" الــحــلــقـه الـرابـع عــشــر مــن احـفــاد الــبــحــيــري"
هــاجــر مــحــمــد "جــوري"
سليم بنفس الابتسامه: ندى..
عثمان بصله بابتسامه خبيثه..
ايمن بحده: ازاي يعني؟ انا بنتي متتجوزش واحد متجوز وباين اوي أنه بيحب مراته..
ندى عيونها اتعلقت بابوها
امها لاحظت وقالت : براحه شويه يا ايمن..
معتز بهدوء : اهدا يا ايمن، وانت ياسليم ايه اللي بتقوله ده
سليم بحزن:لما يبقى صاحبي متجوز اختي عشاتي ياعم ايمن، وبيحب بنتك وقتها لازم توافق، ادم بيحب بنتك من زمان اوي اوي انا الوحيد اللي كنت مغفل وفاكره بيحب اختي، كنت هضيعهم الاتنين بسبب غبائي ..
دموعه نزلت وادم قام ناحية وقال بحزن: ايه اللي بتقوله ده، بطل هبل
سليم بتصميم: مش هبل .. انت بتحب ندى صح يا أدم..
أدم هز دماغه بالرفض ..
وندى اتصدمت وعيونها دمعت..
سليم مشي ناحية مكتبه عثمان وخرج بعد دقائق ومعاه مصحف وقال وهو بيحط ايد ادم عليه : احلف، هنا انك مش بتحبها..
أدم برفض وهو بيحاول يشيل ايدو : لأ..
سليم بتصميم وهو ماسك ايد ادم : احلف.
أدم حاول يشيل ايدو تاني وقال برفض : لاااا.
عثمان وهو بيقوم زعق فيهم : بطلوا اللي بتعملوه ده ..
سليم بتصميم وحده: بتحب ندى ولالا ..
أدم بصوت عالي ووجع: بحبهااااا..♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡
في قسم " المنيا" كان جوه السجن لما دخل العسكري وقال : حسام الدميري، زياره..
حسام قام بهدوء ودخل معاه ناحية مكان المخصص للزيارات لقى واحده لابسه نقاب وقاعده بصلها باستغراب وبعدين العسكري خرج وسابهم وهي رفعت النقاب قال بصدمه: انتي..
البنت بدموع وهي بتحضنه: حسام ... انا خوفت عليك اوي لما عرفت انك اتسجنت، قولتلك يا حسام بلاش تعمل كدا قولتلك..
حسام بعدها بحده وقال: وحقي..
البنت بخوف منه: البوص هيخرجك .
حسام بشر: في اسرع وقت، يخرجني في اسرع وقت فاهمه ..
البنت بخضوع: حاضر..
حسام قرب منها وقال بخبث وهو بيحسس على وشها بطريقه قذره: ولما نخرج، لينا لقاء يا ... كمل بغمزه وضحك: ياموزه..♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
أدم زعق بصوته كله : بحبهااا..
سليم ابتسم بهدوء وخد المصحف وحطوا على السفره ورجع وقف قدام ادم وضربه بالبوكس وكل اللي واقف شهق بصدمه عدي لسه هيدخل لقى سليم شد ادم ليه وحضنو وقال: بضحي بسعادتك عشاني ؟ ليه عملت كدا انا لما طلبت منك تحمي صبا مكانش قصدي تتجوزها ياغبي، بقى ندى البنت اللي انت كنت بتحبها مقولتليش ليه ياصاحبي..
أدم غمض عيونه بوجع وبعد سليم وقال : بطل بقى كفايه كدا ، حصل خير صبا مراتي..
فريده بتدخل لأيمن: ايمن انا بطلب ايد ندى لادم ارجوك توافق..
معتز بصلها بضجر وقال: دي مهمتي انا ؟
فريده بصتله بأسف..
عثمان بهدوء: وافق ياايمن مش هتلاقي احسن من أدم لبنتك..
ايمن ابتسم بهدوء وقال : الرأي رأي العروسه..
ادم لف لندى وبصلها شافت في عيونه رجاء وحب وحاجات كتيره قالت بخجل : اللي حضرتك تشوفه ..
ياسين وهو بيزغرط زي البنات: السكوت علامه الرضا..
جري ناحية أدم وشدو وبيرقص معاه وبيقول: وهتجوز، هتجوز هتجوز ..
الكل ضحك على جنان ياسين ..
وندى جريت على فوق بخجل وعيون ادم متبعاها مش مصدق اللي حصل، هتبقى ليه ملكُه هو..
أنت تقرأ
أحفاد البحيري
Mistério / Suspenseذلك والحُب رزق ؛ وهو الرزاق ، وماعند الله لا يُنال إلا بطاعتهِ ، ومن يتقِ الله يرزقهُ من حيث لا يحتسب 💛 ولقدرتهِ عز وجل ، يُقرب البعيد ويُدني القصي ، وهو على جمعهم إذا يشاء قدير 💛 فقط سلم أمرك لله وتوكل عليه ومن يتوكل على الله فهو حسبه..💛 " جمع...