part 17

5 5 13
                                    

🐬🐬

~~~~~~~~~~~

"weh Jin, kau nk g mn ?" soal namjoon. "aq nk follow jiya" balas jin dan terus meninggalkan kawan ii nya. "yaa jasung, kau pulak ?" soal jhope yg melihat jasung mula bergerak jauh dari mereka. "aq nk ikut Jin" jawab jasung pendek. "sape lagi nk g ?" soal taehyung. "hahaha lek ah taehyung" kata jungkook.

"suga hyung ? fikir apa tu ?" soal jimin yg melihat suga termenung jauh. "tak, aq still x faham lah maksud geng ii yeoja tadi, lagi ii yeojachin kau ckp tadi" balas suga sambil melihat kumpulan ii yeoja sdg berborak. "try lah tanya" kata namjoon sambil memegang bahu suga. "kan tadi kita dh try tanya, tapi diorang jawab yg pelik ii" balas suga.

~~~~~~~~~~~

"weh, suga mcm x de reaksi pun pasal hyunmin" kata yunjin pada kembar yg berada di depannya. "Tu lah masalahnya" kata hyura. "aq rasa lah kan, dia still blur lah" balas jiwon. "takkan lah, cer kau tgk tu, hyunmin dgn sungwoon dekat kot sampai mcm tu, tapi dia x de reaksi apa ii langsung" kata hyura sambil memandang ke arah dua pasangan yg sdg menolong lee ssaem.

"nnti ada lah tu kot reaksi dia" balas yunjin. "ahh aq nk g tandas kejap lah" kata hyura sambil memegang perutnya. "okay" jawab yunjin dan jiwon serentak.

hyura berjalan menuju ke tandas. 5 minit lepas masuk tandas "ahhh lega perut aq" kata hyura. hyura yg ingin berjalan menuju ke kawan ii nya tiba ii tangannya oleh sesuatu sehingga ke belakang khemah. "ahhhhh apeni woy lepas kan aq" kata hyura sambil menutup mukanya.

"yaaaa hyura ni kitorang lah" kata namjoon sambil melepaskan tangan hyura. "yaaa paboya ! x payah lah tarik ii mcm ni skit lah jebon" kata hyura. "ahh mian" kata suga. "apa korang nk haa ?" soal hyura sambil mengurut tangannya yg sakit.

"aq nk tanya, apa maksud korang haaa ?" soal suga. "maksud apa ?" kata hyura. "alaa maksud yg kau dgn kakak kau ckp kat aq tadi" kata suga. "fikir lah sendiri" balas hyura sambil melangkah ke arah kawan ii nya. namjoon yg melihat hyura nk pergi terus menarik tangannya. "yaaa kim hyura, bg tau lah" kata namjoon. "kau ni mmg x faham apa ii ke ?" soal hyura sambil memandang suga tajam. "tak" jawab suga pendek.

"okay mcm ni lah, Cuba kau igt balik ape bnd yg kau buat harini, start dari pagi tadi" kata hyura. "yg aq buat harini ? bangun, sarapan, buat tugasan, mkn tgh hari" balas suga sambil melihat hyura yg memandangnya. "aduhh kau ni, kau kena tau lah, laki ngn perempuan ni berbeza tau, kalau firasat laki ckp bnd tu mcm 'lah setakat tu je ke' tapi kalau perempuan firasat dia x mcm tu, lelaki ngn perempuan ni lain tau, jadi kau jgn nk samakan firasat laki dgn perempuan, jadi apa guna nya tuhan buat laki ngn perempuan" kata hyura panjang lebar.

mereka yg mendengarkan kata ii hyura tadi terus terdiam dan tidak bercakap apa ii. "wait ii aq x faham lah, blh x straight to the poin" kata suga. "x de ii kau fikir lah elok ii" kata hyura. "aq x dpt lah nk fikir apa ii" kata suga. "hyura ckp je lah apa jadi, suga ni sampai bila ii pun still blur" kata jimin. "okay Cuba kau igt apa yg kau buat selain dari bangun, makan" kata hyura. "yeee aq buat tugasan" kata suga.

"aduh kau ni, okay kau bayangkan kalau yeojachin kau rapat dgn namja lain, and then berpegang ii tangan, apa perasaan kau ?" soal hyura. "jealous lah" kata suga. "haaa tau pun, so kau rasa apa yg kau buat lagi tadi tu x buat hyunmin marah ke ?? kalau aq pun, aq marah kalau namjoon buat mcm tu, aq bkn apa, tapi aq x nk kau jadi mcm ex boyfriend hyunmin je, kau tau x ?? kau x tau kan, hyunmin dgn boyfriend dia time tu mesra sangat, but dh sampai 2 bulan diorang cpl, boyfriend dia curang, and hyunmin marah gile and belasah namja tu, nasib 2 batang gigi je patah, tapi yg lain tangan, kaki semua patah" kata hyura.

"wait aq rasa aq dh faham" kata suga. "wow kaki patah ?" soal jungkook. "u think i make joke ?" soal hyura. "wow hebat betul hyunmin" kata taehyung. "so suga ? apa yg kau faham ?" soal hyura. "so, korang maksudkan aq ngn yeoja yg tolong aq hidupkan unggun api kan ?" soal suga. "yes, akhirnya kau x blur dh" kata hyura. "ahhhh, weh tu mmg salah aq, mcm mn aq nk minta maaf dgn dia ?" soal suga. "i don't know, kau kena fikir sendiri lah, okay bye ii" kata hyura sambil meninggalkan kumpulan namja do blkg khemah.

~~~~~~~~~

"weh hyura, lama betul kau g tandas, sembelit ke ?" kata yunjin. "x de lah" jawab hyura sambil meminum minumannya. "yaaaa soobin" jerit hyura ketika melihat soobin melintas disebelah mereka. "wae" jawab soobin. "asal jiya tengking kau ?" soal hyura. "oh, uhm pasal tu...." ~soobin. "hyura ii tu jiya right ?" soal jiwon. hyura, yunjin dan soobin terus memandang ke arah yg ditunjuk jiwon.

"jin hyung ??" soal taehyung yg melihat jin berlari sambil membawa jiya. jin hanya terus berlari sampai ke khemah kesihatan. "jasung ah" kata jungkook sambil menarik tangan jasung yg mengikuti Jin. "oh wae ?" soal jasung. "jiya ??" ~jhope. "ahhhh dia pengsan" kata jasung sambil meninggalkan mereka.

"yaaaa wae ??" soal jiwon pada geng namja. "ahhh jasung ckp jiya pengsan" kata jimin. "pengsan ??" soal hyura sambil menuju ke khemah kesihatan. "eh, laju betul dia jalan" kata namjoon. "biasalah, dia kan atlet" balas jiwon. "adik kau atlet, kau ?" soal jungkook. "aq atlet gak" kata jiwon sambil mengangkat kening sebelahnya. "atlet ? bahagian apa ?" soal jimin. "lompat tinggi" kata jiwon. "ye ke ?? asal aq x tau ?" soal yunjin. "sbb naik sek menengah aq x masuk dh acara tu, malas" kata jiwon. "oh, patutlah x nmpk pun kau amik bahagian" balas suga.

~~~~~~~~~

"Jin ahhhh" kat hyura sambil masuk ke khemah kesihatan. "oh" balas jin sambil menyelimutkan jiya yg terbaring atas katil. hyura hanya duduk di sebelah katil jiya sambil memegang pergelangan tangan jiya. "wae ?? nadi dia normal ark ?" soal jin. "ahhh normal je" kata hyura. "mcm mn dia blh pengsan ?" soal hyura sambil memandang ke arah jin.

"ahhhh pasal tu...." jin hanya terdiam dan x berkata apa ii. "dia pengsan biasa je" balas jasung yg baru masuk ke dalam khemah. "kalau biasa pun, apa sbb nye ?" soal hyura. "x de apa sbb pun, ish hang ni mentang ii bljr nk jadi doktor, Tanya pun mcm doktor eh" balas jasung. "ceh, aq tanya je" balas hyura.

TBC
hi !!🙆🏻 sorry lah kalau late update 🙆🏻 hopefully korang suka !💜 jgn lupa vote and comment tau 🙆🏻❤️

𝐖𝐡𝐨 𝐢𝐬 𝐡𝐞 ? ᪥𝗝𝗛𝗦᪥Where stories live. Discover now