🐬🐬🐬🐬
no one :
habis saje persembahan dan aktiviti malam tu suga dan hyunmin berjumpa antara satu sama lain. "uhm lagu tu utk i ke ??" soal hyunmin. suga hanya tersenyum dan mengangguk kepalanya. hyunmin hanya tersenyum dan memandang suga. "eh iii geli pulak aq tgk" kata jiya yang mengintai mereka. "alahhh kau ni support lah sikit" kata jasung sambil memukul kepala jiya. "sakit jebon" balas jiya.
"hyunmin ahh mian" kata suga. "uhm ??" balas hyunmin. "sejujurnya bukannya i nk curang or jeleskan you or nk buat u marah, but sumpah i x sengaja, time I pgg tgn dia, i terbayang yg i pgg tgn u" kata suga. "ahhhh okay" balas hyunmin sambil memegang tangan suga. "u x de pape kan dgn sungwoon ??" soal suga. "wae ?? jealous ke ??" soal hyunmin. "aniya" balas suga sambil mukanya memerah. "hahaha don't worry lah, dia just cousin i lah" balas hyunmin sambil tergelak. "wait ii cousin ?? why i didn't know about that ?" soal suga. "x de sbb" balas hyunmin sambil tersenyum.
-skip keesokkan harinya selepas balik dari rombongan-
mereka turun dari bas dan mengambil beg masing ii. "weh jom g mall" kata hyura. "kau ni, kita baru balik, rest ii lah dulu" balas jiwon. "ajak je, jiya jom !" kata hyura sambil memegang tangan jiya. "oh ?? aq okay je" balas jiya. "ahhh mian tapi sekarang aq pinjam jiya kau eh" kata soobin sambil menarik tangan jiya.
"ahhh wae ???" soal hyura. "aq bawak dia balik dulu lah, harini korang rest ii lah, esok baru korang g mall" kata soobin. "ye x ye jugak hyura, kita rehat lah harini, esok hbis sek kita g, x kan lah kita nk g mall dgn bawak beg baju ni" balas hyunmin. "uhm okay bye jiya" kata hyura sambil melambai ke arah jiya. jiya hanya membalas lambaian hyura.
"asal aq kena ikut kau pulak ??" soal jiya. "uhm biarlah aq bawak kau blk" kata soobin. "x payah, aq tau lah mcm mn nk balik, aq pandai lah nk jaga diri" kata jiya. "tapi aq nk bawak kau kat satu tempat" kata soobin. jiya hanya diam dan memandang soobin.
skip esok di sekolah
"hyura, kau buat apa kat pintu tu ?? dari tadi asyik tgk luar" kata taehyung. "aq tunggu org yg duduk sebelah kau tu lah" balas hyura. "sebelah aq ?? namjoon ke ?? tapi namjoon kat dh ada kat sini" balas taehyung. "eh iii pabo jugak kau ni eh, sebelah kau lagi satu tu lah, park jiya" balas namjoon. "ohh" balas taehyung sambil mengangguk kepalanya.
"asal lewat sgt dowh dia datang" kata jiwon sambil melihat jam di telefonnya. "aq pun x tau, cer try call dia" kata yunjin. "ohhh Jap" balas hyunmin sambil melefon jiya. "dia matikan phone dia" sambung hyunmin. "sereh ah, dia x pernah matikan fon dia" balas hyura sambil mengeluarkan telefonnya.
"weh jhope, cer kau try call dia" kata hyunmin. "asal aku ?" soal jhope. "sbb haritu time kitorang call dia x angkat, cer kau try call mn tau dia angkat" balas jiwon. "lah dh nama pun dia matikan fon, kalau sape ii pun call dia mmg x terangkat lah" balas jhope. "oh ye x ye jugak" kata hyunmin.
"semalam lepas balik pun dia x de mesej kan" kata jiwon pada hyura. "haah, dia ada mesej korang x ??" soal hyura pada hyunmin dan yg lain. "nope, dia x de mesej aq" kata hyunmin sambil menunjukkan telefonnya. "ntah, kitorang pun x de" balas suga dan yg lain.
"haaaa soobin, semalam kan kau hantar dia" kata hyura sambil duduk di hadapan soobin. "ahhh wae ??" soal soobin. "dia selamat ke tak ??? asal dia diam je, dgn lewat dtg sek" kata hyura. "ma-mana aq tau" kata soobin.
hyura terus pergi ke pintu kelasnya utk menunggu jiya. tiba ii lee ssaem masuk kelas. "ehh hyura, awak tunggu saya ke ??" soal lee ssaem yg melihat hyura di pintu kelas. "ani ssaem" balas hyura sambil berlari dan duduk ditempatnya.
soobin pov
aq hanya terdiam dgn soalan hyura. mungkin mmg salah aq lah kot semalam, aq x patut bawa dia g situ
flashback
"sereh ah kau bawak aq g sini ??" soal jiya sambil memandang ke arah soobin. "uhm" jawab soobin. "brp kali aq nk ckp aq x nk ada kena mengena pasal bnd ni" kata jiya sambil melepaskan tangannya. "ahhh jiya kau masuk lah dulu" kata soobin sambil menarik tangan jiya dan bawa masuk kerumahnya.tuan park, puan park dan big family jiya hanya memandang ke arah jiya dan soobin yg baru masuk ke dalam rumah. jiya hanya memandang mereka dgn paksa. soobin terus menarik tangan jiya dan duduk di kerusi sebelah puan park.
"eh jiya, lama ahjumma x nmpk jiya" kata seorang ahjumma jiya. "nae" jawab jiya sambil menundukkan kepalanya. "kesian jiya dan .... x dpt nk ada time halmeoni pergi" sambung ahjumma nya.
"ceh kalau blh aq x nk pun ada kat situ" bisik jiya seorang diri. "park jiya !! jaga sikit mulut ehhh" kata puan park. "wae panggil jiya dtg sini ??" soal jiya pada tuan park. "jiya ikut appa jp" kata tuan park sambil membawa jiya ke dapur.
"wae ??" soal jiya. "nahhh, tolong tanda tangan bnd ni" kata tuan park sambil memberi fail. "amende ni ??" soal jiya sambil mengambil fail yg diberi tuan park. jiya hanya tersenyum dan memandang ke arah tuan park. "jiya x nk ada kena mengena lah dgn bnd ni, sbb jiya bkn nye ahli keluarga ni pun, ahjumma tu jugak yg buang jiya kan" kata jiya sambil menunjukkan puan park.
"yaaaa park jiya, kau igt aq pun nk tgk kau kat sini ke ??? aq pun x nk lah" balas puan park. "dah tu, asal bnd ni atas nama jiya ?? kenapa x atas nama dia je" balas jiya sambil menunjuk ke arah namja yg berada di sebelah jina. "kau igt aq tau ke haaa ?? kau tanda tangan je lah bnd ni" kata puan park sambil memberikan pen padanya. "tak nak, sbb aq sendiri X de kena mengena dgn family ni" balas jiya sambil membaling fail yg diberikan tuan park.
"park jiya !!!!" tengking tuan park. family jiya yg berada di ruang tamu terus memandang ke arah dapur iaitu tempat keberadaan mereka. jiya hanya memandang ke arah familynya yg lain dan keluar dari rumahnya diikuti soobin.
"weh jiya" kata soobin sambil menarik tangan jiya. "sakit lah jebon" kata jiya sambil menampar soobin. "kalau kau x bawak aq kat sini, bnd ni x jadi lah" kata jiya sambil keluar dari kawasan rumahnya dan balik kerumahnya sendiri.
end flashback
end soobin pov
"okay class kita amik kehadiran dulu eh" kata lee ssaem. "nae" jawab mereka. skip dah hbis amik kehadiran. "jiya comfirm ke x dtg ??" soal lee ssaem. secara tiba ii pintu blkg kelas dibuka dan jiya terus masuk dan duduk di tempatnya. "mian ssaem" kata jiya pendek. satu kelas hanya memandang ke arahnya.
"okay x pe kita lupakan eh, okay jangan lupa buat kerja ii kamu semua, and bersihkan kelas ni, kotor dh ni" kata lee ssaem. "nae !!" jawab mereka. lee ssaem yg menuju ke pintu keluar tiba ii tuan park membuka pintu kelas. "ahh tuan park, nk jumpa anak ke ??" soal lee ssaem. "nae" jawab tuan park.
"okay kalau mcm tu, jiya awk blh keluar" kata lee ssaem sambil memandang ke arah jiya. "dia dtg bkn panggil saya" balas jiya sambil memandang ke arah lee ssaem. "ahh jiya ape yg awk ckp ni, appa awk dtg nk jumpa dgn awak" kata lee ssaem. secara tiba ii seorang namja bangun dan pergi ke arah tuan park. pelajar dlm kelas hanya memandang ke arah namja tersebut.
TBC
HAI !!! sorry lah ye late update 👁️👄👁️, otak author ni asyik jem je hehehe... hopefully korang suka !!! jangan lupa vote and comment tau 🙆🏻💜