدف زينه بالسلاح الخاص بها " ابو ورده😂" من خلف سلاح قائله : اييه يابت مفيش حياء خالص ياخساره تربيتي فيكي يابنت الكـ*لب.
زينه بجديه مصطنعه : راعي ياحاجه سلوى انك بتشتمي ابويا الراجل نايم في تربته معملكيش حاجه.
سلوى بغيظ: ابوكي رمالي اكبر بلوة في العالم واحده تجيب السكر والضغط.
زينه بردح: جرااا ايه يامرات عمي شكلك عايزه تشوفي الوش التاني يا اللي بنتك مصديه وابنك مشم بربع جنيه ربايه وابنك التاني اللي مش وش ثانويه عامههه وياا احمد ياعمرررر.
صلاح وهو بيبص لزينه بصدمه: بت يازينه انتي جبتي الكلام ده منين؟.زينه وهى بتسند على كتف عمها قائله: والله يابو صلاح خير اللهم اجعله خير سمعت الواد كريم وهو بيقول لمالك الكلام ده وبيردحله بنفس الطريقه ديي ف قولت اقول زيه ثم اكملت بضحكه هبله: بس بتسأل ليه؟.
سلوى وهي بتمسك راسها: دماغي منك لله يازينه يابنت محمد رفعاالي الضغط كدا على طول .
زينه وهي بتغمزلها بضحك: معلش يا وحش خليها عليك، تيكيرر يابيبي.
انتظروني قريبًا😉
فــ "زينه"
لـِ جوري محمد.لو لقيت تفاعل هنزل الروايه وهحط مواعيد وهنتظم عليها إن شاءالله
بس ده لو فيه تفاعل❤️اذا أتممت القراءة استغفر بنية فك كربك وكربي 🤍
أنت تقرأ
أحفاد البحيري
Mistério / Suspenseذلك والحُب رزق ؛ وهو الرزاق ، وماعند الله لا يُنال إلا بطاعتهِ ، ومن يتقِ الله يرزقهُ من حيث لا يحتسب 💛 ولقدرتهِ عز وجل ، يُقرب البعيد ويُدني القصي ، وهو على جمعهم إذا يشاء قدير 💛 فقط سلم أمرك لله وتوكل عليه ومن يتوكل على الله فهو حسبه..💛 " جمع...