A készülődés
Másnap Mathiam atya magához hívatta Rebekát és Honiszt.
-Nos. Beszéljünk az esküvőről.
-Legyen jövő hét vasárnap.-mondták egyszerre.
-Ti ezt már megbeszéltétek?
-Nem.
-Akkor úgy látszik beleláttok a másik fejébe.
-Hol legyen?
-Itt.-szintén egyszerre.
-Úgy látom elég ha csak az egyikőtöket kérdezem.-mondta nevetve.
-Honisz. Ki legyen a tanúd?
-Konorin.
-Rebeka és neked?
-Asami.
-Van kívánságotok hogy ki adjon titeket össze? De most csak egyikőtök válaszoljon.
-Maga.-válaszolt a lány.
-Gondoltam. Ezt még meg kell beszélnem a rendfőnökkel. Az ő engedélye is kell.
-Rendben.
-Elmegyek és beszélek vele. Ha tudom a válaszát, szólok nektek.
-Rendben. Ha keresne, a szobánkban leszünk.
-Ott kereslek majd titeket.
Majd mindenki ment a dolgára. Mikor bement a rendfőnökhöz, ő épp János atya temetését rendezte.
-Jó pap volt. Szerették a hívek. De hát, Isten magához szólította. De mond. Miért kerestél fel?
-A vendégeink közül ketten összeszeretnének házasodni és a te beleegyezésedre lenne szükség.
-Házasodjanak. De miért kell a beleegyezésem.
-Itt szeretnének házasodni és azt akarják, hogy én adjam őket össze.
-Azt megengedem hogy itt esküdjenek, de nem adhatom az engedélyem hogy te eskethesd őket össze. Ahhoz püspöki engedély kellene.
-Értem. Közlöm velük a válaszát.
Már majdnem kilépett az ajtón mikor utána szólt.
-Várj!
Gyorsan írt valamit egy lapra és lepecsételte.
-Tessék. Itt az engedély. Az áll benne, hogy a távollétem miatt mást bíztam meg a feladat elvégzésére. Misét tartok a városban.
-De nem azt mondta, hogy....
-De. De így csak az én engedélyem kell. És az megvan.
-Köszönöm. Ennyit óhajtott mondani?
-Igen. Most már elmehetsz.
Felkereste a szerelmeseket. Ők épp a nemrég visszatért Száhibbal és Dzsánimmal beszélgettek.
-Gyertek egy kicsit.
-Igen?
-Megadta az engedélyt. Itt házasodhattok. Nagy nehezen, de sikerült elérnem, hogy én adhassalak titeket össze. Az már a ti feladatotok, hogy a tanúkat megkérjétek.
-Rendben. Köszönjük.
Aztán visszamentek.
Száhibék elmesélték, hogy merre jártak és miket láttak. Mindannyian ámulattal hallgatták. Amikor a végére értek, megszólaltak.
ESTÁS LEYENDO
Honisz története
AventuraKitalált történet, kitalált helyszínen. Egy gyermekről szól, ki felnövése után menekülni kényszerül. Elindul messze földre, hogy tisztázza a nevét. Az ő kalandjáról és élete alakulásáról szól.