🌬️🌬️
"sape ii weh ??? bg tau lah aq" kata jiya. "nk ke aq bg tau ??" ~hyura. "kalau x nk, x kan lah aq suruh kau bg tau ngek aduh lah" kata jiya sambil membaling bantal disebelahnya tepat di muka hyura. "ahhh appo.... bg tau namjachin kang" kata hyura mengada.
"eh iii kau jgn mengada ii sgt eh" kata jiwon sambil memulas telinga hyura. "yahhh eonni !!" jerit hyura. "so ??? sape yg suka jiwon ??" tanya jiya. "hehehe" ~hyura langsung membisikkan pada telinga jiya. "wahhhhh jinjja ??? wahh daebakk" kata jiya riang.
"apa yg daebak sgt tu ?? sape pulak yg suka aq nye ??" tanya jiwon sambil memerhati kembarnya dan kawannya saling bertatapan. "eonni nk tau kan ??" kata hyura sambil mengangkat kening sebelahnya. "haaa ye, sape dia" soal jiwon. "sape lagi kalau bukan jimin" kata hyura.
"mwo ??? kau ni merepek je lah" kata jiwon dgn mukanya yg sudah memerah. "eh.... jiwon kau pun suka jimin eh ??? asal muka merah ii tu" kata jiya. "a-aku allergic lah" kata jiwon tergagak. "allergic ?? eonni mn ada allergic dgn apa ii" kata hyura. "uuuuuuuu jiwon.... x pe ii nnti aq tlg HAHAHA" ~jiya. mereka bertiga pun bergelak ketawa pada malam itu.
another situation
"weh namjoon cepat lah woy !!!" jerit Jin. "alaaaa kejap lah, ada org kat tepi batu tu, weh jimin sebelah kau !!" kata namjoon. "mn ii... aduh mati dah" kata jimin. "aduh lah korang ni... turun rank aq" kata suga. "namjoon ah ni" kata Jin. "eh aq pulak, kau tu gelabah sgt" kata namjoon.
"ahhhhh weh namjoon, hyura x marah ke kau main game jeee, x layan dia" kata taehyung sambil memerhati kawan ii nya yg sedang bergaduh. "x... aq ckp kat dia, yg aq tgh study" kata namjoon. "wahhh hebat betul kau menipu dia eh" kata Jin. "x de lah" kata namjoon.
"weh jimin, kau x nmpk ke musuh tepi kau tadi ??" kata suga. "alah kau ni... aq dh suruh kau cover aq tadi kan... asal x cover aq ???" kata jimin. "alaaa jgn slh kan aq, aq mmg cover kau, tapi tetiba hyunmin call, aq ckp lah yg aq tgh game pastu dia kata okay nnti mesej dia, pastu sedar ii aq dh mati, nk buat mcm mn" kata suga. "aduh lah, hang ni" kata jin.
"weh...korang tolong aq blh ??" ~jimin. "tolong bnd ???" kata jungkook yg tgh minum susu pisang. "tolong aq dpt kan someone" kata jimin. "someone ??? sape tu" soal taehyung. "ji...." ~jimin. "haaaa jiya ???" soal jin sambil memandang jimin. "eh bkn jiya... tapi jiwon" kata jimin.
"oh nasib jiwon" kata Jin. "haaa ?? apa maksud kau ?" kata namjoon. "x de apa" ~jin. "alaaa kau confess je lah kat dia" kata jungkook. "alaaa tapi x senang lah kalau nk confess ii mcm tu je, weh namjoon, mcm mn kau dpt kan hyura ??" kata jimin. "ohh jiya yg tolong" kata namjoon.
"haaa jiya tolong ???" ~taehyung. "yup, aq confess time kitorang berempat g rumah jiya haritu, jiya yg plan" kata namjoon. "hebat betul eh dia.. tolong org lain couple, berjaya.. tapi dia still single" kata taehyung. "eh mulut kau.. kau pun single" kata jungkook. "alaaa korang jgn lah gaduh, tolong lah aq..." kata jimin. "hmmm haaa mcm mn kau buat mcm ni..." dan mereka pun memberi idea.
skip esok harinya
"wehhh jiya !!! bangun woy, jom g sekolah" jerit jiwon. "alaaa kejap lah 5 minit lagi..." kata jiya. "aduh kau ni dari tadi 5 minit ii" kata hyura. "hm.... sekarang dh pukul brp ??" tanya jiya sambil duduk di atas katil. "dah pukul 7 ni cepat lah" kata jiwon. "haaa ye lah" kata jiya sambil bangun dan bersiap. "apa punya ank dara" kata hyura sambil mengemas katil.