part 3

16 6 16
                                    

🍉🍉🍉

lee ssaem tgh mengajar

jiya yg sedang tidur di tempatnya terjaga dan memerhatikan jhope disebelahnya dgn tajam. "asal kau pandang aq ?" tanya jhope lepas perasan kalau jiya sedang memerhatikannya. "x de apa cuma aq geram dgn kau" kata jiya. "eh asal pulak" kata jhope.

"sbb kau....." x sempat jiya habiskan kata ii nya dia terbau sesuatu yg hanyir. "haaaa apadia" kata jhope. "jap kau x de bau bnd ke ??" kata jiya. "bau bnd ???" ~jhope. "ssaem !!! "~jiya. "ye ???". "ssaem ada bau bnd x ??"

"bau apa jiya" soal lee ssaem. "bau....." kata jiya sambil berdiri dan pergi ke tingkap kelas diikuti dgn kawan ii nya.
"ssaem !!!" jerit hyura. pelajar ii yg sdg duduk memerhatikan mereka terus bgn dan melihat apa yg berlaku. "apakahhhhh" kata jungkook yg berada di belakang yunjin.

"lahhhh mcm mn blh jadi mcm ni" kata lee ssaem. "ssaem... byk nye ikan... mn diorang semua ni datang ??" kata jiya. "aq rasa dari langit lah" kata taehyung. "lah bodoh nye kamu" kata jin yg berada di sebelah taehyung.

"kita je ke eh terbau bnd ni ?? sbb kelas lain mcm dia je...." soal jiwon. "hm aq rasa kelas lain syok belajar kot" kata jimin sambil mengeluarkan kepalanya keluar tingkap.

"ssaem... kita nk tlg kutip ke apa ni ??" tanya jiya sambil duduk semula di kerusinya. "apa kita blh buat... kalau nk ckp tu makanan tgh hari kita... menu kita harini lain" kata lee ssaem. "dah tu apa kita nk buat ??" soal suga. "kita g bersihkan je lah" kata namjoon.

"kalau mcm tu jom lah kita turun bersihkan." kata lee ssaem. "nae" jawab mereka serentak. perjalanan turun ke bawah. "eh korang nk g mn ni ?" soal kim ssaem guru di sebelah kelas mereka. "kitorang nk g kutip ikan ii kat bawah tu." jawab hyunmin kpd kim ssaem. "ouh yg bay hanyir tu ke, kalau mcm tu kelas ssaem pun tolong lah" kata kim ssaem.

skip dh siap bersihkan

"korang semua blh bersihkan diri dan kemudian blh terus makan tgh hari ye" kata lee ssaem. "nae" jawab pelajar ii nya.perjalanan nk pergi bersihkan diri. "pelik dowh mcm mn ada ikan byk mcm tu ada kat tepi tu dowh" kata hyura. "ntah lah" jawab mereka pendek.

skip dh bersihkan badan

"jom lah kita g kantin" kata hyunmin. "jom" dh sampai di kantin mereka pun duduk di meja "haa kitorang nk mkn kt sini sekali blh kan ???" soal namjoon kepada mereka. "alah ii korang ni g lah makan kat meja lain... byk lagi kan meja" tengking hyura pada namjoon.  "x nak" kata namjoon dan terus duduk disebelahnya.

"x de tempat lain ke kau nk duduk ?? sebelah aq juga kan" kata hyura. "haah" kata namjoon. "woy ii dh lh gaduhnya aduh lah korang berdua ni... aq kawin kan korang kang" kata jiwon. "kahwin kan je... " kata jimin. "eeeee x nk aq" kata hyura. "HAHAHAHAHA" gelak mereka. "eh tu kan budak baru tu... weh jhope sini lah mkn sekali dgn kitorang" ajak jin.

jhope duduk di sebelah jiya. "weh jiya kau asal" soal taehyung didepannya. "x de lah aq pun x tau... kepala aq ni pusing ii" kata jiya. "haaaa sudah" kata hyunmin. "x pe ii aq rasa sikit je ni kot" kata jiya sambil memakan makanannya. "eh..... bapak besar nya bawang putih" kata jiya sambil meletakkannya ketepi.

"eh asal kau letak atas meja kotorlah" kata Jin. "sbb aq x mkn bawang putih ! ish kau ni" kata jiya. "ouh haah lah..." kata yunjin yg baru teringat kalau jiya x suka bawang putih. "eh jhope.. kau pun x suka bawan putih ke ??" soal hyura. "ohh aq alergik bawang putih" kata jhope. "oh faham ii" kata hyura.

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now